Op je achterste benen staan

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Ed Vissers
Motorloos

Op je achterste benen staan

Bericht door Ed Vissers »

Dat kan wel eens gebeuren toch?

Je bent het ergens niet mee eens of je maakt je ergens druk over. Dan kun je wel eens op je achterste benen gaan staan. Zelfs een Deauvillerijder kan dat overkomen :)

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
EricvZ
Honda NT700V
Contacteer:

Re: Op je achterste benen staan

Bericht door EricvZ »

Tja .. dat kan gebeuren ... maar om dan maar gelijk je gele schoenen aan te doen ???
Vriendelijke groet, Eric

Honda NSS350A Forza : 3/6/2021:0 -> 01/10/2023:750
Honda NT700VA Deauville : 5/9/2009:3835 -> 02/06/2021:72308
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

En dit kan natuurlijk ook op andere Honda's. Ook als ze niet wit zijn ;)
Afbeelding
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
BertG

Bericht door BertG »

Dat kost je wel onherroepelijk je rijbewijs als je gezien wordt. Dan ben je dus gezien.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Bert, het is niet gezegd dat bovenstaande foto's op de openbare weg zijn genomen. Op eigen (afgesloten) terrein of op het circuit kan hiervoor je rijbewijs niet worden ingevorderd ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
FreBa

Bericht door FreBa »

Dag,
Ze zijn wel prachtig mooi schoon aan de onderkant
Mhg, FreBa
Cor
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Cor »

Zo wordt elke Deauville getest voor aflevering. :tg :tg De kilometerteller staat op 999990 en dan kunnen ze nog wat leuks ermee doen. :en1 Ik hou liever 2 stukken rubber op de weg. :b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Ed Vissers
Motorloos

Als je zo gesnaaid wordt op de openbare weg is het idd tijd om je papiertje even in te leveren :)

De foto's komen uit de USA :)
Groetjes,

Ed

BertG

Bericht door BertG »

Koen schreef:Bert, het is niet gezegd dat bovenstaande foto's op de openbare weg zijn genomen.
Op eigen (afgesloten) terrein of op het circuit kan hiervoor je rijbewijs niet worden ingevorderd ;)
Jaja. En de smurfen komen door de waterkraan. :mrgreen:

Voor de volledigheid: "eigen terrein" doet niet ter zake.
Het is een veel gemaakte denkfout.
Het eigendom van de grond doet niets ter zake.

De kreet is 'voor het (openbare) verkeer openstaande weg' ;)
De parkeergarage van de Bijenkorf is afgesloten, doch (zolang er plaats is) krijgt iedereen een kaartje en gaat de boom open.
Ook in dat soort 'afgesloten' parkeergarages gelden dus de verkeersregels van de WVW.
Dus geen wheelies in de parkeergarage van de Bijenkorf :en1

Er is zelfs jurisprudentie over een betegelde strook 'trottoir' tussen het echte trottoir en de gevel van een showroom.
Daar op die strook stonden auto's tentoongesteld (lees: geparkeerd).
De gemeente liet bekeuren voor parkeer op trottoir.
De autodealer dacht dat het zijn grond was dus dat hij mocht doen wat hij wilde.

Jurisprudentie wees uit dat omdat het niet grondstuk niet was afgeschermd (hek/bordjes etc) van het openbare trottoir
het dus tot het openbaar verkeer toegankelijke deel van de weg kon worden gerekend.
Voetgangers konder immers vrij lopen over het stuk 'eigen' grond tussen het trottoir en de gevel van de showroom.

Nog een leuke casus:
In een straat met huizen waar de huizen ieder een eigen oprit hebben om te parkeren parkeert iemand op de oprit die niet van hem is.
En nu?
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Je hebt natuurlijk gelijk als het om voor iedereen toegankelijke parkeerplaatsen oid gaat. Waar ik op doelde was écht "afgesloten eigen terrein" zoals een werf bij een boerderij wat is afgesloten met een hek zodat er niemand op kan.

ijn tuin is helaas te klein voor een wheelie (bovendien wil ik dat niet eens kunnen) maar als ik in mijn eigen omheinde en afgesloten tuin een wheelie zou maken, kan niemand daarvoor mijn rijbewijs invorderen. Sterker nog: als ik helemaal geen rijbewijs zou hebben zou het nog geen probleem zijn om op die manier toch op een motor of in een auto te rijden. Als voorbeeld: je hoort wel 's dat kinderen op een boerderij met een crossbrommertje of motor in een weiland aan het crossen zijn, zonder dat ze de vereiste leeftijd hebben of zonder dat het voertuig is verzekerd. Zolang ze het bij dat afgesloten weiland houden is er bij mijn weten juridisch niets aan de hand. Het zou waarschijnlijk anders worden als ze met twee van die brommertjes daar gaan racen, omdat je dan kans loopt met het voertuig letsel te veroorzaken bij een ander. Maar da's weer een heel andere discussie ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Fred1970

