De tegenpartij is er goed afgekomen maar ik helaas minder.
Gisteren naar het CMH in Utrecht geweest (Centraal Militair Hospital) en daar hebben ze nu pas foto's en een echo kunnen maken.
hieronder de dummy-vriendelijke uitleg

Op deze foto zie je de schouder en de spieren waar het om gaat
1. De Subscapularis en de infraspinatus zijn de spieren die de arm, als je elleboog tegen je heup zit, van links naar rechts laten bewegen.
2. De Acromion is de spier die met dezelfde houding als hierboven, de arm van je af drukt.
3. De Supraspinatus is de spier die het hele zooitje op zn plaats houd (hoogte van je schouder en arm) samen met hulp van 1 en 2
nummer 1 en 2 zijn bij mij helemaal opgerekt waardoor nummer 3 overuren moet draaien om de schouder op zn plaats te houden.
nummer 3 is ook wel bekend als de mondingkapspier.
Doordat nummer 1 en 2 uit zn rek zijn en nummer 3 overuren maakt heeft het kapsel van de kom, waar de kop van je bovenarm in zit, slijtage opgelopen en kan mijn shouder heel makkelijk uit de kop schieten.
voorbeeld, de Kom is een fruitschaal met opstaande rand (kapsel) en de kop is een watermeloen.
Door de rand van de fruitschaal blijft de meloen makkelijk op zijn plaats, slijt deze rand weg dan is er kans dat de meloen op de grond valt met als gevlolg
schouder uit de kom.
Door deze blessure ondervind ik ook problemen met het motorrijden.
Enige tijd terug had ik zoveel pijn tijdens het rijden dat spier 3 zo verzuurd was dat deze niets meer deed wat ik wilde, en als je met 120kmh op de snelweg zit... krijg je wel en regenboog in je broek kan ik je zeggen. lang verhaal kort te maken, veilig kunnen stoppen op vluchtstrook.
nou hoor ik je zeggen... Je hebt ook een auto, KLOPT! als een zwerende vinger... maar ook met autorijden ondervind ik last en pijn van de schouder.
De enige pijnstilling die op dit moment redelijk werk zijn brufen bruis 600 icm 2 tot 4 paracetamol 500 (ik mag dan nog rijden)
binnenkort een vervolgafspraak bij de fysio die dan samen met de orthopeed gaat overleggen voor een operatie om spier 1 en 2 in te korten en waar mogelijk het kapsel opnieuw op te bouwen met kraakbeen.
Ik hoop dat dit een duidelijke uitleg is.
Ik zal dan de komende tijd, ben ik bang, niet nuchter mee kunnen rijden.
Ik houd jullie op de hoogte!!