Tomtom navi

Van alles over navigatie en communicatie op de motor
Plaats reactie
ikkieman
Triumph Trophy SE

Tomtom navi

Bericht door ikkieman »

Hee mensen,

Ik was even de foldertjes aan het doorkijken. Ik weet niet of andere verstigingen deze aanbieding ook hebben, maar bij de Saturn in Groningen. Nieuwe tomtom urban rider motornavi voor 280 euro. De kaartendekking is voor geheel europa met lane assistance.

Denk er van wat je wil, maar ik vraag me af of dit een verstandige keus is. Anyone?
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
George

Bericht door George »

Ik heb zelf de rider 2, sinds enkel jaren. Als ik het goed heb begrepen is de urban versie een uitgeklede versie van de rider. Als ik weer aan nieuwe navigatie toe ben zal zeker geen TomTom meer nemen.
Niet dat ik technische problemen ondervind, maar vind het beperkte aantal waypoints, die tomtom aankan een echte misser.
Hierdoor worden gedownloade routes wat groffer uitgezet waardoor vaak tomtom afwijkt van de orginele route en andere merken navigatiesystemen. Tomtom lijkt goedkoper, maar als je alle accesoires er los bij koopt, ben je net zo duur uit, als bijvoorbeeld een Garmin.
roelof
Honda NT700V

Bericht door roelof »

ben ik eem bliede met mien garmin fief-fieftig!!
science flies you to the moon.
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

OK, dan spaar ik door voor een garmin. Dank jullie voor de tips.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Geert
Honda CBF600S

Bericht door Geert »

Tja, ik zou ook doorsparen voor een Garmin, je krijgt er ook heel mooi kaartmateriaal bij, en software om zelf route's te maken.
ik heb zelf geen ervaringen met Tomtom op de motor.
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Jos
Honda NC750X DCT

Bericht door Jos »

Ik gebruik nu al voor het 4e jaar mijn Garmin Zümo 550.
Ondanks het uitkomen van de 660 en de nieuwe 220 zie ik steeds meer mensen in mijn omgeving toch weer de 550 aanschaffen..........

Ik adviseer de mensen zelf niet maar geef aan dat ze zelf moeten formuleren wat ze met een gps willen.

En dan vind ik het niet vreemd dat ze op een 550 uitkomen.
Met de vriendelijke groeten uit het Brabantse,

Jos
Henk Engberts
BMW R1150RT

Bericht door Henk Engberts »

Ik ben nog even aan het doorsparen. Ik ga toch voor de Garmin 660. Bij Waypoint (vestiging Leek) en op de website www.gps.nl kost die €595.
Time flies when I drive my Honda Deauville.
Ed Vissers
Motorloos

Bericht door Ed Vissers »

Henk Engberts schreef:Ik ben nog even aan het doorsparen. Ik ga toch voor de Garmin 660. Bij Waypoint (vestiging Leek) en op de website www.gps.nl kost die €595.
Bij de Navishop kost hij € 498. Ik zou daar zeker om korting vragen op basis van de clubpas.

http://www.navishop.nl/
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
BertG

Garmin Zumo 475,00EUR (niet gerefurbished/gereconditionned)

Bericht door BertG »

Uhh Ed, bij de Navishop kost hij : €479.00

En bij Navi.nl kost de Garmin Zumo 475,00EUR (niet gerefurbished/gereconditionned)

En via pricewatch op tweakers kom ik op deze lijst.
Waarvan deze lijst alleen Zumo 550 betreft. (549,- Euro of 431,- Euro Refurbished)
Ed Vissers
Motorloos

Dat klopt Bert. Dat is de 550, maar Henk gaat voor een 660 :)
Groetjes,

Ed

BertG

Bericht door BertG »

:oops: :oops: :oops:
Henk Engberts
BMW R1150RT

EdVissers schreef:
Henk Engberts schreef:Ik ben nog even aan het doorsparen. Ik ga toch voor de Garmin 660. Bij Waypoint (vestiging Leek) en op de website www.gps.nl kost die €595.
Bij de Navishop kost hij € 498. Ik zou daar zeker om korting vragen op basis van de clubpas.

http://www.navishop.nl/
Ik kan bij navishop niet ontdekken of er een montagebeugel voor op de motor wordt bijgeleverd, of dat die nog apart moet worden gekocht. Bij waypoint zit die al bij de prijs in. Tevens krijg je er een extra minisdkaart bij met onroute routes.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Henk Engberts schreef: Ik kan bij navishop niet ontdekken of er een montagebeugel voor op de motor wordt bijgeleverd, of dat die nog apart moet worden gekocht.
Tekst op http://www.navishop.nl/product_info.php ... ts_id/6673: Zowel een motorfiets- als voertuigsteun zijn in de levering inbegrepen.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Gerard (GTB)
Honda NT650V
Contacteer:

