Snel, sneller, snelst

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
stxrider

Bericht door stxrider »

Ik ken hem, maar dat doen ze niet in onze regio. Is een mooie opstaptraining :D .
Hans V.

Bericht door Hans V. »

Henk Engberts schreef:Op 1 april aanstaande (geen grap) ga ik de cursus RMT doen, Regionale Motor Training, dit is een uitgebreide motorrijles waarin de diverse onderwerpen van het motorrijden nog weer eens aan bod komen. Voorbeelden zijn: voertuigbeheersing etc.
Zou dat in meerdere regio's worden georganiseerd? En zo ja, wie is dan de organisator?
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Hier in Roosendaal wordt dat via de plaatselijke rijscholen georganiseerd (heb ik gehoord). Ben er verder nog niet "in gedoken" om te achterhalen wanneer enz., maar volgens mij kan een rijschoolhouder je dat zo vertellen.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Gustaf Larson

Bericht door Gustaf Larson »

Mijn NTV houdt op bij 190km/u op de teller, (op mooi leeg stukje Duitsland)
maat van me haalde mij in met zijn Ducati Multistrada die niet harder wilde dan 200km/u.
Toen werden wij weer ingehaald door zijn vader (70jr) op zijn BMW 1100RS met 230km/u...
1-0 voor senior...
Tanja

Bericht door Tanja »

foei :recht
mototaz

Bericht door mototaz »

Gustaf Larson schreef:Mijn NTV houdt op bij 190km/u op de teller, (op mooi leeg stukje Duitsland)
maat van me haalde mij in met zijn Ducati Multistrada die niet harder wilde dan 200km/u.
Toen werden wij weer ingehaald door zijn vader (70jr) op zijn BMW 1100RS met 230km/u...
1-0 voor senior...
Dit vind ik nou mooi :D :D
Henk Engberts
BMW R1150RT

Bericht door Henk Engberts »

Veugelke schreef:
Henk Engberts schreef:Op 1 april aanstaande (geen grap) ga ik de cursus RMT doen, Regionale Motor Training, dit is een uitgebreide motorrijles waarin de diverse onderwerpen van het motorrijden nog weer eens aan bod komen. Voorbeelden zijn: voertuigbeheersing etc.
Zou dat in meerdere regio's worden georganiseerd? En zo ja, wie is dan de organisator?
Kijk maar eens op de www.knmv.nl bij opleidingen. Verder zou je kunnnen surfen op internet welke KNMV gecertificeerde rijschool in jou omgeving de RMT cursus geeft.

Succes met zoeken
Time flies when I drive my Honda Deauville.
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

rider-64 schreef:Imiddels aantal keren top uitgeprobeert maar rond de 170 houd het echt op. Het is natuurlijk ook een echte tourmachine, rijdt ook "zweverig" bij zo'n snelheid.
Die van mij gaat 100 in z'n 2.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Kan heel goed kloppen. Ik heb m'n deauville eens ge-redlined in z'n 1 op 60-70 km/h.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
rider-64

Bericht door rider-64 »

Ja... en :wn1

Wil je echt snel? koop dan geen Deauville! :mrgreen:
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Nou, euh...niets. 100 is alleen heel snel in z'n 2.

Volgende week gaan er twee nieuwe banden onder dus ik heb even 2 maal een sprintje getrokken op de N11 nadat het stoplicht op groen sprong. Ik hoef niet echt snel, maar wil wel comfortabel rijden. De Deauville voldoet dus prima, maar af en toe is het gewoon leuk om eens snel op te trekken.
Laatst gewijzigd door Marcel op 25 feb 2011, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

rider-64 schreef:Ja... en :wn1

Wil je echt snel? koop dan geen Deauville! :mrgreen:
Inderdaad, ga dan met het vliegtuig, die gaan sneller dan welke motor dan ook ;) Zijn alleen iets minder praktisch voor het woon-werk-verkeer (als zou het voor mij nog best te doen zijn, Vliegveld Seppe - Vliegbasis Woensdrecht :l)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Ach, wat is snel... Als ik mijn zwager mag geloven trekt hij alles, maar dan ook echt alles eruit met z'n vrachtwagen. Mits de oplegger er natuurlijk van af is.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
mototaz

Bericht door mototaz »

ikkieman schreef:Ach, wat is snel... Als ik mijn zwager mag geloven trekt hij alles, maar dan ook echt alles eruit met z'n vrachtwagen. Mits de oplegger er natuurlijk van af is.
Tja qua getallen wel, alleen zie dat maar op het asfalt te krijgen!
Johan

Bericht door Johan »

ikkieman schreef:Ach, wat is snel... Als ik mijn zwager mag geloven trekt hij alles, maar dan ook echt alles eruit met z'n vrachtwagen. Mits de oplegger er natuurlijk van af is.
Volgens mij is de bak van een normale vrachtwagen vooral afgeregeld op levensduur en zuinigheid ... ik zou het dus met een korreltje zout nemen ;)
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Als ie zigzaggend gaat rijden kan ik me voorstellen dat andere weggebruikers wat afstand houden :lol:. Of dat hetzelfde is als "alles eruit trekken" valt dan weer te betwijfelen ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
BertG

Bericht door BertG »

Johan schreef:
Volgens mij is de bak van een normale vrachtwagen vooral afgeregeld op levensduur en zuinigheid ... ik zou het dus met een korreltje zout nemen ;)
Ik geloof het wel, mits hij snel en vlot kan schakelen.
Die trekkers hebben een enorm koppel en vaak veel versnellingen met diverse gearing.
Heb het in een ver verleden wel eens afgelegd met een Mazda 323 tegen een losse trekker.
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”