Vering en harde wind
-
- Motorloos
Vering en harde wind
In een ander onderwerp wordt al geschreven over het instellen van de achterveren.
Morgen wordt echt harde wind voorspeld. Zet gerust je achtervering wat zwaarder. Dat scheelt in wegligging en windgevoeligheid.
Morgen wordt echt harde wind voorspeld. Zet gerust je achtervering wat zwaarder. Dat scheelt in wegligging en windgevoeligheid.
Groetjes,
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
Ed

-
- Motorloos
Ik kan niet verklaren waarom een stuggere vering helpt tegen windgevoeligheid maar het is wel mijn praktijkervaring. Niet alleen op de Deauville, maar ook op de Goldwing. Bij harde wind zet ik de vering een stuk zwaarder. Dat scheelt merkbaar. Hij is dan minder gevoelig voor zijwind. Zelfs zo dat ik van zijwind nauwelijks of geen last heb.
Groetjes,
Ed
Ed

- Koen
- Honda Goldwing
Ik heb dat de afgelopen week ook gemerkt. Ik heb dus afgelopen weekend de vering zwaarder gezet en inderdaad lijkt de motor nu veel vaster op de weg te liggen. Of dat met de windgevoeligheid te maken heeft weet ik niet, maar het rijdt wel prettiger. Overigens zit de knop op de Deauf zó handig dat ik 'm niet bij een slecht weerbericht ga aanpassen...
Grtz! Koen

-
- Motorloos
Voor de actuele windkracht kun je natuurlijk hier terecht 
http://deauville.forum2go.nl/klik-hier- ... t1357.html

http://deauville.forum2go.nl/klik-hier- ... t1357.html
Groetjes,
Ed
Ed

-
- Motorloos
-
- Motorloos
-
- Motorloos
Je kunt er lekker mee vliegen. Op een stukje a12 waar dat kon een stukje met illegale snelheid gereden. Ideaal? Hij gaf geen krimp ondanks de harde wind. Met 1 hand aan het stuur en zeer stabiel. Je zou verwachten met dat plaatwerk dat hij erg gevoelig is voor zijwind, maar het hoge gewicht, het lage zwaartepunt en de zwaardere veren zorgen ervoor dat jij juist geen last heeft van zijwind. Ik had trouwens met de boordcompressor wel de veren (achter) wat opgepomptCaveyH schreef:Inderdaad, zeker als de wind er haaks op staat dubbel oppassen "geblazen".EdVissers schreef:Be carefull
Maarre, is een "gouden vleugel" niet juist ideaal bij deze weersomstandigheden?

Groetjes,
Ed
Ed

- Koen
- Honda Goldwing
-
- Motorloos
-
- Motorloos
- Koen
- Honda Goldwing
Ging best aardig vanochtend, maar bij de open stukken en op de viaducten is het wel even opletten. Heb liever gewoon constant harde wind dan af en toe van die windstoten...
Maar de Deauf blijft netjes doortuffen, dus geen centje pijn
Ben overigens vanwege de wind vanochtend wat meer voorover gaan zitten. Dát scheelt een hoop herrie aan m'n hoofd! Ik zat nu blijkbaar min of meer achter het ruitje en ik hoorde gewoon bijna niks meer van de wind. Da's wel ff wat anders dan wanneer ik gewoon rechtop zit! Jammer dat deze houding niet zo lang vol te houden is...
Maar de Deauf blijft netjes doortuffen, dus geen centje pijn

Grtz! Koen

Tja, met een Goldwing zo gefikst.
Van het aanpassen van de vering heb ik nog nooit iets van gehoord. Ik heb het dan ook nog nooit gedaan. Volgens mij onzin, maar ik zal het eens gaan navragen.
Want wat moet wind nou invloed hebben om je weggedrag? Behalve dat je zelf je rijstijl moet aanpassen en alert moet zijn. Ja, van de zijkant of op de kop...... Het heeft toch niets met veren te maken.
Van het aanpassen van de vering heb ik nog nooit iets van gehoord. Ik heb het dan ook nog nooit gedaan. Volgens mij onzin, maar ik zal het eens gaan navragen.
Want wat moet wind nou invloed hebben om je weggedrag? Behalve dat je zelf je rijstijl moet aanpassen en alert moet zijn. Ja, van de zijkant of op de kop...... Het heeft toch niets met veren te maken.
-
- Motorloos
Hoe het werkt weet ik niet, maar wel dat het werkt want het is mijn eigen ervaring.stxrider schreef:Tja, met een Goldwing zo gefikst.
Groetjes,
Ed
Ed