Bericht door Gerard (GTB) »

bij BCC kost hij ook 499 als je heb bestel via internet. je kan hem dan ophalen bij een bcc winkel.

ik kon laatst geen korting krijgen op de 660 bij navishop met de hdc pas.
Groetjes Gerard :b
:brrr

Pennant Red Metallic Honda Deauville NT650VX bj 1999
Catbustingdog
Motorloos

Bericht door Catbustingdog »

alle hier afgebeelde onderdelen zijn bij de zumo 660 in de doos voorradig!

Afbeelding

Afbeelding
sportieve groet :blg
Noël

Mooie meisjes zijn net eekhoorntjes...
ze vallen voor alle eikels!
Hans V.

Bericht door Hans V. »

Kan iemand me helpen: Hoe krijg ik een .itn bestand in mijn TomTom?
Ik heb het Bosse Bollen bestand van de website gedownload. En de TomTom One XL is op mijn pc aangesloten. Maar als ik routes wil toevoegen zie ik alleen lange lijsten routes op internet en niets van mijn eigen computer :cry:
Hans V.

Bericht door Hans V. »

Is onderstaande tekst (van de HDC website) nog aktueel?:

"Op vertoon van je clubpas een Zumo 550 voor € 399. Op=op. De voorraad is beperkt.
N.B. Naar verwachting in de 2e helft van april gaat de nieuwe website van Navishop online. Op die site wordt een kortingsstaffel voor houders van een HDC clubpas opgenomen. "
BertG

Bericht door BertG »

Die voorraad is reeds op, ik greep ook mis.

En van die staffel en aparte website voor HDC leden kon ik niets terugvinden.
Ed Vissers
Motorloos

Ik zal de tekst aanpassen :)
Groetjes,

Ed

Frank
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Frank »

Veugelke schreef:Kan iemand me helpen: Hoe krijg ik een .itn bestand in mijn TomTom?
Ik heb het Bosse Bollen bestand van de website gedownload. En de TomTom One XL is op mijn pc aangesloten. Maar als ik routes wil toevoegen zie ik alleen lange lijsten routes op internet en niets van mijn eigen computer :cry:
De makkelijkste manier is het om het via het programma Tyre te doen.
http://www.janboersma.nl/gett/download.htm

Heb je nog hulp nodig hoor ik het wel.
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Hans V.

Bericht door Hans V. »

Het bleek nog eenvoudiger te kunnen: De TomTom is in Windows Verkenner als een drive-letter te zien. Het .itn bestand kopiëren naar de desbetreffende 'drive' in de map ITN. Dat was alles. :)
Henk Engberts
BMW R1150RT

CaveyH schreef:
Henk Engberts schreef: Ik kan bij navishop niet ontdekken of er een montagebeugel voor op de motor wordt bijgeleverd, of dat die nog apart moet worden gekocht.
Tekst op http://www.navishop.nl/product_info.php ... ts_id/6673: Zowel een motorfiets- als voertuigsteun zijn in de levering inbegrepen.
Ik heb het gelezen dat voertuigsteun voor auto en motor wordt bijgeleverd. Helaas moet ik even doorsparen. Er is veel van mijn spaarcentjes die ik heb moeten besteden aan een koelkast, en een wasmachine. Deze waren kapot gegaan, dus vervangen voor nieuwe aparaten.
stxrider

Bericht door stxrider »

George schreef:Niet dat ik technische problemen ondervind, maar vind het beperkte aantal waypoints, die tomtom aankan een echte misser..
Ik converteer regelmatig Garmin routes naar *.ITN en constateer dat voor de TT vaak op de rechte weg waypoints verwijdert kunnen worden. Pas geleden een route van 208km met 43 waypoints! Dus zo'n beperking is het niet.

Zelf heb ik een Zumo 550. Maar ook voor de Zumo zal je routes moeten nalopen op 150m. Maak het namelijk regelmatig mee dat mensen van de Pan club de route thuis wel herberekenen, maar toch zo op het apparaat gooien, en ja, dan heb je afwijkingen. Ondanks dat de km's hetzelfde kunnen zijn, kan de route toch anders lopen (maar de verschillen in de route heffen zich dan op) , en jij maar denken dat het klopt :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie en Communicatie”