Tanktas en bagagerol rijervaringen

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Tanktas en bagagerol rijervaringen

Bericht door Marcel »

Henk Engberts schreef:Ik heb vandaag bij motoport wat motoronderdelen gehaald voor de aankomende techniek.dag
Ik heb ook al even gekeken naar een hoge tanktas. eentje van Booster voor € 54.95, of eentje van Difi voor € 99,-, dan zal er nog 10% korting afgaan door middel van de HDC-pas.
Ik weet nog niet wat het gaat worden, iemand anders hier ideeen over?
Naar aanleiding van hetgeen Henk geschreven heeft in een ander topic ben ik benieuwd naar de ervaringen van diegene die met een tanktas rijden dan wel gereden hebben.

Zo'n ding lijkt mij nogal in de weg te zitten?
Of zit ik er helemaal naast?
Als ik de keus zou hebben zou ik eerder kiezen voor een bagagerol (als je tenminste geen pasagier mee hoeft te nemen).

Vriendelijke groet

Marcel.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
mototaz

Bericht door mototaz »

Ik heb dan niet zo'n hoge tanktas(lidl) maar toch als ik ermee rijd moet ik wel even wennen. Bij normale snelheden is er niets aan de hand, maar zogauw je langzaam bochtjes moet gaan maken (waarbij dus meer stuuruitslag nodig is) kom je al gauw de tas tegen. Hier moet je even aan denken maar kan geeen kwaad.

Denk er hier wel aan dat door mijn stuurverhogers mijn stuur al dichter op mijn tank staat dan normaal.
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Ja daar zat ik dus ook al aan te denken.
Korte bochtjes valt dus tegen.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Ik heb een vrij hoge tanktas, één keer ben ik ermee vanuit Lieshout naar Roosendaal gereden met een kratje bier erin (alleen het kratje, de flesjes gingen vanwege de gewichtsverdeling in de zijkoffers ;)) dus dan komt het geheel vrij hoog uit. Met mijn lengte geen bezwaar, ik kon er gemakkelijk overheen kijken om de meters te zien. Rij vaker met die tanktas en heb nog nooit een belemmering gemerkt bij bochten of zicht of wat dan ook. Voor mij een ideale toevoeging aan de bagagemogelijkheden.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Jos
Honda NC750X DCT

Bericht door Jos »

Bij dit soort motorfiets heb je de keuze al tussen de gewone en de extra brede kofferdeksels.
Daarnaast ook de mogelijkheid van een topkoffer.

Een beetje goede tanktas bestaat uit meerdere delen en rits je eraf wat je niet nodig hebt of zoveel dat je er nog overheen kunt kijken.
Mijn vorige motor was een Suzuki VX800 en daarop gebruikte ik die weleens (ook voorzien van twee zijkoffers en een topkoffer)

Bij lange ritten hebben die het voordeel dat je ze als steuntje kunt benutten !!

Als ik langer wegblijf gaat mijn bagagerol ook altijd mee. Die zijn er in verschillende soorten en maten, waterdicht. Die van mij komen van Louis Duitsland. Onder het rijden merk je er weinig van tenzij je erg hard gaat rijden.
Met de vriendelijke groeten uit het Brabantse,

Jos
Ed Vissers
Motorloos

Bericht door Ed Vissers »

Een paar jaar een hoge tanktas gebruikt voor vakanties e.d. Het is even wennen maar ook niet meer dan dat. Verder was er geen echte belemmering voor tijdens het rijden. Maar.. Het was gezien de hoeveelheid bagage een noodzaak anders zou ik zonder tanktas gereden hebben.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Geert
Honda CBF600S

Bericht door Geert »

Ik heb met de deauville ook gereden met een lidl tanktas.
Ik heb het nooit als lastig ervaren met het sturen ofzo. Was voor ons een prima aanvulling op de bagage mogelijkheden.
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Persoonlijk vind ik de tanktas beter dan bijv. een rugtas. Die valt met je mee en de inhoud ervan kan je rug aardig vervormen als je pech hebt.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Felix

Bericht door Felix »

Welke tanktas, merk en type pas het best op een NT700 en hoe vast te maken magneten en of spanbanden?

