Vervroegde motorchek

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
ikkieman
Triumph Trophy SE

Vervroegde motorchek

Bericht door ikkieman »

Hey mensen,

M'n Elanore moet toch vervroegd een keuring hebben. Ben gisteren onderuit gegaan en wonder boven wonder een boom gemist. Verder gaat alles goed met me en heb ik alleen dikke spierpijn in m'n nek. Niet out geweest, misselijk of duizelig.

Even een korte beschrijving: Voor een S-bocht naar links ben ik naar de rechterweghelft gegaan om zo de bocht door te kunnen kijken. In deze weghelft zit een verzakking die ik te laat heb gezien. Hierdoor ben ik de macht over het stuur verloren en in de berm terecht gekomen. In de berm ben ik op een halve meter van een boom langs gereden en ben verderop door het gebrek aan grip onderuit gegaan. hierdoor is de motor in de sloot naast de weg terecht gekomen. Ik zelf ben in het gras geland en vervolgens in het gras doorgeschoven langs de motor heen. Gelijk de politie erbij en een sleepwagen. De motor is afgevoerd naar Leek en krijgt hopelijk snel een beurt.

Vervolgens wil ik de wegbeheerder (lees: Gemeente Groningen) aansprakelijk stellen. Ik reed zelf door die kuil heen en ben hierdoor verongelukt. De verzakking loopt ongeveer een 20-30 cm diep en ongeveer een meter bij een meter in de weg. Iedere auto die ik tijdens het wachten tegen ben gekomen is ook door die kuil gereden. Niet alleen die auto maar ook de sleepwagen, trekkers en al zulk soort ongein. Wat denken jullie. Mogelijk?

Groetjes,
Jeroen
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Gerard (GTB)
Honda NT650V
Contacteer:

Bericht door Gerard (GTB) »

He Jeroen,
Dat is minder, gelukkig heb je zelf niks ernstigs. En staat je deau weer snel netjes op het rubber.
Groetjes Gerard :b
:brrr

Pennant Red Metallic Honda Deauville NT650VX bj 1999
Lolbroek Smurf

Bericht door Lolbroek Smurf »

Hey Jeroen,

Das dikke pech joh, maar gelukkig heb je zelf niks.

Heb je toevallig een rechtsbijstands verzekering?
Daar weten ze vast en zeker op jouw vraag het antwoord :lol:
Stephan
Moto Guzzi Stelvio

Bericht door Stephan »

Goh, wat een pech, Jeroen. Gelukkig ben je er zelf relatief goed vanaf gekomen. Ik zou inderdaad proberen de wegbeheerder aansprakelijk te stellen. Zoals je het omschrijft is het een ongelukkige verkeerssituatie.
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. ;)
MaHeDu
Honda ST1300

Bericht door MaHeDu »

He Jeroen,

Gelukkig ben je er zelf goed afgekomen.

Bijgaand een linkje waar je misschien wat aan hebt.

http://www.anwb.nl/verkeer/aanrijding-e ... erder.html

Ik ga ervan uit dat er geen waarschuwingsbord staat.

Wellicht dat je bij de politie die ter plaatse is geweest of de afspleepdienst eens navragen of op dat punt nog meer ongevallen hebben plaatsgevonden.

Groet,
Marcel
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Hé Jeroen,

da's ff schrikken! Gelukkig weinig persoonlijke schade, hopen dat je Deauf weer snel opgelapt kan worden.

Wat het aansprakelijk stellen betreft: zorg in elk geval voor goede foto's van de locatie en de verzakking, dan sta je al iets sterker voor het geval ze ineens de boel gaan herstellen daar en vervolgens ontkennen dat het zo erg was dat je erdoor onderuit kon gaan.

Verder kan het helpen getuigen en/of politie de situatie en evt. andere zaken te laten vastleggen.
Tenslotte nog een goede rechtsbijstandverzekering, een enorm lange adem en veel geduld en dan weet je waarschijnlijk over een jaar of twee wel of de gemeente de aansprakelijkheid erkent...
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
FreBa

Re: Vervroegde motorchek

Bericht door FreBa »

ikkieman schreef:Hey mensen,

M'n Elanore moet toch vervroegd een keuring hebben. Ben gisteren onderuit gegaan en wonder boven wonder een boom gemist. Verder gaat alles goed met me en heb ik alleen dikke spierpijn in m'n nek. Niet out geweest, misselijk of duizelig.

Even een korte beschrijving: Voor een S-bocht naar links ben ik naar de rechterweghelft gegaan om zo de bocht door te kunnen kijken. In deze weghelft zit een verzakking die ik te laat heb gezien. Hierdoor ben ik de macht over het stuur verloren en in de berm terecht gekomen. In de berm ben ik op een halve meter van een boom langs gereden en ben verderop door het gebrek aan grip onderuit gegaan. hierdoor is de motor in de sloot naast de weg terecht gekomen. Ik zelf ben in het gras geland en vervolgens in het gras doorgeschoven langs de motor heen. Gelijk de politie erbij en een sleepwagen. De motor is afgevoerd naar Leek en krijgt hopelijk snel een beurt.

