App voor kostenregistratie

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Hoog scherm, laag scherm of een V-stream?

Bericht door Marcel »

Cor, ik heb de bonnetjes nog wel, maar ik moet het e.e.a. nog ff invoeren.
Inmiddels heb ik echter een nieuwe android telefoon met een leuke app waar je het verbruik in bij kan houden.
Weet ik real-time wat de status is :tg

Het benzineverbruik zal idd wel omhoog gaan.
Het scherm is flink breder en hoger.
Heb ik eigenlijk niet zo bij stil gestaan, vóór de aanschaf :( .
We zullen zien.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
BertG

Re: Hoog scherm, laag scherm of een V-stream?

Bericht door BertG »

Marcel, heb je een naampje van dat app(ie), alsjeblieft?
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Re: Hoog scherm, laag scherm of een V-stream?

Bericht door Marcel »

De naam is: My Cars of klik hier

Je kunt meerdere voertuigen invoeren, tankbeurten en rekeningen registreren, categorieën van kosten aanmaken, overzichten genereren, herinneringen voor onderhoud vastleggen, enz, enz.

Veel plezier.
Laatst gewijzigd door Ed Vissers op 04 jan 2012, 17:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Na verplaatsen uit technisch ondewerp is dit bericht niet off topic
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

App voor kostenregistratie

Bericht door Marcel »

Gevonden in de android market:
Een app voor de registratie van de kosten van je Deauville (of ander voertuig natuurlijk)

De naam is: My Cars of klik hier

Je kunt meerdere voertuigen invoeren, tankbeurten en rekeningen registreren, categorieën van kosten aanmaken, overzichten genereren, herinneringen voor onderhoud vastleggen, enz, enz.
Ook niet onbelangerijk: de app is gratis :mrgreen: .

Veel plezier.
Koen
Honda Goldwing

Re: App voor kostenregistratie

Bericht door Koen »

Gratis je kosten bijhouden, daar word ik nou appy van! ;)
Zal 's kijken of mijn phone daarmee overweg kan (zal wel niet, is een Windows-phone... die heet zo omdat je 'm 't liefst gelijk 't raam uit mikt)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
barend
Honda NC750X DCT

Bericht door barend »

Eerlijk gezegt wil ik niet eens weten wat die fiets me kost , laat staan als mijn vrouw er achterkomt, haha :b

:brrr
:brrr NSU max CB 750 Deauville 650 Pan 1100 -st 1300 : Honda nc750X dct :brrr
Ed Vissers
Motorloos

Bericht door Ed Vissers »

Ik ben ook happy met ons bankstel:) Heb je dat zitje achter mij wel eens gezien:) Dat mag wat kosten van "het gezag" :tg
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Mart Groenleer
BMW R1200RT

Bericht door Mart Groenleer »

Hey Koen,

Ik heb een programmatie dat wel op een Windows Mobile telefoon werkt.
Het is wel eens waar uit 2006 maar doet wat het moet doen.
Als je geintreseend bent wil ik het wel doormailen.
het is ingepakt ongeveer 354 kb groot.
hier is een link naar dat programma.
http://pocketland.de/showstory.php?st_id=183

Groeten, Mart :brrr
drie keer rechtsaf is het zelfde als linksaf
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Mart,

thanx voor de link. Het programmaatje heeft echter 2 nadelen: 't is in het Duits (ik spreek 't wel, maar liefst zo min mogelijk ;)) en het kost € 15,00...
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Mart Groenleer
BMW R1200RT

Bericht door Mart Groenleer »

Mijn versie is gewoon Nederlands en € 15 voordeliger.

Lang leven het internet :apl :apl

Groeten, Mart
drie keer rechtsaf is het zelfde als linksaf
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Lang leve dit forum zodat je niet altijd zelf de juiste site op internet hoeft te vinden ;)
Thanx voor je mailtje.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Geert
Honda CBF600S

Bericht door Geert »

Hey Marcel,
Ik heb de app op mijn android smartfone geinstalleerd, ziet er goed uit hoor. :up
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
stxrider

Bericht door stxrider »

:vrb Wat moet je nou met real time kosten bijhouden?
Als je aan het rijden bent heb je er niets aan. En de registratie doe je pas thuis......... Tevens laad je met die app soms dingen mee die weer dingen registreren.......... en iedereen maar druk omtrend inbreuk op privacy :wn1 snap je het nog?
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Real time in mijn verhaal is dat ik de kosten van bijv. een tankbeurt gelijk in kan voeren.
Dan hoef ik dat thuis niet (meer) te doen.
Zie je dus wel gelijk wat je verbruik is en of je een beetje zuinig gereden hebt.

