Zumo 660, Claire of geen Claire

Van alles over navigatie en communicatie op de motor
Plaats reactie
Ed Vissers
Motorloos

Zumo 660, Claire of geen Claire

Bericht door Ed Vissers »

Vandaag de eerste rit gemaakt met de nieuwe Zumo 660. Bij iedere afslag werd ook de straatnaam genoemd. Dat gebeurt doordat in het taalmenu voor Nederlands - Claire is gekozen.
Door het noemen van de straatnamen werd het soms minder verstaanbaar. Door te kiezen voor Nederlands ipv Nederlands - Claire bij Spraak worden de straatnamen niet meer genoemd. Dat zal een stuk rustiger klinken.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Re: Zumo 660, Claire of geen Claire

Bericht door Marcel »

EdVissers schreef:Door te kiezen voor Nederlands ipv Nederlands - Claire bij Spraak worden de straatnamen niet meer genoemd. Dat zal een stuk rustiger klinken.
Je kunt ook kiezen voor Nederlands (Belgie). Dat klinkt ook heel plezant. ;)
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Hans V.

Bericht door Hans V. »

En kende dan ok kieze veur Braobants? Dan hedde pas echt wa skons uit oew apparaot...
Oeps, bekant 'n bietje off topic... :oops:
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Veugelke schreef:En kende dan ok kieze veur Braobants? Dan hedde pas echt wa skons uit oew apparaot...
Oeps, bekant 'n bietje off topic... :oops:
Beetje of topic misschien.
Mijn zwager heeft een typetje van Andre van Duin op zo'n Tom Tom staan.
Is zoiets bij de Zumo ook mogelijk?
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
RonalT

Bericht door RonalT »

Mijn overweging:
Of allerlei typetjes mogelijk zijn vraag ik me niet eens af. Voor mij is een navigatiessyteem geen speeltje maar een nuttig hulpmiddel. En als ik ergens in de Ardennen of de Eifel sta met een niet werkend navigatietoestel baal ik en bedenk ik dat het misschien zou komen door dat leuke stemmetje.

En om je vraag te beantwoorden:
Met de 660 schijnt het mogelijk te zijn om met behulp van de VoiceStudio software versie 2.10 uitgegeven op 4 januari 2010 mogelijk te zijn om zelf stemmen te maken.
Op de 550 werkt het niet ondanks het feit dat de 660 en de 550 van dezelfde stemmen gebruik maken. De interne software verschilt.
Ed Vissers
Motorloos

Gisteren voor het eerst de 660 echt uitgeprobeerd - dus zonder Claire _. Dus geen toevoegingen van straatnamen maar gewoon rechtsaf etc.. Het klonk allemaal erg vertrouwd en ik ben er bijzonder happy mee :)
Groetjes,

Ed

Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Dus wat jou betreft is het Claire-over? ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Ed Vissers
Motorloos

Yep helemaal,

het geeft alleen maar drukte in mn oren :)
Groetjes,

Ed

BertG

Bericht door BertG »

Veugelke schreef:En kende dan ok kieze veur Braobants? Dan hedde pas echt wa skons uit oew apparaot...
Als ik aanwijzingen in het plaatselijke accent wil dan stop ik wel even en spreek iemand aan. :D
Denk dat het belangrijker is dat je echt verstaat wat er gezegd wordt :D
RonalT

Bericht door RonalT »

EdVissers schreef:Gisteren voor het eerst de 660 echt uitgeprobeerd - dus zonder Claire _. Dus geen toevoegingen van straatnamen maar gewoon rechtsaf etc.. Het klonk allemaal erg vertrouwd en ik ben er bijzonder happy mee :)
Ik heb de diverse stemmen ook eens geprobeerd, maar heb vastgesteld dat ik de TTS-stemmen minder verstaanbaar zijn. De bijgeluiden (omgevingslawaai - windgeruis) verstoren.
Tevens duurt het uitspreken langer had ik het idee. Kort maar krachtig is mijn motto
Ed Vissers
Motorloos

Ik ben dat volledig met je eens Ronald :)
Groetjes,

Ed

Plaats reactie

Terug naar “Navigatie en Communicatie”