Vervolgens wil ik de wegbeheerder (lees: Gemeente Groningen) aansprakelijk stellen. Ik reed zelf door die kuil heen en ben hierdoor verongelukt. De verzakking loopt ongeveer een 20-30 cm diep en ongeveer een meter bij een meter in de weg. Iedere auto die ik tijdens het wachten tegen ben gekomen is ook door die kuil gereden. Niet alleen die auto maar ook de sleepwagen, trekkers en al zulk soort ongein. Wat denken jullie. Mogelijk?

Groetjes,
Jeroen
Dag,
Gelukkig voor jou persoonlijk liep het goed af. Naast alle adviezen hier gegeven, is het wellicht ook dienstig om eens te kijken op het forum:
www.flitsservice.nl
Daar kunnen zeer veel leden je precies helpen: ze zitten zelf(s) bij de politie en/of bij justitie . Niet om een oordeel te geven, ook niet om hun werkgever af te vallen, alleen puur om te helpen en voor te lichten als je daarom vraagt.
Daar hebben ze ook voorbeeldbrieven voor het geval je geen groot schrijver bent.
Veel sterkte met de afhandeling.
Mhg, FreBa
roelof
Honda NT700V

Bericht door roelof »

zou het zeker doen!! je vindt zelf al dat jou geen blaam treft.
let er wel goed op dat ze nu zeker een bord gaan plaatsen om de volgende claim voor te zijn!!
science flies you to the moon.
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
Henk Engberts
BMW R1150RT

Bericht door Henk Engberts »

Jeroen Wat een toestand. Ik ben blij dat je zelf er redelijk goed van af bent gekomen (excuses voor de rare woordspelling) Heb je veel schade aan Elanore overgehouden? Heel veel sterkte en succes met het aansprakelijk stellen van de wegbeheerder.
Time flies when I drive my Honda Deauville.
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Op dit moment is m'n geliefde net een uurtje in Leek. Vandaag wordt ze schoongespoten en morgen wordt ze goed nagekeken. Ik zal eens een fotootje plaatsen van de verzakking...
Afbeelding
Hierdoor ben ik dus doorgeschoten in de berm omdat ik 'verlichtte' vanaf het wegdek. Ik zal jullie het vervolg laten zien:
Afbeelding
De boom in beeld heb ik dus op een haar na gemist... Scary shit!
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
Geert
Honda CBF600S

Bericht door Geert »

Hoi Jeroen.
Zelf ben je er goed vanaf gekomen, dat is het belangrijkste wat geldt.
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Ed Vissers
Motorloos

Bericht door Ed Vissers »

Jeroen,

wat een pech en daarbij toch het geluk dat je er goed bent afgekomen. Ik hoop dat de spierpijn snel over is en dat je Deauville ook weer snel hersteld is.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Henk
Honda NC750

Bericht door Henk »

Jeroen,dat was schrikken voor je,gelukkig persoonlijk niet te veel schade aan het lijf.
Hoop dat de schade aan je fiets ook mee zal vallen.
Succes met de afhandeling.
gr.Henk
My hart beats for my red NC750S :brrr
Frank
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Frank »

Dat is schrikken, blij dat jij er relatief goed vanaf bent gekomen.

Succes met je herstel en met het aansprakelijk stellen van de wegbeheerder.

Hou ons op de hoogte!
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hoi Jeroen,

Gelukkig stond de boom net niet op je pad. Tis wel schrikken als zo'n boom op je afkomt. Gelukkig ben je er goed vanaf gekomen. Met Elanore komt het ook wel goed.

Wat betreft de foto's: Ik zie wel een kuil maar waarschijnlijk vertekend e.e.a nogal op een foto.
Misschien kun je ook nog een filmpje maken? Wellicht is het dan duidelijker. (tis maar een idee)

Succes met het verhalen van de schade.

vriendelijke groet

Marcel.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Tanja

Bericht door Tanja »

zooooooo dat is schrikken! ik ga zo nog ff naar motoport, kijk wel ff of ze al bezig zijn oke?! ;)
Hoe voel je je nu? nog stijver??
doe rustig aan....

tanja
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Voelt nog steeds gruwelijk stijf. Vanavond afspraak staan bij de huisarts. Als je meer weet, Tanja, hoor ik dat graag! Ik ga ze vanmiddag ook bellen voor de prijsopgaaf.
Tanja

Bericht door Tanja »

is wat tussengekomen hier, ik ga vanmiddag ff naar Leek, maar laat het je wel weten. Ik moet ff vragen wat het daar kost om remblokken te laten vervangen en carburateurs te laten synchroniseren, mijn beauty loopt stationair als ie koud is gewoon niet lekker. Hier bij mij in dorp zit ook een motorzaak, 1-mans-bedrijf, tis 1 grote bende maar wat ie doet, doet ie goed. Wil dus ff weten wat het in Leek gaat kosten, en anders gaat mijn beauty binnenkort naar Ep.
Je hoort nog wel van me!!
enne savonds naar de huisarts?????
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Jup, 's avonds. Stukje service.
Tanja

