motor total loss

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
André

motor total loss

Bericht door André »

hoi allen,
Vanmorgen afscheid moeten nemen van mijn trouwe deaufje.... :cry: :cry: :cry:
woensdagochtend was een van links uit een uitrit komend bestelautootje met een supersnelle gehaaste bestuurder er de oorzaak van dat ik vol in de ankers moest...en dat liep verkeerd af. :ah :evil: voor ik er erg in had lag ik op de grond, maar ik kon nog wel een botsing vermijden. deaufje was niet eens zo erg beschadigd, de valbeugel heeft uitstekend zijn werk gedaan, maar gezien zijn leeftijd (13 jaar) en km stand (net geen 100.000 km) was er al weinig hoop meer.....maar triest was het wel vanmorgen hoor...hij heeft vast gehoord dat ik het over een andere motor heb gehad en dacht natuurlijk...dan liever in het harnas sterven...

maar goed voor de schade uitkering koop ik niet 123 een andere, dus heb nog even met de gedachte gespeeld om hem op te kalefateren...alleen, tja hij heeft toch een flinke klap gehad en de voorvork...je weet het maar nooit. dus is het zo het beste...
alleen voorlopig ben ik dus ridder te voet....oh ja, zelf ben ik er nog alle zins redelijk vanaf gekomen. pak, handschoenen, laarzen en helm...prima spul hebben ook goed gewerkt. li.arm in het gips, li hand moet nog geopereerd worden als het wat minder dik is. is inwendig gescheurd..en re enkelbanden gescheurd, pink verstuikt, maar verder niks gebroken.

Ga nu eerst maar eens wat sparen en rustig om me heen kijken.. Maar tips zijn welkom hoor....misschien wordt het wel iets zwaarders :?
Denk alleen wel dat de volgende maar abs moet hebben...al blijven dit soort situaties altijd mogelijk natuurlijk. zeker als je zoveel km's maakt

moest ook wel gelijk weer denken aan iets wat statistisch aardig schijnt te kloppen.....het grootste gevaar ligt in de eerste en de laatste vijf minuten van je rit........het gebeurde 50 m' van mijn werk.

groet,
Andre

ps excuse voor ontbreken van hoofdletters, typen met 1 hand is niet mijn sterkste punt.... :lol: :oops:
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Re: motor total loss

Bericht door Marcel »

Hoi André,

Da's schrikken zo 's ochtends vroeg

Gelukkig heb je niet met hoge snelheid gereden als ik het zo lees.
Wel balen dat je nu geen motor meer hebt en gezien je verwondingen ook niet meer kan rijden.

Je onderschrift viel me op.
Had je dat gedaan dan was het waarschijnlijk anders afgelopen.

Veel beterschap gewenst.

vriendelijke groet

Marcel.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Frank
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Frank »

Hoi Andre,

Potverdikkie dat is schrikken! Gelukkig ben jij er redelijk goed van afgekomen, maar het herstel zal dus nog wel even duren.

Ik wens je heel veel sterkte en een zeer voorspoedig herstel. :up :up :up
Hou ons een beetje op de hoogte! ;)
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

André,
Erg balen man! Gelukkig dat je nog heel bent en alles er nog aan vast zit. Succes met het komende herstel en alles.
Natuurlijk ook heel erg veel succes met de eventuele nieuwe motor.

Gr.
Jeroen
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Cees

Bericht door Cees »

Hoi André,

Dat is natuurlijk vreselijk balen! Overleef je zonder kleerscheuren vrijdag de 13de en nemen ze je op de 14de te pakken. Gelukkig heb je het er zelf zonder al te veel kleerscheuren vanaf gebracht, maar arm in het gips en operatie aan de hand is toch niet niks.
Succes met je herstel, en met het uitzoeken van je nieuwe motor. Misschien een 700 met ABS?

groeten Cees
Missy
Honda NT650V

Bericht door Missy »

Jeetje André... da's zuur!..
Ik hoop dat je goed hersteld.. en dat je natuurlijk weer kan sturen...
Gelukkig ook dat je dicht bij je bestemming was, scheelt weer slepen en vervoer.

Is dat haastige bestuurdertje van dat busje gestopt of doorgeblazen?