Over de privacy maak ik me niet zo druk.
"Big Brother is watching you" is allang realiteit.
Alleen beseft niet iedereen dat.
Cor
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Cor »

LS,
Daarom tank ik vaak bij een pomp met een mens :shock: achter de kassa :shock: waar ik kan betalen :shock: en een bonnetje :shock: krijg wat ik meeneem naar huis om in te vullen in een boekje :vrb .
Als ik mijn voertuig (motor of auto) verkoop staat er gelijk bij wanneer ik een beurt heb laten geven :oops: , de winterbanden heb gemonteerd :ah en andere zaken. Ik hou zo ook bij welke pomp het klantvriendelijkst is ook qua prijs (klantenbinding :apl ).
Elke euro is er één, en elke niet uitgegeven euro kan ik weer ergens anders aan uitgeven :roll: . Bijvoorbeeld aan een accessoires voor mijn tweewielig voertuig :o . En daar bedoel ik niet mijn fiets mee. :tg
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
BertG

Bericht door BertG »

stxrider schreef::vrb Wat moet je nou met real time kosten bijhouden?
Als je aan het rijden bent heb je er niets aan. En de registratie doe je pas thuis.........
Tevens laad je met die app soms dingen mee die weer dingen registreren.......... en iedereen maar druk omtrend inbreuk op privacy :wn1 snap je het nog?
Nee ik snap het al heel lang niet meer. :wn1
Met zo'n telefoon staat 9 van de 10 keer ook je GPS en WiFi aan, en natuurlijk je GSM signaal.
En heb je een facebookaccount, een Hyves account en noem maar op. Sporen genoeg die je achterlaat.

Maar GELUKKIG.... natuurlijk sust iedereen zichzelf dat Facebook alleen open staat voor vrienden. Duh.

Bedenk dat Facebook ruim 150 Euro* aan ieder account verdient, dus of moet ik zeggen omdat, je profielen keihard verkocht worden.
*dat bedrag is een berekening van de te verwachten waarde op de beurs (ze gaan binnenkort de beurs op) gedeeld door aantal profielen.

Meedoen is 10 keer erger dan hoe je je profielen inricht.
Cor
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Cor »

Ondanks alle App's weten we nog steeds niets :cf1 over een mogelijk gestegen verbruik :vrb (=kosten) door een hoger scherm (tot 3 decimalen achter de komma :lol: ) wat door Marcel zou worden bijgehouden. :mrgreen:
Daarin moeten natuurlijk niet de ontvangen bonnetjes van Oom agent in het systeem worden geklopt want die gaan tot nu toe aan mijn neus voorbij :en1 en dat zou een onjuiste uitkomst geven. :tg
We wachten het dus wel even af, maar hopelijk voor de sleuteldag komt er een antwoord. :l
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Cor,

onafhankelijk onderzoek onder een representatief aantal respondenten heeft aangetoond dat het gemiddelde verbruik over een periode van 30 jaar is gestegen met 0,000 % (ik hoefde maar tot 3 cijfers achter de komma te gaan, toch?).

Dit percentage is opgebouwd uit diverse metingen, gecorrigeerd met (onder andere, niet limitatief) de gemiddelde waarden van:
- gewicht berijder
- temperatuur/graaddagen over de gehele periode
- wrijvingscoëfficient van het gebruikte materiaal
- (variabele) opstellingshoek van het scherm
- tegendruk van regendruppels gecombineerd met het gemiddeld aantal rijders op regenachtige dagen afgezet tegen dit aantal op zonnige dagen
- onzingehalte van dit bericht (relatief gezien wel vrij hoog)
- brandstofprijs
- gehalte lucht en water in het brandstofmengsel, afhankelijk van de pomp waar men tankt
- ...

