stxrider schreef:Is het niet zo dat een "hard reset" hetzelfde is als een format-C?
OK, ik neem aan dat je gelijk hebt........ maar dit heeft mij eens verteld

dat het door het in en uitladen van de routes kwam.
Formatteren zou ingeprogrammeerd kunnen zijn als opstart-routine.
Maar hoe snel is het apparaat gebruiksklaar na een harde reset?
En met gereed na reset bedoel ik niet weer helemaal gereed en ingesteld naar eigen wensen, maar gereed om ingesteld te kunnen worden.
Als het een paar minuten of langer duurt na een reset, zou het kunnen dat na een reset eerst allerlei troep wordt opgeruimd.
Maar als die functionaliteit ingebakken zit is het wel erg omslachtig om dit alleen via een reset te kunnen activeren.
Immers: al je standaardinstellingen zijn ook verdwenen.
Windows kun je ook resetten.
Dan is alles in je RAM geheugen weg.
Maar je hardeschijf (geheugen dat blijft na spanningsverlies, waar je software op geinstalleerd staat) is er nog.
De harde schijf is zeker niet gedefregmenteerd na een reset, eerder hopeloos gefragmenteerd.
Dat laatste komt omdat reset een plotselinge onderbreking is van alle lopende processen.
Waarden die in het RAM geheugen stonden konden niet meer op de harde schijf worden weggeschreven door de reset, tijdelijke bestandjes die een programma aanmaakt en bij afsluiten netjes wilde verwijderen worden niet verwijderd omdat het programma niet netjes kon afsluiten...etc.
Of een Streetpilot sneller wordt kan ik niet beoordelen, ik heb er geen.
Of je argument van toepassing is kan ik wel beoordelen: neen.