Succes met het 'verplicht stilzitten'

Greetz
Missy
"Er zijn van die dagen waarbij je de koffiepoeder gewoon direct door je neus
naar je hersens wilt snuiven"
"You're young only once, but you can be immature forever"
roelof
Honda NT700V

Bericht door roelof »

ai dat is vervelend andre!! gelukkig ben je er redelijk goed van af gekomen.
veel succes met het vinden van een vervanging van je deaufje.
science flies you to the moon.
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
mototaz

Bericht door mototaz »

Aii, altijd lullig als dat soort dingen gebeuren. En als je het goed bekijkt is het eigenlijk zonde als een motor total loss verklaard word om financiele redenen (er vanuit gaande dat het frame nog in orde is natuurlijk ;) ). Maar wat betreft ABS heeft u helemaal gelijk, ik rijd ook dagelijks en ik kan redelijk goed remmen... maar toch in een noodsituatie kan ABS net dat kleine beetje hulp zijn dat je nodig hebt om hem alsnog overeind te houden.

Sterkte met het stilzitten en veel succes met de keuze voor een andere brommer :)
Gerard (GTB)
Honda NT650V
Contacteer:

Bericht door Gerard (GTB) »

Das balen Andre,

gelukkig ben je er zelf zonder te veel schade vanaf gekomen, helaas geld dat niet voor je Deauville..
Groetjes Gerard :b
:brrr

Pennant Red Metallic Honda Deauville NT650VX bj 1999
Geert
Honda CBF600S

Bericht door Geert »

André,
Het belangrijkste is dat je het er zelf nog redelijk goed hebt afgebracht.
Je motor en is natuurlijk wel vet balen.
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Hans van D
Motorloos

Bericht door Hans van D »

Dat is inderdaad balen Andre, je bent er weliswaar (gelukkig) niet met groot letsel uitgekomen, maar je hebt toch wel aardig wat ongemakken opgedaan. En ook nog een of meer operaties tegaan.
Hopelijk herstel je snel en kan je daarna weer naar wat anders gaan kijken.
Groeten,
Hans

Ik reed op een groene NT650V van 2002.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Andre,

dat is schrikken! Ik hoop dat het herstel van de verwondingen voorspoedig zal gaan. Dat is het voornaamste, al is het natuurlijk wel zonde om op zo'n manier afscheid van je trouwe tweewieler te moeten nemen.

Ik hoop dat je een goede vervanger vindt!
Laatst gewijzigd door Koen op 15 mei 2011, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
BertG

Bericht door BertG »

Koen schreef:Andrea,
Andrea :cf1
Cor
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Cor »

Beste André,
Succes met je verwondingen inclusief de deuk in je imago. Inderdaad zijn de kilometers het dichtst bij je huis en je werk het gevaarlijkste. Jammer voor je motor maar er zijn er nog meer op de wereld en wat belangrijker is, in Nederland te koop.
Laat af en toe ons eens lezen hoe het met je gaat, ook als je weer met 2 vingers kunt typen. :b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Ed Vissers
Motorloos

Bericht door Ed Vissers »

André,

dat is wel een vervelend bericht. Ik hoop dat je snel en volledig herstelt.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
stxrider

Bericht door stxrider »

André schreef:Denk alleen wel dat de volgende maar abs moet hebben...al blijven dit soort situaties altijd mogelijk natuurlijk. zeker als je zoveel km's maakt
Goh, ik lees het net.

Na 10 jaar op een 550cc (schadevrij) en toen overgestapt naar de Pan European. Ook een automobilist die uit een zijstraat kwam en dacht over te steken. Ik ook in de remmen, en...... niet gevallen. Het was een 2e hands Pan, maar met ABS/TCS uit 1992.

Was toen een :? "rib uit mijn lijf" maar heeft me (als ik jouw verhaal lees) veel elende bespaard denk ik...... Ik zweer dan ook bij ABS.

Tegenwoordig is het niet belangrijk of jij goed kan motorrijden, maar is het nodig je in te dekken voor die :evil: idiooten in een koekblik waardoor ABS een must is geworden.

