Gelukkig reed ik niet hard en is e.e.a. verder zonder gevolgen gebleven.
Het stomme is dat ik weet dat die deksel er ligt en dat het geregend had.

Vriendelijke groet
Marcel.
Ik kan me de opmerkingen over putdeksels van mijn rijleraar ook nog wel herinneren.Dutch Steph schreef:Dat is inderdaad schrikken. Tijdens mijn rijles destijds werden we er altijd op gewezen om de deksels te mijden. Echter dit is in de dagelijkse praktijk erg moeilijk. Ik probeer het wel altijd, maar soms word je dan toch weer verrast met een ritje over zo'n metalen deksels. Wat dacht je overigens van die witte belijningen op de weg ...over glad gesproken.
Als je met je achterwiel wegglijdt dan is er soms wel een correctie of controlemogelijkheid, zeker nij lage snelheden. Als je voorwiel wegglijdt dan lig je gelijk op je snuit.gtb schreef:ja voor motorrijders zijn het rot dingen, gelukkig bleef het rubber toch op de grond.
het is wel schrikken, ik heb het eens met het achterwiel gehad.
Tijdens 'gewoon' rechtuit rijden kun je er (maar dat is mijn mening) beter gewoon overheen rijden dan er voor uit te wijken.Dutch Steph schreef:Tijdens mijn rijles destijds werden we er altijd op gewezen om de deksels te mijden.
Alle wegen in België niet te vergeten, net een weekendje weg geweest met bankstel en Deauville, Ardenne daar zitten meer gaten in de weg dan gelijke stukken....paulB schreef:Putdeksels, gegoten wegmarkering (alle soorten strepen en vlakken die niet gespoten maar warm gegoten worden), tramrails, stukjes boomtak (kunnen 'fijn' onder je band wegrollen), teernaden in het asfalt (vooral als ze koud en nat zijn), zand of bermgruis in de binnenbocht; jaja, het is soms nog een hele kunst om de glimmende kant van je motor boven te houden....![]()
Sinds ik motor rij valt het pas echt op hoeveel putdeksels er precies in bochten zijn neergelegd en dan op zo'n plek dat je er eigenlijk niet omheen kunt. Helaas werkt dan bovenstaand trucje ook niet want de motor even 'rechtop zetten' in de bocht leidt dan weer tot krassen aan de andere kant van de motor (de bermkantpaulB schreef:Trucje ? 'over' het voorwerp of de plek heen kijken en je motor heel even 'rechtop zetten' om de zijwaartse kracht te verminderen.