CB1100 nog niet in de EU verkrijgbaar, nog geen enkel testrapport in NL, maar wel bij de Do-Do-Club.
http://www.mcnews.com.au/Testing/Honda/ ... Review.htm" opent="in(nieuw);venster;
http://www.mctrader.com.au/news-and-rev ... 69052.aspx" opent="in(nieuw);venster;
Dit zijn twee testverslagen uit Australië. Voor degenen die geen zin hebben in Engelse teksten heb ik een korte samenvatting gemaakt:
De CB1100 moet je niet vergelijken met CB1300 of Fireblade of CB1000R, maar met andere retro bikes zoals Triumph Bonneville.
Dat zie je ook aan het vermogen: 88,5 pk en koppel: 93 NM bij 5000 Toeren
Doet alles onopvallend goed, misschien is nog meer koppel onderin gewenst.
Toptoerental 8000 T/min. Soepel optrekken vanaf 1500 t/min is mogelijk, tussen 4000 - 7000 t/min ondervindt de testrijder de meeste lol.
De vijfbak en hydraulische koppeling werken licht en gemakkelijk.
De grote (18”) wielen met smalle banden (110mm Voor en 140 mm Achter) bevorderen de stabiliteit hetgeen iets ten koste gaat van de wendbaarheid.
Een ander testrijder vindt het sturen licht en neutraal en vindt de stereo achterschokbrekers beter dan die van de Triumph Thunderbird.
Remmen (4 zuigers Nissin) zijn goed en gemakkelijk te doseren. Niet te vergelijken met 40 jaar geleden.
Rijderspostie is natuurlijk rechtop, zadel had wat steviger gemogen, zadelhoogte 775 mm
Benzinetank (14,6 L) is aan de kleine kant.
Het geheel is hier meer dan de som der delen.
De testrijder heeft genoten van elke minuut op de CB1100 en is helemaal verliefd.
De kleine minpuntjes zijn gauw vergeten.
Prijs in Australië 14.990 Au$ x 0,793 = ca 11.900 Euro
Zelf denk ik dat deze CB1100 erg herkenbaar is voor de Deauville-rijder.