Winterstop

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
Cor
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Cor »

Jaloers :!: Ik wil nog naar de bouwbeurs maar mijn Deauf is nog tot 15 maart uit de verzekering. Ik tel nog 5 weken af (5x7=35 dagen).
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Johan

Bericht door Johan »

Cor schreef:Jaloers :!: Ik wil nog naar de bouwbeurs maar mijn Deauf is nog tot 15 maart uit de verzekering. Ik tel nog 5 weken af (5x7=35 dagen).
Wat is ermee aan de hand dan, dat hij nu niet verzekerd is?
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Johan schreef:
Cor schreef:Jaloers :!: Ik wil nog naar de bouwbeurs maar mijn Deauf is nog tot 15 maart uit de verzekering. Ik tel nog 5 weken af (5x7=35 dagen).
Wat is ermee aan de hand dan, dat hij nu niet verzekerd is?
Winterstop...
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Johan

Bericht door Johan »

CaveyH schreef: Winterstop...
Met een Deauville??
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Johan schreef:
CaveyH schreef: Winterstop...
Met een Deauville??
Blijkbaar.

Ik geef de mijne geen winterstop, hooguit als er sneeuw of ijs ligt maar verder moet ie aan de bak ;) Verzekering loopt dus gewoon door en de eerste 1000 km van dit jaar staan er alweer op.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Cor
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Cor »

Inderdaad winterstop en voor mij ene werk (36 uur, 4 dagen per week) ga ik een kwartiertje op de fiets. De overige uren werk ik voor mijzelf en moet ik vaak verschillende zaken meenemen en ga ik van hot naar her. Dan is mijn Deauf niet altijd makkelijk, ondanks topkoffer en zijkoffers. Vandaar dus vorig jaar bij overstap naar andere verzekeringmij. maar in de winterstop gedaan. Voordeel het scheelt pekel en pegels, nadeel je wordt zoooooo jaloers.
Missy
Honda NT650V

Bericht door Missy »

Dus.. geen "Duifjes" spotten tot die tijd?

(om maar even bij het onderwerp te blijven ;) )
"Er zijn van die dagen waarbij je de koffiepoeder gewoon direct door je neus
naar je hersens wilt snuiven"
"You're young only once, but you can be immature forever"
Johan

Bericht door Johan »

Cor schreef:Inderdaad winterstop en voor mij ene werk (36 uur, 4 dagen per week) ga ik een kwartiertje op de fiets. De overige uren werk ik voor mijzelf en moet ik vaak verschillende zaken meenemen en ga ik van hot naar her. Dan is mijn Deauf niet altijd makkelijk, ondanks topkoffer en zijkoffers. Vandaar dus vorig jaar bij overstap naar andere verzekeringmij. maar in de winterstop gedaan. Voordeel het scheelt pekel en pegels, nadeel je wordt zoooooo jaloers.
Hmm, als ik de motor alleen voor plezierritjes zou gebruiken. weet ik niet of ik een Deauville zou houden.

36 uur werken per week, ik zou ervoor tekenen!! :lol:
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Johan schreef:36 uur werken per week, ik zou ervoor tekenen!! :lol:
Heb ik ook gedaan, bevalt me prima ;) Elke vrijdagmiddag 12.00 uur vrij, dus elke week een "lang weekend" :lol:
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Johan

Bericht door Johan »

CaveyH schreef: Heb ik ook gedaan, bevalt me prima ;) Elke vrijdagmiddag 12.00 uur vrij, dus elke week een "lang weekend" :lol:
Geluksvogel ... ik heb afgelopen week 45 uur gewerkt.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Na mijn vorige baan, waarbij ik 3 jaar lang minimaal 50 en meestal ongeveer 60 uur per week werkte (soms tot 16 uur aan een stuk), is deze baan een verademing.

Overuren maken zit er nog wel regelmatig bij, maar die uren kan ik nu opnemen in vrije tijd. Voorheen was dat gewoon "geïncorporeerd in het salaris" zoals dat zo mooi werd genoemd.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Tanja

Bericht door Tanja »

ambtenaar zijn is zo slecht nog niet..... werkdagen van 9 uur en weken van 36 uur....
Cor
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Cor »

Inderdaad is ambtenaar voor 36 uur niet verkeerd. Zeker niet als ik de ene week op vrijdag vrij ben en de andere week om maandag. Dus elke 14 dagen heb ik een lang weekend.

MAAR.
Zoals jullie ook hebben kunnen lezen heb ik 2 banen. Ik heb ook een adviesburo en ben de rest van de week daar mee bezig. En als ik een klant heb met een spoedklus kan het zomaar zijn dat een voorgenomen rit met jullie niet door kan gaan. Ik probeer uiteraard wel alles voor elkaar te krijgen om er wel te zijn. Nu heb ik het geluk dat mijn vrouw in onregelmatige dienst zit, dus morgenochtend om 8 uur ben ik bouwkundig juridisch werk aan het doen. Rustig muziekje aan. Bakkie koffie erbij. Bij mij is mijn werk mijn hobby.
Goed weekend
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Ben geen ambtenaar, maar wel content met de 36-urige werkweek. Zelfs als die 36 uur over 5 dagen moeten worden verdeeld (dus 4x8 en 1x4).
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Johan

Bericht door Johan »

CaveyH schreef: Overuren maken zit er nog wel regelmatig bij, maar die uren kan ik nu opnemen in vrije tijd. Voorheen was dat gewoon "geïncorporeerd in het salaris" zoals dat zo mooi werd genoemd.
Zo is dat bij mij ook. Ik probeer zelf wel een beetje "tijd voor tijd" in de planning te smokkelen, maar ik werk gemiddeld toch wel meer dan 40 uur. Overuren worden als "inherent aan de functie" beschouwd.

Maar ja, ik heb ook een tijdje een 8-tot-5 baan uitgeprobeerd, en ik hield het er niet in uit. Veel teveel routine, en te weinig spanning.
Fred1970

Bericht door Fred1970 »

Ik zal ook maar even lekker off-topic blijven door te roepen dat ik vroeger als ambtenaar 4x9 werkte.

Ondertussen ben ik geen ambtenaar meer en werk ik nog maar 4x8. Iedere week dus een lang weekend waarin ik ondertussen dit jaar ook alweer ±1000 km op de motor gezeten heb. Ook voor mij zeker geen winterstop op mijn verzekering. Het komt mij toch iets te vaak voor dat er tijdens de winter een paar heerlijke dagen zitten om een stukje te toeren.

Naar mijn werk ga ik 'lekker' met het OV, daar kan ik dan nog ff lekker doorslapen :lol:
Hans V.

Bericht door Hans V. »

Tja, ik werk ouderwets 40 uur per week. Maar omdat het er eigenlijk 38 zouden moeten zijn, krijgen we 13 extra vakantiedagen (ADV). Da's dan wel weer lekker.
En die gebruik ik dan o.a. om na de winterstop (toch weer even on-topic) op mooie dagen zoals gisteren, leuke toertochten met de Deau te gaan maken...
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Fred1970 schreef:Naar mijn werk ga ik 'lekker' met het OV, daar kan ik dan nog ff lekker doorslapen :lol:
Daar = "werk" of daar = "het OV"? ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Fred1970

Bericht door Fred1970 »

Moderator-ingreep: Onnodige quote verwijderd. Zie forumregels

;) ligt er helemaal aan wie het vraagt ;)

Ben ik tenmiste een beetje wakker op de techniek dag zodat de diodes er goed om in gesoldeerd worden.
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”