Overspuiten van helm

Over de ins en outs van helmen, motorkleding en bagage
Plaats reactie
barend
Honda NC750X DCT

Overspuiten van helm

Bericht door barend »

Hoe denken jullie over het spuiten van een helm , er zijn nog al wat meningen hier over? wel doen , niet doen?????
ik heb mijn oude helm(premier) toen overgespoten en die heb ik 30jaar in bezit gehad en zie aan de buitenkant niets, de binnenkant is inmiddels helemaal vergaan het schuimrubber dus, ik sta op het punt mijn helm in de zelfde kleur als de motor te spuiten.
Laatst gewijzigd door Stephan op 31 jan 2012, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp afgesplitst van ander topic.
:brrr NSU max CB 750 Deauville 650 Pan 1100 -st 1300 : Honda nc750X dct :brrr
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Re: Welk merk en type helm?

Bericht door Marcel »

Barend,

Hoe oud is je huidige helm?
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
jouke breitsma

Bericht door jouke breitsma »

Mijn mening:
Helm altijd in originele staat laten ! Het zal toch niet voor niets zijn dat de helmfabrikanten in hun handleidingen altijd stellen om geen stickers,verfjes e.d.op je helm aan te brengen i.v.m.inwerkingen op de buitenschaal.
En wat te denken van jezelfverwijt als blijkt dat bij een onverhoopte schuiver hoofdletsel opgelopen wordt doordat er iets mis is/was met een verkeerd behandelde helm.
En denk dan niet alleen aan jezelf,maar ook aan je naasten !
Dus echt:HELM is HOOFDZAAK !!
Overigens net zoals goede banden,remblokjes etc. [ en een goed doseerbare rechterpols ].
Vriendelijke groet vanuit het Emmense van jouke, :brm :b
Ruud

Bericht door Ruud »

barend schreef:Hoe denken jullie over het spuiten van een helm , er zijn nog al wat meningen hier over? wel doen , niet doen?????
ik heb mijn oude helm(premier) toen overgespoten en die heb ik 30jaar in bezit gehad en zie aan de buitenkant niets, de binnenkant is inmiddels helemaal vergaan het schuimrubber dus, ik sta op het punt mijn helm in de zelfde kleur als de motor te spuiten.
Als het schuimrubber vergaan is, is vervanging direct noodzakelijk. Feitelijk al veel te laat. En als je de garantie-omschrijvingen van helmen leest is overspuiten voldoende om je garantie te verliezen. Ook niet verstandig dus.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

@Ruud

Ik denk dat Barend bedoelde dat hij de helm al 30 jaar heeft, niet dat ie 'm al 30 jaar gebruikt. Dat zou me ook nogal onverstandig lijken, wetende dat een helm na 3 tot 7 jaar vervangen moet worden (afhankelijk van het materiaal en hoe vaak je 'm gebruikt).

Uit Barends bericht maak ik verder op dat hij na 30 jaar nog geen nadelige effecten ziet van de verf op de buitenschaal van de helm. Of de schaal wel of niet verzwakt is door de verf is volgens mij ook moeilijk te zien. Proefondervindelijk erachter komen of het nog voldoende beschermt zou ik echter niemand aanraden...
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
barend
Honda NC750X DCT

Bericht door barend »

Ja , eerlijk gezegt zit ik niet op een preek te wachten ,mijn vraag is simpel wat betreft het spuiten van een helm , 35 jaar geleden werden ze bijna allemaal gespoten zonder problemen, misschien beter materiaal toen der tijd,.

jouke breitsma schreef:Mijn mening:
Helm altijd in originele staat laten ! Het zal toch niet voor niets zijn dat de helmfabrikanten in hun handleidingen altijd stellen om geen stickers,verfjes e.d.op je helm aan te brengen i.v.m.inwerkingen op de buitenschaal.
En wat te denken van jezelfverwijt als blijkt dat bij een onverhoopte schuiver hoofdletsel opgelopen wordt doordat er iets mis is/was met een verkeerd behandelde helm.
En denk dan niet alleen aan jezelf,maar ook aan je naasten !
Dus echt:HELM is HOOFDZAAK !!
Overigens net zoals goede banden,remblokjes etc. [ en een goed doseerbare rechterpols ].
Vriendelijke groet vanuit het Emmense van jouke, :brm :b
barend
Honda NC750X DCT

Bericht door barend »

Ja goed gelezen Koen, heb niets toe te voegen. :D
Frank
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Frank »

Geen preek!

NIET DOEN!!!!!!

