Vorig jaar heb ik een Yamaha Virago XV 750 SE '84 gekregen van een maat die overgestapt was naar een Penn st1300.
De motor heeft het altijd goed gedaan tot ik hem eigenlijk kreeg (zo kom je ook van je zooi af

De motor heeft niet de welbekende startproblemen (verkeerd geslepen startmotor tandjes oid) want hij wil wel starten met een extra starthulp (accu-klemmen enzo) maar zonder zit hij steeds te zingen.... ying-ying-ying-ying.
De accu is net nieuw omdat ik al wat heb proberen de repareren, dus heb toen een nieuwe accu aangeschaft, een Yuasa nogwat van 16A, dit was volgens de verkoper het enige type accu wat goed was voor die motor.
ik zie het niet zitten om steeds een starthulp te gebruiken of hem aan te duwen, het beestje heeft een gewicht

Zelf denken we (mn pa en ik) dat er iets aan de hand kan zijn met startrelais en/of de bobine maar zeker weten doen we het niet.
We zijn inmiddels al in het bezit van een garage werkplaatshandboek en zijn bladzijde voor bladzijde bezig om te achterhalen wat het kan zijn.
momenteel zonder succes.
Als mijn vader straks zijn A examens gehaald heeft wil ik hem deze motor schenken, maar dan moet hij het wel doen

We hebben meerdere malen de motivatie opgegeven maar door aanschaf van nieuwe spiegels en raw beugeltje krijgen we er weer zin in om de fiets op te knappen... nu nog startend krijgen.
wie zou ons tips en/of ideeën kunnen geven?
Groetjes Mathijs en Frans (mn pa )