Bericht door Fred1970 »

Koen schreef:als ik in mijn eigen omheinde en afgesloten tuin een wheelie zou maken, kan niemand daarvoor mijn rijbewijs invorderen. Sterker nog: als ik helemaal geen rijbewijs zou hebben zou het nog geen probleem zijn om op die manier toch op een motor of in een auto te rijden.
Ik zou daar maar niet zo zeker van zijn......(Er is nog een heel verschil tussen wat mensen doen en wat mag)
Natuurlijk kunnen ze niet iets afnemen dat je niet hebt....maar er zijn meer manieren van straffen :twisted:
Ed Vissers
Motorloos

BertG schreef:
Nog een leuke casus:
In een straat met huizen waar de huizen ieder een eigen oprit hebben om te parkeren parkeert iemand op de oprit die niet van hem is.
En nu?
Dat lijkt meer op huisvredebreuk.
Groetjes,

Ed

Gustaf Larson

Bericht door Gustaf Larson »

Onbekende auto op mijn oprit (als ik die zou hebben)...
Ik zou toch enigzins hellig worden!
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Gustaf:

Overigens, als ik het goed begrijp Bert, mag je dus op je eigen afgesloten oprit (met een hek dus) een 12-jarige op je motor een stukje laten rijden?
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
m@rtijn

Bericht door m@rtijn »

of het mag of niet. Knappe bestuurder die een Deauville op z'n achterwiel krijgt. :apl :brrr
Op Youtube filmpjes gezien van GW die een wheelie maakt. Chapeau! Van deauville zie je dat niet.
mototaz

Bericht door mototaz »

Het is te doen hoor, met mijn vervangingsuitlaat had ik net wat meer vermogen en kwam hij af en toe net ff omhoog zetten. Verder als je met de koppeling speelt is alles mogelijk :P
BertG

Bericht door BertG »

ikkieman schreef:Overigens, als ik het goed begrijp Bert, mag je dus op je eigen afgesloten oprit (met een hek dus) een 12-jarige op je motor een stukje laten rijden?
YEP
Laatst gewijzigd door BertG op 16 jun 2011, 00:05, 1 keer totaal gewijzigd.
BertG

Bericht door BertG »

EdVissers schreef:Dat lijkt meer op huisvredebreuk.
Nope.
Huisvredebreuk is
a) tegen personen en niet tegen een auto
b) moet er 2x worden gevorderd:

1e keer om duidelijk te maken dat je niet gewenst bent
2e om wederrechtelijkheid te bekrachtigen
BertG

Bericht door BertG »

Een auto op je oprit die niet van jou is...

Daarin kan de politie alleen maar trachten in te bemiddelen.
De eigenaar van de oprit zal zelf in actie moeten komen.
Weg laten slepen door een sleepbedrijf zou een optie kunnen zijn.
Echter de opdrachtgever blijft aansprakelijk voor evt. schade vanaf het moment dat de sleper begint te slepen inclusief de tijd dat het voertuig gestald staat.

Ook zal de opdrachtgever eerst met de sleper moeten afrekenen voor het slepen
En zal hij moeten zien dat hij zijn geld van de voertuigbestuurder/parkeerder gaat terugkrijgen.
Als deze zich ooit al gaat melden. Want het risico zit er altijd in dat dit niet gebeurt.
Voorbeeld: gestolen auto met valse platen.

En dan... dan staat het voertuig dus voor rekening van de opdrachtgever gestald bij de sleper, tot ...????
Ook zal de bewoner de voertuigeigenaar (aantoonbaar) in kennis moeten stellen over de verblijfplaats van zijn voertuig.

En...je zult een sleper moeten zien te vinden die een voertuig sleept waarvan de opdrachtgever geen eigenaar is zonder dat de politie de opdracht geeft.
In deze casus geeft de politie geen opdracht: civiele kwestie tussen bewoner en bestuurder.
Dus brieven sturen, advocaat in de arm, melding bij politie maken, RDW vragen om kenteken gegevens eigenaar (mits je die al krijgt).