Gr, ;)
Daniel.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Ik heb een universele, is gebruikt op de Deauville 650 en een CBR600F, beiden zonder enkel probleem. Bevestiging met magneten, bij aankomst is de tanktas als rugtas of schoudertas te dragen.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
EricvZ
Honda NT700V
Contacteer:

Bericht door EricvZ »

CaveyH schreef:Ik heb een universele, is gebruikt op de Deauville 650 en een CBR600F, beiden zonder enkel probleem. Bevestiging met magneten, bij aankomst is de tanktas als rugtas of schoudertas te dragen.
En als duiktas ?? Al die magneten wegen vast genoeg om ook te dienen als balast voor het duiken in plaats van een loodgordel ..
Vriendelijke groet, Eric

Honda NSS350A Forza : 3/6/2021:0 -> 01/10/2023:750
Honda NT700VA Deauville : 5/9/2009:3835 -> 02/06/2021:72308
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Gewicht valt 100% mee. Je voelt nauwelijks dat de magneetjes erin zitten.
Bovendien duik ik niet ;) zo'n gedoe om de Deauf daarna weer droog te krijgen...
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

CaveyH schreef:Gewicht valt 100% mee. Je voelt nauwelijks dat de magneetjes erin zitten.
Bovendien duik ik niet ;) zo'n gedoe om de Deauf daarna weer droog te krijgen...
Koen, vertel mij wat... ;)
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
rider-64

Bericht door rider-64 »

Ik zoek ook een tanktas, liefst eentje voor weinig met veel ruimte ;) en
zo'n transparant venster bovenop. Kan ik als ik bijv naar Drenthe om de koffie rij er mooi een route kaartje onder schuiven.

Iemand tips welke (web)winkel? :idea:
Johan

Bericht door Johan »

Ik heb een tanktas met een opklapvak voor een navigatiesysteem ... ideaal!
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Johan schreef:Ik heb een tanktas met een opklapvak voor een navigatiesysteem ... ideaal!
Opklapvak voor navigatie? Klinkt handig, maar hoe ziet zoiets eruit/hoe werkt het?
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Johan

Bericht door Johan »

CaveyH schreef:
Johan schreef:Ik heb een tanktas met een opklapvak voor een navigatiesysteem ... ideaal!
Opklapvak voor navigatie? Klinkt handig, maar hoe ziet zoiets eruit/hoe werkt het?
Dat werkt prima, tenminste voor mij wel.
Tanja

Bericht door Tanja »

ik heb voor mijn vorige motor toen een tanktas aangeschaft, gewoon bij motoport, die hebben die dingen zo nu en dan op aanbieding. Het was eentje met magneten, erg makkelijk, alleen als tas niet goed zit niet ff verschuiven! dan krijg je gelijk krassen op de tank, dus er gewoon weer afpakken en dan opnieuw plaatsen. Het enige nadeel was dat de tanktas die ik bij motoport had gekocht errug stonk, de rubberlaag die aan de onderkant zat ter bescherming van de tank was de boosdoener... daar zou ik dus wel even opletten.... twas echt een behoorlijk overheersende geur die de gehele bijkeuken wist te beslaan.... (en nee ik heb de tanktas dan ook niet meer..... niet meer nodig en stonk echt teveel dus heb een deal kunnen maken met motoport, zij de tanktas terug, ik geld terug en zou een topkoffer bij hen aanschaffen)
Tanja

Bericht door Tanja »

ik heb voor mijn vorige motor toen een tanktas aangeschaft, gewoon bij motoport, die hebben die dingen zo nu en dan op aanbieding. Het was eentje met magneten, erg makkelijk, alleen als tas niet goed zit niet ff verschuiven! dan krijg je gelijk krassen op de tank, dus er gewoon weer afpakken en dan opnieuw plaatsen. Het enige nadeel was dat de tanktas die ik bij motoport had gekocht errug stonk, de rubberlaag die aan de onderkant zat ter bescherming van de tank was de boosdoener... daar zou ik dus wel even opletten.... twas echt een behoorlijk overheersende geur die de gehele bijkeuken wist te beslaan.... (en nee ik heb de tanktas dan ook niet meer..... niet meer nodig en stonk echt teveel dus heb een deal kunnen maken met motoport, zij de tanktas terug, ik geld terug en zou een topkoffer bij hen aanschaffen)
Cor
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Cor »

