In welke gemeente wordt parkeren op trottoir wel gedoogd?
-
- Triumph Trophy SE
Ik heb het nagevraagd voor Groningen. Daar doet men niet moeilijk en wordt het gewoon gedoogd. Nu is Groningen wel een helse stad om in te rijden als automobilist hoor. Zeker binnen de grachten is 80% van de straten eenrichtingsverkeer of verboden in te rijden voor 4- en 2-wielig gemotoriseerd verkeer >50cc.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
Ik heb net de gemeente Rotterdam gebeld over het parkeerbeleid voor motoren.
De uitslag was zeer verrassend.
In de Rotterdam mag je de motor gewoon op de stoep parkeren, mits je geen hinder veroorzaakt. Parkeer je in een betaalde parkeervak, moet je betalen.
In Dortdrecht mag je ook de motor op de stoep parkeren mits je geen hinder veroorzaakt. In Dordrecht mag je de motor niet parkeren in een betaald parkeervak of parkeergarage
In de Rotterdam mag je de motor gewoon op de stoep parkeren, mits je geen hinder veroorzaakt. Parkeer je in een betaalde parkeervak, moet je betalen.
In Dortdrecht mag je ook de motor op de stoep parkeren mits je geen hinder veroorzaakt. In Dordrecht mag je de motor niet parkeren in een betaald parkeervak of parkeergarage

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
-
- Motorloos
-
- Motorloos
Jeroen,ikkieman schreef:Ik heb het nagevraagd voor Groningen. Daar doet men niet moeilijk en wordt het gewoon gedoogd. Nu is Groningen wel een helse stad om in te rijden als automobilist hoor. Zeker binnen de grachten is 80% van de straten eenrichtingsverkeer of verboden in te rijden voor 4- en 2-wielig gemotoriseerd verkeer >50cc.
wat is je bron van deze info?
Groetjes,
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
Ed

-
- Motorloos
Frank,Frank schreef:Ik heb net de gemeente Rotterdam gebeld over het parkeerbeleid voor motoren.
wat is je bron vwb Dordrecht?
Groetjes,
Ed
Ed

-
- Motorloos
- Koen
- Honda Goldwing
Ik weet het in elk geval van Breda en Roosendaal 100% zeker, vorig jaar gecheckt bij dienst parkeerbeheer van beide steden. Mits geen hinder wordt veroorzaakt mag de motor op de stoep. In Breda gaf men aan dat er de voorkeur aan wordt gegeven in de buurt van de fietsenrekken te parkeren, zodat niet overal in de stad "parkeerkliekjes" ontstaan. Bijkomend voordeel is dat je de motor dan ook gemakkelijk aan het rek kunt vastzetten met een kettingslot.
Grtz! Koen

Bedenk goed dat je je nimmer kunt beroepen op gedogen.
Gedogen betekent: strafbaar doch...
Een goed antwoord van de politie of dienst parkeerbeheer begint dus altijd met: "het is verboden doch ..."
Mocht je toch een bekeuring krijgen dan zul je bezwaar moeten aantekenen en ben je afhankelijk van de visie van een officier of kantonrechter.
Gedogen betekent: strafbaar doch...
Een goed antwoord van de politie of dienst parkeerbeheer begint dus altijd met: "het is verboden doch ..."
Mocht je toch een bekeuring krijgen dan zul je bezwaar moeten aantekenen en ben je afhankelijk van de visie van een officier of kantonrechter.
- Koen
- Honda Goldwing
Dan heb ik zowel in Roosendaal als in Breda geen "goed antwoord" gekregen, want over een verbod en gedogen werd niet gesproken. In beide gevallen werd verteld dat het "wordt toegestaan, mits geen hinder wordt veroorzaakt" wat iets anders is als gedoogd. Wel kun je natuurlijk altijd een discussie krijgen over wanneer je hinder veroorzaakt.BertG schreef:Een goed antwoord van de politie of dienst parkeerbeheer begint dus altijd met: "het is verboden doch ..."
Grtz! Koen

- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
EdVissers schreef:Frank,Frank schreef:Ik heb net de gemeente Rotterdam gebeld over het parkeerbeleid voor motoren.
wat is je bron vwb Dordrecht?
Gebeld en internet:

-
- Motorloos
VolgensEdVissers schreef:Hier graag een opgave van gemeenten waar beslist het parkeren van motoren op het trottoir wordt gedoogd.
Ik zal deze gemeenten opnemen in een kaartoverzicht.

Waarom

Volgens mij speelt het meer in het buitenland. In Engeland is het verplicht, in Duitsland mag het volgens mij ook niet en in sommige Belgische steden kan je er ook voor bekeurd worden. Dat in België moeten de Belgische Deauville rijders maar melden.
-
- Motorloos
Het is beslist niet in heel Nederland geaccepteerdstxrider schreef: Waaromzou je een lijst aanleggen, terwijl het in heel Nederland geaccepteerd is om hem ergens neer te zetten mits het niet hinderlijk is voor de mensen die daar lopen (uitzonderingen zijn er altijd). En ik zal ook geen geprint lijstje meenemen als ik ergens heen ga......