Bericht door Tanja »

ben vanmiddag ff naar Leek geweest maar heb je trots niet zien staan.... De monteuren waren met pauze, dus kwam niet veel verder zeg maar....
Jelle T

Bericht door Jelle T »

Hoi Jeroen,
Ben vanmiddag nog in Leek geweest omdat m´n remlichtschakelaar stuk was, even een nieuwe geplaatst.
Je motor stond achter.
Ziet er wel triest uit.
Veel delen waren gedemonteerd, ruit staat scheef en kras op de koffer was wat gelijk opviel, tevens water in de tellers en koplamp.
De motor liep wel weer volgens de monteur alleen de electronica had volgens mij nog wat kuren (oa toerenteller)
Woon zelf in de buurt van Grunn, waar is het gebeurt? Als ik in de buurt kom, kan ik eens kijken.
Gelukkig alleen " blik" schade en ben je er zelf redelijk vanaf gekomen.

Zoals reeds door een ander aangegeven : altijd rechtsbijstand inschakelen ( hoop toch dat je dat hebt) maak je in ieder geval een kans op verhaal.
Succes met de afhandeling.

Groet en beterschap

Jelle T
Laatst gewijzigd door Jelle T op 24 sep 2010, 07:26, 1 keer totaal gewijzigd.
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Jelle, het is gebeurt op de ellerhuizerweg in een van de eerste bochten na de weg die er van links bij komt. Hopelijk komt alles goed en ben ik niet te veel kwijt. Beetje lakschade valt te overzien en electronica is ook zo wel weer te fixen. K zal ze morgen eens even bellen of het mogelijk is dat ik em zaterdag op kom halen.
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Ik ben net terug vanuit Leek en wat andere motorzaken. Het is inderdaad een behoorlijk trieste bedoeling. Waar ik er eerst met €700 vanaf dacht te komen gaat het nu een veel duurder geintje worden. Als ik em wil laten repareren dat ik er weer mee kan rijden (dwz. kuipframe rechttrekken, valbeugel recht, electronica en nieuwe kuipdelen) gaat het me zo'n 1700 euro kosten. Ik ben even aan het rondkijken geweest en voor dat geld plus een beetje (max 1500 erop) kan ik mezelf in Eibergen een Pan European kopen. In Groningen heb ik ook al wel een Triumph Sprint 900 zien staan voor ongeveer 2500 (is 750 van de vraagprijs af).

Wat denken jullie dat ik moet doen?
Ed Vissers
Motorloos

Bericht door Ed Vissers »

Eerst voor jezelf bepalen wat je wilt. Laten maken of niet.

Indien niet en je wilt wat zwaarders.

Dan zou ik niet gaan voor een kettingfiets maar dat is een persoonlijke opvatting. Ga op beide modellen rijden.
De PAN bij Motorcentrum Eibergen zou ik niet nemen. Dan zou ik kijken of de PAN bij Eric Anbergen haalbaar is. € 800 duurder, enkele jaren jongeren en bijna de helft aan kilometers .

http://link.marktplaats.nl/378748956
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Lolbroek Smurf

Bericht door Lolbroek Smurf »

Heyyyyyyyy,

Ik zou maar eens ff gewoon bij van Anbergen "binnenlopen" er staan altijd diverse mooie motoren daar. En proefrijden is daar nooit een probleem :lol: :lol:

Wij ( Mart en ik zei de gek) hebben hele goede ervaringen met van Anbergen.

Gr Mia
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Hee mensen, wat fijn dat jullie al meedenken.
Ik zit inderdaad eigenlijk niet te wachten op een kettingfiets omdat ik em graag wil gaan gebruiken voor woon/werkverkeer na m'n stage/studie. Die Pan die Ed noemt zou dan wel heel gaaf zijn.
Ik neem Slagharen dan ook zeker mee in m'n overwegingen. Thnx voor het adres. Als iemand nog meer adressen heeft hoor ik het graag!
Henk
Honda NC750

Bericht door Henk »

Jeroen,jammer dat het opknappen duurder gaat worden als je gedacht had.
Misschien is het dan een overweging waard om hem in teruilen en dan in Slagharen te gaan kijken,daar staat ook een Pan met abs.
Succes met de afhandeling van je schade.
gr.Henk
My hart beats for my red NC750S :brrr
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Voor mezelf heb ik al besloten dat Elanore niet gerepareerd gaat worden. Dat is me gewoon te kostbaar. Dan spendeer ik liever wat meer euro's om bijvoorbeeld een Pan te halen. Een nieuwe Deauville is gewoon redelijk aan de prijs (hoewel ik ze in het westen ook wel voor 2500 kan krijgen)
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Suc6 met je zoektocht!
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Zoektocht toch redelijk geslaagd. Ben verschillende leuke dingen tegengekomen waaronder een Pan van 1993 met 70K op de klok voor 3500 op internet. DWZ, er valt wat af te praten naar 3000. Dit is er een met ABS en TCS... Wat vinden jullie?
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”