Wijkagent vragen de voertuigeigenaar in te lichten en HOPEN dat de voertuigeigenaar onder de indruk is en in actie komt.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Andere auto op mijn oprit? Dan zet ik de auto van m'n vrouw ervoor, kijken wie z'n auto het langst niet nodig heeft (mijn vrouw wint, we hebben haar autootje niet voor niets te koop staan, ze rijdt er vrijwel nooit meer mee ;)) Na maximaal een paar weken zal de foutparkeerder me wel komen smeken z'n auto eruit te laten :tg Daar heb ik geen politie voor nodig...
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Cor
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Cor »

Het brengt mij wel op een idee. Als ik iemand echt dwars wil zitten dan doe ik een proefrit met de auto van Koen zijn vrouw en laat hem achter op de betreffende oprit.
:tg :tg :b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Frank
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Frank »

@ Koen, dit verhaal komt mij heel bekend voor! :en1

Af en toe stond er wel eens een onbekende auto voor mijn garage en stond deze er 's ochtends nog. :tg :tg :tg :tg (met mijn auto ervoor.)
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Cor schreef:Het brengt mij wel op een idee. Als ik iemand echt dwars wil zitten dan doe ik een proefrit met de auto van Koen zijn vrouw en laat hem achter op de betreffende oprit.
Alsof ik iemand alleen weg zou laten rijden voor een proefrit in die auto. Ben wel gek, maar niet goed (of was het nou andersom? ;))
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
BertG

Bericht door BertG »

Apropos proefrit... (we zitten in het praatcafé dus ik neem aan dat het mag) ;)

kennen jullie de uitzending van PeterRdeVries: Proefrit op dure motor, aangifte gaan doen, geen (directe) actie van de politie?

Proefrit en niet terugkomen is geen diefstal. Als het al wat is dan is het verduistering.
De dief neemt niets weg, hij krijgt het overhandigd.
En niet zomaar, maar na een schriftelijke overeenkomst.
Oftewel een civiele zaak, met een contract zijnde de proefritovereenkomst.
Dan moet de tegenpartij eerst in gebreke gesteld worden anders KAN de politie niet eens iemand overgaan tot het aanmerken als verdachte in strafrecht.
De man zou simpel kunnen verklaren: ik wist de weg niet meer terug naar de dealer, ben naar huis gereden om het adres op te zoeken.
Klinkt ongelovelijk, maar is niet 100% uit te sluiten.
Vandaar destijds het advies van de politie: aangetekende brief sturen door motorzaak.
Na niet reageren binnen een redelijke termijn kan wel aangifte worden gedaan, van VERDUISTERING.

Los van de discussie of je omwille van een goedscorende uitzending, wetende dat je met een notoire motordief van doen hebt,
een motor moet meegeven, moet vertrouwen op ingebouwde elektronica (wat een misrekening bleek),
moet denken dat je juridisch in je gelijk staat (wat een misrekening bleek),
en als dan je GPS apparatuur je in de steek laat de politie voor je karretje moet spannen.

Ik vraag me nog steeds af wie de motorzaak heeft schadeloos gesteld:
de verzekering of PRdV?

Zou PRdV een contractje opgesteld hebben dat hem vrijwaarde van een claim als het mis zou gaan?
Zoja waarom? Hield hij stiekem rekening met verlies van de motor/falen van het plan?
Zou hij voorzien hebben dat de politie niet 1,2,3 actief ging speuren nadat PRdV de motor kwijt was?
En zou de verzekering na het zien van de uitzending, waarin bekend werd dat alle partijen vooraf wisten dat het een onbetrouwbare notoire motordief bleek,
zomaar overgegaan zijn tot uitbetalen?

Jammer dat daar nooit openheid van zaken in gegeven werd en wordt.
Ik heb PRdV best hoog zitten, maar soms is het ook verhullen van wat je op je klompen had kunnen aanvoelen en dan de drol bij de politie over de schutting gooien.
En ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat PRdV best wist dat dit een scenario had kunnen zijn,
maar de (over civiel- en strafrecht) onwetende burger lekker in het ongewisse laten en als boe-roepers tegen de politie gebruiken.
Althans: hij had het moeten weten.

Alles om de kijkcijfers? Die VERDUISTERDE motor moet toch ergens van betaald worden!
Ed Vissers
Motorloos

Hier is het ook het Praatcafe voor :)
Groetjes,

Ed

Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Inderdaad Ed, het lijkt wel of het oorspronkelijke onderwerp even een proefrit is gaan maken, want het is in geen velden of wegen meer te bekennen ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
mototaz

Bericht door mototaz »

Wel als het oorspronkelijke onderwerp een proefrit op slechts 1 wiel is gaan maken ;) :p
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Vanavond stond bij ons voor de deur een Goldwing geparkeerd. Opvallend detail:
Afbeelding
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Hans V.

Bericht door Hans V. »

Is inderdaad markant!
Overigens zie ik wel eens achter op jeep-achtige voertuigen staan: 4x4.
Dan denk ik: waar zitten al die wielen dan?
Ed Vissers
Motorloos

Koen,

wat een glitterbak :)
Groetjes,

Ed

Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”