Groetjes,
Ed
Ed

- Koen
- Honda Goldwing
Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar, hoe het in bijv. België en Duitsland zit. Ik kom nog wel 's in Antwerpen en heb recent ergens gelezen dat ook daar speciale motorparkeerplaatsen zijn. Of dat dan ook betekent dat je dus niet meer elders mag parkeren weet ik niet.stxrider schreef:Volgens mij speelt het meer in het buitenland. In Engeland is het verplicht, in Duitsland mag het volgens mij ook niet en in sommige Belgische steden kan je er ook voor bekeurd worden. Dat in België moeten de Belgische Deauville rijders maar melden.
Grtz! Koen

-
- Triumph Trophy SE
M'n bron is zowel mijn rij-instructeurs als twee 3-strepers (o.i.d.) die hiervoor geregeld bonnen staan uit te delen.EdVissers schreef:Jeroen,ikkieman schreef:Ik heb het nagevraagd voor Groningen. Daar doet men niet moeilijk en wordt het gewoon gedoogd. Nu is Groningen wel een helse stad om in te rijden als automobilist hoor. Zeker binnen de grachten is 80% van de straten eenrichtingsverkeer of verboden in te rijden voor 4- en 2-wielig gemotoriseerd verkeer >50cc.
wat is je bron van deze info?
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
Iets wat 'wordt toegestaan' is volgens mij iets anders dan iets dat 'is toegestaan'. Als iets wordt toegestaan wat niet is toegestaan kom je toch uit op gedogen.CaveyH schreef:Dan heb ik zowel in Roosendaal als in Breda geen "goed antwoord" gekregen, want over een verbod en gedogen werd niet gesproken. In beide gevallen werd verteld dat het "wordt toegestaan, mits geen hinder wordt veroorzaakt" wat iets anders is als gedoogd. Wel kun je natuurlijk altijd een discussie krijgen over wanneer je hinder veroorzaakt.
Verder: zie mijn uitgebreide reactie hier (van 7 jan. 2011, 2:04 uur), met de bronvermelding uit de wet (RVV90):
Art. 10 RVV90: "Deze bestuurders (...) mogen voor het parkeren van hun voertuig tevens andere weggedeelten gebruiken, behalve het trottoir, het voetpad, (...)."
Volgens artikel 10 uit het RVV90 is het parkeren op het trottoir dus verboden!
Voor de goede orde: het RVV90 geldt in heel Nederland

als ik niet op het trotoir mag parkeren wil ik hem best in een betaald pareken vak zetten... maar waar laat je je parkeerbonnetje zichtbaar achter het raam zonder dat het wegregend, wegwaaid, of door "grappenmakers" word weg gehaald 
Nou doen ze bij mij in de buurt (Eindhoven e.o.) niet moeilijk als je de motor op de stoep plaats zolang je je gezond verstand maar gebruikt.

Nou doen ze bij mij in de buurt (Eindhoven e.o.) niet moeilijk als je de motor op de stoep plaats zolang je je gezond verstand maar gebruikt.
- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
Dit zijn de antwoorden uit Bergen op Zoom en Roosendaal:
In Bergen op Zoom mag men een motor op de stoep parkeren, zonder hinder voor het overig verkeer, en hoeft men niet te betalen voor het parkeren. In de parkeergarages en op terreinen die afgesloten zijn middels slagbomen dient men wel te betalen voor het parkeren van de motor.
mvg. Medewerkster Parkeerbeheer Bergen op Zoom B.V
===============================================
Ook in Roosendaal geldt dat een motor op de stoep gezet mag worden zolang er sprake is van een hinderlijke opstelling voor voetgangers etc. Er hoeft geen kaartje gekocht te worden hiervoor en er mag verder niet in parkeervakken worden gestaan. In principe dus dezelfde regels die in Dordrecht gelden. Ook de parkeergarages bieden op dit moment nog geen speciale plekken voor motoren. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Mvg. Medewerker Parkeer-Servicebureau Roosendaal
Sorry, Koen ik had jouw antwoord over het hoofd gezien!
In Bergen op Zoom mag men een motor op de stoep parkeren, zonder hinder voor het overig verkeer, en hoeft men niet te betalen voor het parkeren. In de parkeergarages en op terreinen die afgesloten zijn middels slagbomen dient men wel te betalen voor het parkeren van de motor.
mvg. Medewerkster Parkeerbeheer Bergen op Zoom B.V
Ook in Roosendaal geldt dat een motor op de stoep gezet mag worden zolang er sprake is van een hinderlijke opstelling voor voetgangers etc. Er hoeft geen kaartje gekocht te worden hiervoor en er mag verder niet in parkeervakken worden gestaan. In principe dus dezelfde regels die in Dordrecht gelden. Ook de parkeergarages bieden op dit moment nog geen speciale plekken voor motoren. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Mvg. Medewerker Parkeer-Servicebureau Roosendaal
Sorry, Koen ik had jouw antwoord over het hoofd gezien!

-
- Motorloos
Even een opmerking, in de provincie Zeeland kun je op het hele eiland Noord beveland prikkertjes zetten, het hele eiland valt namelijk onder één gemeente, en wel Noord Beveland.
Als ik op Goes klik zie ik staan dat men het daar ook gedoogd.
Dus prik er op los in Kamperland, Kortgene, Wissenkerke, Geersdijk, kats en Colijnsplaat!
Ik heb jaren op Noord Beveland gewoond
Voor de niet Zeeuwen, ik heb het nu over het eilandje (ruwweg) boven Goes en onder Zierikzee.
Als ik op Goes klik zie ik staan dat men het daar ook gedoogd.
Dus prik er op los in Kamperland, Kortgene, Wissenkerke, Geersdijk, kats en Colijnsplaat!
Ik heb jaren op Noord Beveland gewoond

Voor de niet Zeeuwen, ik heb het nu over het eilandje (ruwweg) boven Goes en onder Zierikzee.