Ik heb de gewoonte om nu ik de Deauv heb op de motor naar het werk te gaan. Nu bijna 2 weken geleden heb ik de Deauv opgehaald bij de dealer, en inmiddels heb ik de eerste duizend kilometer op de klok gezet. Zowel voor woon/werk als lekker toeren!
Vanochtend rijd ik weg van huis, alles goed en wel, met voor het eerst mijn nieuwe laptoptrolley in gebruik. Voorheen reed ik gewoon met een rugzak, maar dat vond ik toch niets qua zowel gewicht op je rug, en geen veilig idee mocht ik onderuit gaan.
Bij de eerste rotonde draai ik de rotonde op en moet ik bij het verlaten plots remmen voor een auto die op zijn beurt weer voor een voetganger moest remmen. Een stomme anticipatiefout natuurlijk, want ik had die voetganger én remmende auto veel eerder moeten en kunnen zien. Bij het remmen (zonder ABS) knijp ik te abrupt in de voorrem, vergeet mijn achterrem bij te pakken zoals geleerd en mijn voorwiel blokkeerde, daardoor ongeveer 4 meter onderuit gegleden.
Na de val even 15 minuten gewacht en bijgekomen van de schrik, en toch maar weer opgestapt richting kantoor in Utrecht. De rest van de rit reed ik ietwat onzeker, maar dat is vanmiddag wel weg denk ik. Ik anticipeer gelijk weer veel meer, dat merk ik wel.
Verder zelf geen persoonlijke schade, ik twijfel alleen of mijn helm het wekdek heeft gekust en deze vervangen moet worden. Wie kan hier iets zinnigs over zeggen? En ik zal op zoek moeten naar een voorkuipdeel links, en een nieuwe valbeschermer. Kosten allebei niet de wereld, maar wel vervelend genoeg allemaal.