Motor vakanties in het Harz Gebergte

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
Ben Giesbers

Motor vakanties in het Harz Gebergte

Bericht door Ben Giesbers »

Beste Deauvillers...

Ik sta op het punt om een tripje te boeken in het Harz Gebergte voor een weekend doch ik weet even niet of het al verstandig is.
Ik rijd nu een goed jaar motor een dikke 13000 km samen met mijn vrouw. En afgelopen week zijn we naar Texel geweest vanuit Son en Breugel een dikke 200 km en dat ging prima aan eens stuk er naartoe. Naar het Harz gebergte is het een kleine 500 km dus das al een test. Wat ik em afvraag of het goed te doen is dat rijden in het Harz gebergte met al zijn haarspelbochten voor een "beginner"? Ik ben niet zo angstig aangelegd doch mijn vrouw denk wat anders.
Wie heeft er ervaring met rijden in het Harz Gebergte?
Wie heeft er ervaring met http://www.horizonmotorreizen.nl
:bier :brrr

ALs dit allemaal goed gaat overweeg ik eigenlijk om naar Italie te gaan tijden de komende zomer. Hoeveel tijd moet ik uittrekken om van Son en Breugel naar Monica Del Garda te rijden aan het Garda meer?

Even genoeg vragen voor nu..

Groeten,
Ben
:ma
Koen
Honda Goldwing

Re: Motor vakanties in het Harz Gebergte

Bericht door Koen »

Tja, ik kan je geen ervaringstips geven want die ervaring heb ik niet. Maar of het te doen is voor een beginner? Neem je tijd, rij je eigen tempo en laat je niet opjagen. Dan kom je elke haarspeldbocht door. Heb wel 's ergens gelezen "beter te traag een bocht in en heel eruit dan te snel een bocht erin en rechtdoor gaan."

Een paar jaar geleden ben ik (weliswaar met de auto) voor het eerst naar Wit-Rusland gereden. Ik had geen idee waar ik aan begon maar heb maar gewoon de boel gepland, ingepakt en ben gaan rijden. Met de motor zal wat meer voorbereiding wel handig zijn, maar in feite komt het er gewoon op neer: plan alles goed, pak in wat je nodig hebt en ga er gewoon voor. Moet helemaal goedkomen, op vakantie hoef je je niet te haasten.

Veel plezier alvast met de voorbereidingen en goede vakantie gewenst!
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Ben Giesbers

Okay Koen!

We gaan het gewoon proberen. Even afwachten wat er nog meer aan reacties komen. Ik heb er al zin in en als dit goed bevalt dan is het niet uitgeloten om de motor van de Zomer mee te nemen naar Italie.... Das dus duidelijk wat verder en dan door de Alpen en Dolemieten....
Spannend....

Groeten,
Ben
Novadeza

Bericht door Novadeza »

Hallo Ben,

Bij Horizon motorvakanties is het goed geregeld!
Ik ben een paar keer, waaronder Duitsland met een motorclub, Ardennen en Luxemburg, via Horizon met vakantie geweest. Je krijgt ten eerste een prima routebeschrijving om naar het besproken vakantieadres te komen. In Nederland vaak snelweg en hoe dichterbij je bij de bestemming komt hoe meer binnendoor routes er komen. De motor kan je altijd overdekt stallen. Of onder afdak of zelfs in hun prive-garage. Uiteraard zijn er vaak motorrijders uit div. landen. Bij aankomst krijg je de nodige info en routes die je de volgende dag(en) kan rijden. De eigenaren van de hotels waar je verblijft zijn ook motorrijders en kunnen je alle info geven van de routes. Ook als je minder ervaren bent, geven zij zonodig aangepaste routes. Ook, niet onbelangrijk, spreken ze vaak gewoon nederlands. Verder zijn de verblijven prima geregeld en ook het ontbijt en het :et diner.
Ik wat reclame gemaakt :b maar hoop je hiermee even voldoende info te hebben gegeven.

Mvg
Onno
Jos
Honda NC750X DCT

Bericht door Jos »

Ha die Ben,

Haarspeldbochten kom je in de Harz niet al te veel tegen.
Vóór mijn Deauville reed ik 10 jaar een Suzuki VX800 en ik nam al die jaren deel aan het Duitse VXtreffen in Hasselfelde in de Harz.
En nu kom ik nog minstens een keer per jaar in de Harz.
In dit middelgebergte zijn na de "Wende" zo ongeveer alle wegen heel goed opgeknapt zodat het daar prachtig rijden is.
Het is mijn favoriete omgeving.
Ik organiseer altijd zelf mijn hotels en die zijn in dat deel van Duisland helemaal niet duur. Kwestie van ff zoeken.
Een goede kennis van me is al diverse keren met Horizon meegeweest. Hij vond dat een goede organisatie.
Als je wat goed kaartmateriaal hebt en een goeie gps kun je zelf je routes maken.
En dan houd je geld over t.o.v. Horizon.
Voor een beginner vind ik dit een uitstekend gebied. De Vogezen (Fr.) zijn veel gevaarlijker wat dat betreft.
Succes en veel plezier gewenst.
Met de vriendelijke groeten uit het Brabantse,

Jos
Frank
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Frank »

Ben Giesbers schreef: Naar het Harz gebergte is het een kleine 500 km dus das al een test. Wat ik em afvraag of het goed te doen is dat rijden in het Harz gebergte met al zijn haarspelbochten voor een "beginner"? Ik ben niet zo angstig aangelegd doch mijn vrouw denk wat anders.
Ben
:ma
Ik ben dan wel niet naar het Harz gebergte gereden, maar ook in zo'n zelfde situatie gestaan.