Wil je dit even narekenen of ik nergens een rekenfoutje heb gemaakt? Ben er zelf ook erg benieuwd naar :tg ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Ik heb nu drie maal getankt na de aanschaf en montage van de hogere ruit.
Alles ingevoerd in de app.

Over deze drie tankbeurten is het gemiddelde verbruik 19.06 km/lt. hetgeen een stijging van het verbruik betekend van 12,8017% (helaas :( ) ten opzichte van het verbruik over de afgelopen 22 maanden.

Ik ga dus nog even door met meten om een beter beeld te krjgen.
Op de techniekdag weten we meer.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Kwam vast door de heftige tegenwind van de laatste weken. Niet representatief derhalve ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Het gaat om het verbruik over de laatste 2 weken. Inderdaad niet representatief.
Hans van D
Motorloos

Bericht door Hans van D »

Koen schreef:Kwam vast door de heftige tegenwind van de laatste weken. Niet representatief derhalve ;)
Koen, tegenwind op de heenweg wordt toch (globaal gezien) gecompenseerd door wind in de rug (of moet ik zeggen: zeilen met zo' n groot scherm). :wn1
Zou dus toch representatief kunnen zijn, al zal Marcel dat minder leuk vinden.
Groeten,
Hans

Ik reed op een groene NT650V van 2002.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Hans,

de wind (in elk geval op mijn route) heeft de ziekelijke eigenschap op de heenweg altijd tegen te zijn en voordat ik terugrij 180 graden te draaien. ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Ik denk dat het huidige verbruik meerte maken heeft met de stand van de gashendel.
Als je geen of weinig windgeruis om je helm hebt dan ga je opeens harder rijden :en1

(wat een rot smoes :tg )
Hans van D
Motorloos

Bericht door Hans van D »

Koen schreef:Hans,

de wind (in elk geval op mijn route) heeft de ziekelijke eigenschap op de heenweg altijd tegen te zijn en voordat ik terugrij 180 graden te draaien. ;)
Dan zit er maar een ding op. 's middags naar het werk en 's ochtends terug. Heb je altijd wind mee. :en1
Groeten,
Hans

Ik reed op een groene NT650V van 2002.
BertG

Bericht door BertG »

Anders boor je een paar gaten in je ruit dat verminderd de luchtweerstand :en1

Of kort je de ruit in. :en1 :en1
Cor
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Cor »

Koen, Sorry dat het even heeft geduurd voordat ik reageer maar ik moest nu toch even rekenen.
De uitkomst hangt o.a. af van de volgende zaken:
- welke respondenten hebben meegedaan met het onderzoek;
- hoe vaak varieert het gewicht van de berijder (jij en ik verschillen toch een paar kilo en over Marcel hebben we het niet gehad) :lol: ;
- temperatuur/graaddagen maakt volgens mij niet uit voor het verbruik. Hooguit dat je warmer (dikker) gekleed bent;
- wrijvingscoëfficient van het gebruikte materiaal (mee eens);
- (variabele) opstellingshoek van het scherm :vrb Kan het scherm ook in een andere hoek geplaatst worden of alleen hoger of lager (het is een NT700);
- tegendruk van regendruppels gecombineerd met het gemiddeld aantal rijders op regenachtige dagen afgezet tegen dit aantal op zonnige dagen. Hier kan ik niets tegen inbrengen;
- onzingehalte van dit bericht (relatief gezien wel vrij hoog) (en volgens mij nog hoger (of nog niet hoog genoeg);
:tg - brandstofprijs (heeft m.i. niet te maken met het verbruik maar wel met de totaalkosten van het hebben en gebruiken van een motor);
- gehalte lucht en water in het brandstofmengsel, afhankelijk van de pomp waar men tankt. (Ik weet niet waar jij tankt maar bij ons is een liter een liter en als ik mijn motor op water kan laten rijden ben jij de 1e die het te horen krijgt (techneuten onder elkaar :D )
- Ik kom derhalve niet onderbouwd op een stijging van een procent of 5 :en1 (wie biedt er meer of minder) :tg
Reacties zijn welkom.