Als wij samen een weekje weggaan en moeder de vrouw pakt in dan heb ik aan de 2 zijkoffers met stokbroodhouder (NT700) en topkoffer te weinig. Ik pak dan mijn motozoom.nl tanktas erbij die een afritsbaar deel heeft. De bovenzijde heeft een doorzichtige folie voor eventueel een kaart. Er zit aan de voorkant een riem die met een klikverbinding aan elkaar verbonden kan worden rond het frame bij de vooras en er zitten een aantal magneten in en een klein vast tasje (tegen je kruis) voor klein spul. Meestal doe ik lichte zaken erin. Let wel op voor bankpasjes bij de magneten.
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Johan schreef:
CaveyH schreef:
Dat werkt prima, tenminste voor mij wel.
Dat het goed werkt begreep ik al uit je berichtje, maar ik kan me er geen voorstelling van maken hoe zoiets eruit ziet. Heb je een fotootje ervan?
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Gustaf Larson

Bericht door Gustaf Larson »

Op lange ritten rij ik altijd met tanktas, navigatiesysteem in het kaartenvak. In grote steden even de oortjes van de mp3speler erop aansluiten voor de gesproken instucties. Tanktas ook ideaal voor tol,-treinkaartjes/geld, paspoorten e.d.

Enige nadeel tot nu toe; door lomp gedrag mijnerzijds een deukje in de tank gemaakt. Ik kreeg het stuur niet zo snel ver genoeg om in het stuurslot te zetten, bleek achteraf een clipje van het extra riempje van de tanktas in de weg te zitten.
Johan

Bericht door Johan »

CaveyH schreef: Dat het goed werkt begreep ik al uit je berichtje, maar ik kan me er geen voorstelling van maken hoe zoiets eruit ziet. Heb je een fotootje ervan?
Ah zo.

Afbeelding

Er zit een doorvoergaatje voor de spanningskabel, en die heb ik aangesloten op een 12V aansluiting op het stuur.

Voor die keren dat ik navigatie nodig heb, werkt het prima. Het enige nare is dat mijn vrouw soms begint te schreeuwen wanneer ik de tomtom uit de auto haal ;)
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Thanx voor de foto, nu snap ik het :o :idea: . Ziet er goed uit en lijkt inderdaad erg handig.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Johan

Re:

Bericht door Johan »

Johan schreef:
Afbeelding
Ik begin me nu wel af te vragen of mijn superhandige tanktas wel op de 700 past. De magneten zitten alleen in de flappen.
Koen
Honda Goldwing

Re: Tanktas en bagagerol rijervaringen

Bericht door Koen »

Er is maar één manier om daar achter te komen ;) Just try it!
Anders heb ik nog wel een 650 waar ie op past ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Hans V.

Bericht door Hans V. »

Zo op het eerste gezicht lijkt het dat de klokken niet meer afleesbaar zullen zijn als gevolg van de hooggeplaatste navigatie... ?
Johan

Bericht door Johan »

CaveyH schreef:Er is maar één manier om daar achter te komen ;) Just try it!
Vanaf woensdag hoop ik :lol:
Fred1970

Bericht door Fred1970 »

Veugelke schreef:Zo op het eerste gezicht lijkt het dat de klokken niet meer afleesbaar zullen zijn als gevolg van de hooggeplaatste navigatie... ?
Gelukkig geeft de navigatie ook de snelheid aan ;) .

Vind de tas er mooi uitzien, ben benieuwd of ie past op een deauville.
Johan

Bericht door Johan »

Fred1970 schreef:
Vind de tas er mooi uitzien, ben benieuwd of ie past op een deauville.
Op een 650 past ie zeker, dat weet ik uit ervaring. Ik vind hem ook erg handig. Het GPS opklapvak is goed waterdicht (misschien niet 100% in de stromende regen) en heeft een doorvoer voor een spanningskabel. Die sluit ik vervolgens aan op een 12V aansluiting op het stuur.

Op de plaats van bestemming aangekomen klap ik het vakje in, en rits het dicht. Zo is de GPS ook mooi beschermd en onzichtbaar wanneer ik niet op de motor zit.

Het is alleen een magneettas, en volgens mij gaat die veel minder houvast hebben op een 700 dan op een 650.
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”