Sterkte met het herstel......
André

Bericht door André »

Hoi Allen,
Tjonge…Bedankt voor jullie medeleven en ondersteunende berichten. Geeft goed gevoel en schept weer moed. Natuurlijk wel geschrokken, ook al weet ik wat de risico’s zijn. Dagelijks ploeg ik over de A12 v.v., maar ik denk toch dat de lokale wegen het gevaarlijkst zijn.

Nee, de bestuurder is er niet vandoor gegaan…er was ook een goede getuige voor mij dus dat had ie niet moeten doen. :crs Zodra ik kon staan heb ik 112 gebeld en foto’s met mijn mobiel gemaakt. Alles moest tegelijk, benzine die lekte op de uitlaat, tp die het saf niet in wilde vullen, politie moest hem even overtuigen dat toch maar wel te doen…
Was wel apart hoor…hij zei dat ie niets fout had gedaan en wel tijdig was gestopt, waarop de agent vroeg wat die auto daar dan midden op de weg deed….hij tekende ook zijn eigen situatieschets waarbij zijn auto nog op de uitrit stond en niet op de weg….maar ja, de foto’s en getuigenverklaring wijzen wel anders uit….Maar erg is het wel…dat zo iemand niet eens door heeft wat ie fout deed…en daar ook geen verantwoordelijkheid voor wil nemen.

Wat abs betreft, aan de andere kant denk ik dat het soort en de conditie van het wegdek ook een rol speelt. Een hobbelige klinkerweg met veel rondte erin en diverse putdeksels is weer iets anders dan een mooie strakke strook asfalt. Maar als ik hier niet voluit gegaan was, had ik er zeker in de auto gezeten.

Natuurlijk blijft een motor maar een ding, maar het is toch ook weer niet zo gek eigenlijk dat je aan zo’n ding gehecht raakt. :roll: We hebben samen de afgelopen 65.000 km heel wat meegemaakt. Dagelijkse files, in de stromende regen, storm, hagel bij nacht en ontij…maar ook bij goed weer hoor. De twin is heel vergevingsgezind en heeft mij nooit in de steek gelaten, ook al was ik allang gestopt met poetsen…… :oops: De lege plek voor de deur….. ik hoop hem gauw weer te kunnen vullen met een nieuwe liefde.

Ik laat jullie nog wel weten wanneer het zover is… Voorlopig zal het volledig herstel van lijf en portemonnee :shock: nog wel een maandje of wat duren verwacht ik… :lol: volgende week eerst maar eens naar het handpolscentrum…dan horen we wel meer. :b :b

Groet,

André
m@rtijn

Bericht door m@rtijn »

dag andré,

ik heb vandaag een motortraining gedaan. In zo'n training wordt je je weer bewust van je kwetsbaarheid. En veel zaken zijn te trainen, maar niet alles! Waardeloze weggebruikers die niet voor hun verantwoordelijkheid willen opkomen, daar is weinig remedie tegen.

Heel vervelend dat je op deze manier afscheid moet nemen van je trouwe tweewieler. Maar als je weer opgekanpt bent. Op zoek naar een passende vervanger lijkt me en snel de weg weer op.

Succes ermee en sterkte.

grt, Martijn
Stephan
Moto Guzzi Stelvio

Bericht door Stephan »

Sterkte, André!
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. ;)
HoDeVi

Bericht door HoDeVi »

Jeetje André,

zit ik op het forum te koekeloeren zijn er 2 ongevallen.
Ook jij suc6 met het lichamelijk herstel. Financieel is dit niet leuk inderdaad, je koopt er niets voor.
Maar deze maand komt het vakantiegeld binnen, maar dat zal bij anderen niet in goede aarde vallen. En afgaande op mijn vakantiegeld is dat ook niet voldoende voor een vervangende 2-wieler. Spaar ze.
Claudia
Kawasaki Versys

Bericht door Claudia »

André, Heel veel Beterschap en Sterkte de komende tijd. ;)
Enjoy the little things :b
Groetjes,
Claudia
Harcer

Bericht door Harcer »

Nou Andre als ik het zo lees ben ik er zeker heel goed vanaf gekomen. En ja je hebt gelijk, mijn ongeluk gebeurde nog geen 500 mtr van huis, maar we zijn beide de dupe van een ander zijn fouten, dus onoplettend van onze kant kan ik niet zeggen.

Beterschap en sterkte met de komende operatie.
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”