Ik had mijn rijbewijs ook nog niet zolang en heb toen een reisje naar de Eifel geboekt samen met mijn vrouw, ook zij denkt iets anders over motorrijden en vooral het bochtenwerk. De haarspeld bochten vind zij gewoon eng. Nu kan ik op de motor met haar communiceren en vertel haar bij elke scherpe bocht wat er gaat gebeuren en dat helpt een heleboel. Neem je bochten in jouw eigen tempo. Mijn vrouw is nu een stuk relaxter in het bochten werk en dat scheelt een heleboel voor de bestuurder. Mijn advies, die ik ook weer van andere mensen kreeg, neem je tijd als je alles binnendoor rijdt en maak dan niet TE veel kilometers op een dag. Ik wens je heel veel succes en veel motor plezier in de Harz en laat ons weten hoe jullie het ervaren hebben! :b :b
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Henk Engberts
BMW R1150RT

Bericht door Henk Engberts »

Ben je moet gewoon gaan. Ikzelf heb mijn A-rijbewijs een anderhalf jaar. Nu heb ik een 10 daagse trip gepland naar Engeland, dus moet ik links rijden. Als je iets wil moet je gewoon datgene ondernemen. Veel plezier alvast met de trip naar het Harz Gebergte.
Time flies when I drive my Honda Deauville.
jouke breitsma

Bericht door jouke breitsma »

Hoi Ben,
Ga gerust naar de Harz;het is naast de Eifel en het Sauerland één van de aantrekkelijke motorrijgebieden in Duitsland,die best in één dag te bereiken zijn.
En qua moeilijkheidsgraad is het een goede keus.Het zal je echt 100% meevallen.
Zoals ook anderen zeggen:blijf jezelf en laat je niet opjutten door snelle Duitse jongens,die vaak de bochten e.d.al tig maal gereden hebben.
Ik heb ook naar tevredenheid wel met Horizon gereden,hoewel ik,niet om reclame te maken,de laatste jaren vaak via Vrij Uit/MRO geboekt heb.Maar mijn motormaatje regelt ook vaak zelf wel iets {is daar goed in } .En dan zijn ook de Vogezen nog genoemd;als je je wat vertrouwder gaat voelen na de eerste ervaringen,kan ik je die van harte aanbevelen.De Vogezen behoren tot mijn favorieten!Geniet in ieder geval van je vacanties!!
Groet uit Emmen, jouke :brm :b
Ben Giesbers

Ik begrijp uit jouw woorden dat het Sauerland en de Eifel nog mooier zijn om te rijden? Het plan is hier inmiddels aangepast. we beginnen in het Sauerland en inmiddels heb ik mijn motor vervangen.

Groeten,
Ben
m@rtijn

Bericht door m@rtijn »

de Eiffel ken ik goed. Dat is een prachtige gebied om motor te rijden. De wegen zijn er ook goed. In de Belgische Ardennen bijvoorbeeld is dat veel minder. Veel slechte wegen. De afgelopen winters hebben zeker hun tol geeist. Desondanks blijft het prachtig rijden daar.

Maar de Eifel is prachtig. Veel mooie brede wegen en als je wilt ook prachtige (scherpe) bochten. Luxemburg is trouwens ook mooi.

Succes ermee! En succes met je nieuwe motor!
Ben Giesbers

Ik heb het idee dat ik met dag maffer wordt.... We zijn afgelopen zaterdag vabnuit Son binnedoor via Groesbeek naar Nijmegen gereden. Feest Feest bochtjes wat klimmen (7 heuvelenweg) en alles zo relaxed jonge. En remmen da beest ik wordt met de dag gelukkiger haha.... En mijn vrouw had geluk die reed op de Grafwegen bij Groesbeek de bocht iets te ruim en dus met een snelheio van een goed 60 denk ik de losse troep in langs struiken af. Remmen ABS en probleemloos tot stilstand!! Dat had ook anders uit kunnen pakken..... IK heb de neiging om te zeggen koop ten alle tijden ene systeem met ABS, voro mij was het ook de reden om voor een andere motor te gaan kijken.
Sauerland staat er aan te komen, de vrouw heeft een langweekend gescoort op http://www.vakantieveiling.nl voor 100 euros in het Sauerland.
Eifel staat ook op de lijst.... Kinderen willen al nie meer mee dus het wordt steeds makkelijker.
Ed Vissers
Motorloos

Bericht door Ed Vissers »

Als je zelf routes gaat maken:

Probeer de K-wegen te vermijden. Ze voeren vaak wel langs mooie plekken, maar ze zijn toch K...
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”