Nog meer mensen kofferstassen voor hun NT650 nodig?
Nog meer mensen kofferstassen voor hun NT650 nodig?
Ik ben voornemens om een set koffetassen te bestellen in de USA, zijn er meer gegadigden?
Misschien kan ik dan een speciale prijs af zien te spreken?
Lien
Lien
- Geert
- Honda CBF600S
Re: Nog meer mensen kofferstassen voor hun NT650 nodig?
Ik zou even op deze site kijken en vragen wat de tassen hier kosten.desillies schreef:Ik ben voornemens om een set koffetassen te bestellen in de USA, zijn er meer gegadigden?
Lien
Wij hebben een paar jaar terug hier ook de tassen gekocht voor de deauville, we gebruiken ze nu in de pan, de tassen zijn van goede kwaliteit.
http://www.bikespareparts.nl/mww/index. ... 10&lang=NL
Groetjes
Geert
& Marian
Geert

Ik kan op de genoemde site geen tassen voor de deauville vinden, in de US kosten ze 40 dollar, da's omgerekend zo'n 27 euro excl verzendkosten en als je pech hebt ook nog btw en invoerkosten, maar met een beetje mazzel blijven ze dus goed betaalbaar.Geert schreef:Ik zou even op deze site kijken en vragen wat de tassen hier kosten.desillies schreef:Ik ben voornemens om een set koffetassen te bestellen in de USA, zijn er meer gegadigden?
Lien
Wij hebben een paar jaar terug hier ook de tassen gekocht voor de deauville, we gebruiken ze nu in de pan, de tassen zijn van goede kwaliteit.
- Koen
- Honda Goldwing
BTW en invoerkosten? Tuurlijk, "belastingparadijs" Nederland moet er ook wat aan verdienen... Komt natuurlijk ook nog BPM bij (Bijbetaling Particuliere Motorspullen)?desillies schreef:Ik kan op de genoemde site geen tassen voor de deauville vinden, in de US kosten ze 40 dollar, da's omgerekend zo'n 27 euro excl verzendkosten en als je pech hebt ook nog btw en invoerkosten, maar met een beetje mazzel blijven ze dus goed betaalbaar.Geert schreef:Ik zou even op deze site kijken en vragen wat de tassen hier kosten.desillies schreef:Ik ben voornemens om een set koffetassen te bestellen in de USA, zijn er meer gegadigden?
Lien

Grtz! Koen

-
- Motorloos
- Koen
- Honda Goldwing
Dus even snel gerekend kom je dan dicht in de buurt van de € 40,-, tenzij de verzendkosten hoger uitvallen, dan ga je richting € 50.EdVissers schreef:De verzendkosten vanuit USA kunnen flink oplopen. Verzending gaat veelal via Fedex of UPS. Je mag er van uit gaan dat er Invoerrechten en BTW over betaald moeten worden. Bij elkaar is dat ca 1/4 van de prijs ( volgens mij incl de verzendkosten).
Heb volgens mij al eens ergens hier in NL zo'n tassenset gezien voor rond de 49 euro. Als je daar met je HDC-pas korting kunt scoren wordt dat al snel interessant...
Grtz! Koen

Koffertassen voor de 650 zul je waarschijnlijk nooit vinden in de States. In tegenstelling tot de 700 die daar verleden jaar zijn intrede heeft gemaakt is de 650 daar echter nooit verschenen.desillies schreef:Ik ben voornemens om een set koffetassen te bestellen in de USA,..........
Binnentassen voor de 700 zijn er wel, maar die hebben een andere vorm dan die voor de 650.
- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
- Hans van D
- Motorloos
Dat weet ik welEdVissers schreef:De verzendkosten vanuit USA kunnen flink oplopen. Verzending gaat veelal via Fedex of UPS. Je mag er van uit gaan dat er Invoerrechten en BTW over betaald moeten worden. Bij elkaar is dat ca 1/4 van de prijs ( volgens mij incl de verzendkosten).

Ik heb 4 jaar lang spullen uit de usa geimporteerd en ken de klappen van de zweep.
Ik weet dus ook de truukjes om de invoer en btw te ontlopen en ik ga daar mijn best voor doen.
Ik bestel ze voor mezelf sowieso dus als ik een ander er een plezier mee kan doen gaat dat in één moeite door.
De tassen van de Pan van mijn man kwamen ook uit de USA overigens.
UPS is trouwens niet eens zo heel duur in vergelijking met TNT.
Laatst gewijzigd door desillies op 07 mar 2011, 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Neem maar van mij aan dat ik ze gewoon heb gevonden hoorRataplan schreef:Koffertassen voor de 650 zul je waarschijnlijk nooit vinden in de States. In tegenstelling tot de 700 die daar verleden jaar zijn intrede heeft gemaakt is de 650 daar echter nooit verschenen.desillies schreef:Ik ben voornemens om een set koffetassen te bestellen in de USA,..........
Binnentassen voor de 700 zijn er wel, maar die hebben een andere vorm dan die voor de 650.

- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
...ze zijn alléén te bewonderen.Duiffie schreef:Wil je ze kwijt dan?mp1963 schreef:Die tassen waar Geert het over heeft van Bikeparts, die heb ik ook.
Ze zitten standaard in mijn rechterkoffer en zijn te bewonderen op de techniekdag voor die gene die er interesse heeft.

Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
-
- Triumph Trophy SE
Als je iets uit de USA meeneemt naar Europa toe hoef je er geen invoerrechten en BTW over te betalen, mits de aanschafprijs <$500 is. Hier is toen een hele boel gezeik over geweest in de tijd dat de iPad net uit was.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
-
- BMW R1150RT
Goederen meenemen daarvoor gelden andere bedragen dan goederen via de post...ikkieman schreef:Als je iets uit de USA meeneemt naar Europa toe hoef je er geen invoerrechten en BTW over te betalen, mits de aanschafprijs <$500 is. Hier is toen een hele boel gezeik over geweest in de tijd dat de iPad net uit was.
Tot een waarde van 22 euro inclusief verzendkosten betaal je niks extra aan de grens, van 22 tot 150 euro betaal je btw, alles daarboven betaal je ook nog invoerrechten over.
Ik denk dat ik maximaal 3 sets koffertassen kan invoeren zonder invoerrechten te hoeven betalen alleen lijkt het dan alweer echt op handelsgoederen voor de douane.
Ik kijk nog even hoe ik he taan ga pakken, zou zomaar kunnen dat ik toch maar 1 set bestel :-)
Momenteel ben ik hardstike blut, duurt dus sowieso nog een tijdje

Voor de gein http://www.bikespareparts.nl/ gemaild omtrend te binnentassen voor de Deauville. Omdat hij nog wel ST1300 tassen in zijn wiknkel heeft. Maar ze werden te duur, dus hij voert ze niet meer voor de Deauville.
- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:

Deze kosten hier $47,00 en dat is omgerekend 31,10 Euro !!!
Ik kan alleen niet ontdekken of deze ook een rits hebben om ze smaller/breder te maken.
Het lijkt als je kijkt op de grote foto (klikken) wel het geval te zijn.
En als je bestelt staat er:
Shipping Methods: _________________________Rates:
World Zone Rates (Shipping to Netherlands: 3 lb(s)) $20.00
Shipping (Total) __________________________ $ 8.45
Iemand enig idee wat dat betekend? (Ik bestel nooit zo veel online)
Uitgaande van $8,45 wordt dat totaal: $55,45. Omgerekend 37,00 Euro !!!!
Uitgaande van het hoge verzendbedrag kom je op $67,00 = 44,33 Euro !!!!
- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
- Hans van D
- Motorloos
Letterlijke vertaling (via vertaal site) is "expeditie" of "verzending". Beetje onduidelijk wat die andere kosten dus zijn.
Laatst gewijzigd door Hans van D op 12 mar 2011, 05:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,
Hans
Ik reed op een groene NT650V van 2002.
Hans
Ik reed op een groene NT650V van 2002.
- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
- Koen
- Honda Goldwing
"packing" wordt wel eens gebruikt om bijvoorbeeld de kosten voor het verpakkingsmateriaal aan te duiden. De handeling van "het verpakken van een product en het verzendklaar maken" valt dan vaak onder "handling".mp1963 schreef:Zou verpakkingskosten dan niet gewoon "packing" zijn?
Shipping slaat denk ik meer op "zorgen dat het vervoerd wordt". Soort handling dus maar dan noemen ze het shipping. Daarnaast heb je dan de daadwerkelijke vervoers/transportkosten.
Voorbeeld: je koopt online een geheugenkaartje voor je computer, de kaart kost € 5,00, "packaging" of "packing" is de envelop waar ze het kaartje in doen, die kost dan bijv. € 1,00 en "handling" is de arbeid die er wordt uitgevoerd: de order wordt aan het magazijn doorgegeven, iemand pickt de order en doet het kaartje in de envelop, frankeert deze en vervolgens wordt deze verzonden, hiervoor brengt men € 3,00 in rekening. Zo betaal je uiteindelijk € 9,00 voor een product van € 5,00.
Niet zelden is "shipping", "packing", "handling" of welke naam er ook aan wordt gegeven gewoon een manier om de marge op de producten iets te verruimen. Zelfde principe als bij de vliegtickets waar vervolgens nog 300 verschillende taxen, toeslagen en extra kosten bijkomen...
De begrippen zijn echter zo ruim in te vullen dat in feite elke uitleg mogelijk is, onder de streep zijn het allemaal extra kosten bovenop de verkoopprijs.
Grtz! Koen

Helaas werkte de Paypal optie niet dus kon ik niet verder met mijn order om te zien wat het totaalbedrag was dat ik moest overboeken.
Probeer eens een (nep) order aan te maken. Je kunt op tijd afbreken.
Het lijkt op hun site op een keuze item: of 20 USD òf 8.45 USD.
(dat bleek niet goed uit mijn eerdere post na het plakken)
Maar als het keuzerondje van 8,45 USD een optie is
wie vinkt er vrijwillig die van 20 USD aan?
Ook raar is dat er 'Shipping (Total)' staat en er geen eerder opties waren waaruit het totaal blijkt.
Probeer eens een (nep) order aan te maken. Je kunt op tijd afbreken.
Het lijkt op hun site op een keuze item: of 20 USD òf 8.45 USD.
(dat bleek niet goed uit mijn eerdere post na het plakken)
Maar als het keuzerondje van 8,45 USD een optie is
wie vinkt er vrijwillig die van 20 USD aan?
Ook raar is dat er 'Shipping (Total)' staat en er geen eerder opties waren waaruit het totaal blijkt.