Of na het spuiten op de kast zetten en genieten van het feit dat het een mooi kleur is! :lol:
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Ruud

Bericht door Ruud »

Sorry, ik dacht dat je echt een reactie van anderen wilde.
barend
Honda NC750X DCT

Bericht door barend »

Jawel Ruud dat heb je goed begrepen maar dan moet men mijn naaste er niet bij halen ,daar gaat het niet om.
ik heb nu een zwarte caberg van een jaar of vijf oud en dacht er zo aan deze te spuiten , misschien alleen om op de schouw te zetten?
jouke breitsma

Bericht door jouke breitsma »

barend,beschouw mijn goedbedoelde reactie op jouw vraag echt niet als een preek:verre van dat !
Tot een volgende keer en groet, jouke, :brm :b
stxrider

Bericht door stxrider »

barend schreef:Mijn vraag is simpel wat betreft het spuiten van een helm , 35 jaar geleden werden ze bijna allemaal gespoten zonder problemen, misschien beter materiaal toen der tijd.
35 jaar geleden is 35 jaar geleden........ En wat ze nu tegenwoordig bij die onderzoeken altijd zeggen :en1 "Met de kennis van nu" blablabla........

Vandaar nu het oordeel het niet te doen als je ermee wil gaan rijden. Voor het overige doe wat je leuk vind..... ;)
barend
Honda NC750X DCT

Re: Overspuiten van helm

Bericht door barend »

Zo , ik ben er uit , heb eens flink zitten googlen en alle helmen zijn te spuiten behalve polycarbonaat , want de meeste helmen zijn gespoten en kunnen zo gewoon overgespoten worden zonder probleem, sommige leveransiers doen moeilijk wat garantie betreft maar daar is de mijne al uit.

dus gewoon spuiten dat ding.
stxrider

Bericht door stxrider »

Ik heb ook ff gegoogled:
Ik zou wel rekening houden dat de veiligheid van de helm afneemt omdat er in de verf oplosmiddelen zitten die de stevigheid van de helm aantasten. De helm is wel voor je eigen veiligheid.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

barend schreef:Zo , ik ben er uit , heb eens flink zitten googlen en alle helmen zijn te spuiten behalve polycarbonaat , want de meeste helmen zijn gespoten en kunnen zo gewoon overgespoten worden zonder probleem, sommige leveransiers doen moeilijk wat garantie betreft maar daar is de mijne al uit.

Maak er wat moois van en zorg er vervolgens gewoon voor dat je niet stuitert (is ook met ongespoten helm aan te raden) ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Schiet me net te binnen. Er bestaan bedrijven die voor verschillende items, stickers maken. Als je aangeeft waar je deze stickers op wil gebruiken kunnen zij misschien meedenken en je ontwerp overzetten op sticker/transfer. Dit zou een idee kunnen zijn.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
stxrider

Bericht door stxrider »

barend schreef:sommige leveransiers doen moeilijk wat garantie betreft maar daar is de mijne al uit.
@Barend

Ik denk dat geen enkele helmfabrikant moeilijk doet als jij die helm wilt gaan spuiten. Zij zullen alleen de gevolgen (de claim) afwijzen bij een ongeval, indien de helm niet meer aan de fabriekseisen voldoet omdat hij gespoten is.

Maar om het op de schouw te zetten is het natuurlijk ok ;)
BertG

Bericht door BertG »

Google eens op car folie of plastidip.
Misschien ook iets voor een helm?

Op het BMW forum is iemand die zijn hele motor een ander uiterlijk heeft gegeven.
Over smaak valt te twisten maar het uiterlijk van de verschillende aangepakte onderdelen is verbluffend.
Ook onderdelen die warm/heet worden.

Voor de prijs van plastidip lijkt het mij een goed alternatief om velgen tegen pekel te beschermen.
Een paar Euro voor een spuitbus waar ze bijna 4 autovelgen mee voorzien van 3 lagen.

Plastidippen:
http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic ... &start=180" opent="in(nieuw);venster;
http://www.youtube.com/watch?v=0WS14Jnyf5Q" opent="in(nieuw);venster;
http://www.youtube.com/watch?v=NorxfY7ki1U" opent="in(nieuw);venster;
http://www.youtube.com/watch?v=po0YwKM2M18" opent="in(nieuw);venster;
http://www.youtube.com/watch?v=zkkAwWLgxDI" opent="in(nieuw);venster;
Ed Vissers
Motorloos

Bericht door Ed Vissers »

barend schreef:Zo , ik ben er uit , heb eens flink zitten googlen en alle helmen zijn te spuiten behalve polycarbonaat , want de meeste helmen zijn gespoten en kunnen zo gewoon overgespoten worden zonder probleem, sommige leveransiers doen moeilijk wat garantie betreft maar daar is de mijne al uit.

Barend,
ik zou dat ook gewoon doen. :)
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Don

Bericht door Don »

Hier is een link voor het overspuiten van je helm.
De prijs varieert naargelang je wensen. (Alleen maar je naam of een volledig eigen ontwerp).

http://www.jvhdesigns.com/home" opent="in(nieuw);venster;

tot zijn klanten behoren Paris-Dakar-rijders en andere hotshots.

Hopelijk heb je er wat aan.

Hier is nog een link:

http://www.airbrushlijnden.com/" opent="in(nieuw);venster;
Gustaf Larson

Bericht door Gustaf Larson »

Geweldig spul dat plasti-dip! Hoeveel zou dat kosten om mijn Volvo 940 kikkertjegroen te maken? :tg
Plaats reactie

Terug naar “Helmen, kleding en bagage”