PS Bert, in deze berekening is geen rekening gehouden met wel of geen (bewust of onbewust) gemaakte gaten in het scherm, ongeacht de doorsnede die kan variëren van 5 mm tot 200mm (met 2 gaten van 200mm hou je volgens mij een ingekort scherm over) :tg
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Hans van D schreef:Dan zit er maar een ding op. 's middags naar het werk en 's ochtends terug. Heb je altijd wind mee. :en1
Prima voorstel. Maar ja, m'n baas was minder blij, tenzij ik onze huurders zover zou krijgen dat alle afspraken voortaan 's nachts konden plaatsvinden. Daar ben ik maar niet aan begonnen.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Cor schreef:Koen, Sorry dat het even heeft geduurd voordat ik reageer maar ik moest nu toch even rekenen.
De uitkomst hangt o.a. af van de volgende zaken:
- welke respondenten hebben meegedaan met het onderzoek;
Koen schreef:'t Was anoniem...
- hoe vaak varieert het gewicht van de berijder (jij en ik verschillen toch een paar kilo en over Marcel hebben we het niet gehad) :lol: ;
Koen schreef:'t Was anoniem...
- temperatuur/graaddagen maakt volgens mij niet uit voor het verbruik. Hooguit dat je warmer (dikker) gekleed bent;
Koen schreef:Als het koud, nat en winderig is, rij je over het algemeen wat voorzichtiger en dus langzamer. Slecht weer is dus goed voor je gemiddelde verbruik ;)
- wrijvingscoëfficient van het gebruikte materiaal (mee eens);
Koen schreef:Wauw! We zijn 't eens! :tg
- (variabele) opstellingshoek van het scherm :vrb Kan het scherm ook in een andere hoek geplaatst worden of alleen hoger of lager (het is een NT700);
Koen schreef:Als je de schroeven niet goed aandraait staat ie wat rechter (plus hij gaat klapperen, maar da's weer een ander meetpunt) en de bandenspanning of vering kan ook de hellingshoek wat beïnvloeden
- tegendruk van regendruppels gecombineerd met het gemiddeld aantal rijders op regenachtige dagen afgezet tegen dit aantal op zonnige dagen. Hier kan ik niets tegen inbrengen;
Koen schreef:Ik zou ook niet meer weten hoe ik daarop gekomen ben, maar het klinkt alsof erover is nagedacht :lol:
- onzingehalte van dit bericht (relatief gezien wel vrij hoog) (en volgens mij nog hoger (of nog niet hoog genoeg);
:tg
- brandstofprijs (heeft m.i. niet te maken met het verbruik maar wel met de totaalkosten van het hebben en gebruiken van een motor);
Koen schreef:Volgens mij staat de brandstofprijs volledig los van de kosten van het hebben van een motor. Er is wel een verband met de kosten van het gebruiken ervan...
- gehalte lucht en water in het brandstofmengsel, afhankelijk van de pomp waar men tankt. (Ik weet niet waar jij tankt maar bij ons is een liter een liter en als ik mijn motor op water kan laten rijden ben jij de 1e die het te horen krijgt (techneuten onder elkaar :D )
- Ik kom derhalve niet onderbouwd op een stijging van een procent of 5 :en1 (wie biedt er meer of minder) :tg
Reacties zijn welkom.

PS Bert, in deze berekening is geen rekening gehouden met wel of geen (bewust of onbewust) gemaakte gaten in het scherm, ongeacht de doorsnede die kan variëren van 5 mm tot 200mm (met 2 gaten van 200mm hou je volgens mij een ingekort scherm over) :tg
Ik denk dat we iets afwijken van het oorspronkelijke onderwerp, de app voor kostenregistratie. Maar ach, 't is Praatcafé :l
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Welnéé, hoe kom je daar nou bij?

De gegeven input kan opgestuurd worden naar de maker van de app. met het verzoek e.e.a. te verwerken in een nieuwe release.
Bijgaand de website : http://www.davagdroid.com/mycars

....lijkt me echter sterk dat ie ermee aan de slag gaat.... :tg :tg
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”