M'n weekend kan niet meer stuk....(sarcasme)
M'n weekend kan niet meer stuk....(sarcasme)
Vandaag had ik eens een dagje vrij. Heerlijk in de ochtend met de paarden bezig geweest, en het terrein weer een beetje op orde gebracht. Nog wat boodschappen hier en daar en vervolgens in het begin van de avond lekker staan koken.
Het was ondertussen heerlijk weer geworden hier in Zeeland en besloot om eens lekker op de motor te klimmen en een rondje Walcheren te doen. Dit ook omdat ik me door omstandigheden heb moeten afmelden voor Zondag.
Dus zo gezegd, zo gedaan. Pakje aan, radio in m'n oor, helm op m'n koppie en op m'n heerlijk deauvie gesprongen.
Het weer was echt super, want was duidelijk niet de enige die er zo over dacht.
Affin. Kom ik op de weg tussen Veere en Vrouwenpolder, ben ik heerlijk aan het genieten op een rustig tempo en het mooie uitzicht en kom ik in bocht 4 van die weg. Daar rijdend met een gangentje van 60km reageer ik te langzaam en kom ik met m'n voorviel op een steen. Een stuiter, toen de berm en vervolgens een lancering vooruit en 4 meter de dijk af met motor en al. Ik vloog voorover, lande in het gras en rolde zeker 10 meter verder als dat mijn motor tot halt was gekomen.
Naar adem snakkend stond ik op en deed als eerste m'n helm af. Kijkend om me heen waar ik was en vervolgens naar het fietspad die beneden aan de dijk liep. En daar lag m'n maatje. Verkreukeld op z'n zij, benzine lekkend en de gehele voorkuip in stukken eraf. 15 meter verder lag m'n topkoffer open en wel.
Geschrokken sprong ik op de benen en hobbelde naar m'n vriend. Kijkend in welke staat ie was voordat ikzelf weer in mekaar storte met nul balans, een witte waas voor m'n ogen en geen besef van m'n omgeving voor een paar minuten.
Ja. Het is mij overkomen. Ik heb vanavond m'n eerste motorcrash gehad. Helaas ben ik bang dat m'n lieve vriendje total loss is, en ik op zoek mag naar een andere.
Gelukkig heb ik alleen een pijnlijke rechterhand, hoofdpijn en vaag zicht in m'n linker oog er aan over gehouden. Na wat checkups van het ambulance personeel mocht ik gewoon gelijk huiswaarts. M'n motor is opgehaald door Kuzee en zal afgeleverd gaan worden bij Motorport. Zullen zien wat de schade is, etc.
Heb geen idee of ik met de zeelandtour een eigen motor dan weer heb, maar ik doe wel mee. Mag de kleine suzuki van m'n vader lenen. Dat motoortje heeft niks voor niks de bijnaam Kalimero gekregen bij ons, maar kan dan in ieder geval nog even meedoen dit jaar.
Zo. Dat was mijn begin van het weekend...zullen zien wat er nog meer op m'n pad komt.
Het was ondertussen heerlijk weer geworden hier in Zeeland en besloot om eens lekker op de motor te klimmen en een rondje Walcheren te doen. Dit ook omdat ik me door omstandigheden heb moeten afmelden voor Zondag.
Dus zo gezegd, zo gedaan. Pakje aan, radio in m'n oor, helm op m'n koppie en op m'n heerlijk deauvie gesprongen.
Het weer was echt super, want was duidelijk niet de enige die er zo over dacht.
Affin. Kom ik op de weg tussen Veere en Vrouwenpolder, ben ik heerlijk aan het genieten op een rustig tempo en het mooie uitzicht en kom ik in bocht 4 van die weg. Daar rijdend met een gangentje van 60km reageer ik te langzaam en kom ik met m'n voorviel op een steen. Een stuiter, toen de berm en vervolgens een lancering vooruit en 4 meter de dijk af met motor en al. Ik vloog voorover, lande in het gras en rolde zeker 10 meter verder als dat mijn motor tot halt was gekomen.
Naar adem snakkend stond ik op en deed als eerste m'n helm af. Kijkend om me heen waar ik was en vervolgens naar het fietspad die beneden aan de dijk liep. En daar lag m'n maatje. Verkreukeld op z'n zij, benzine lekkend en de gehele voorkuip in stukken eraf. 15 meter verder lag m'n topkoffer open en wel.
Geschrokken sprong ik op de benen en hobbelde naar m'n vriend. Kijkend in welke staat ie was voordat ikzelf weer in mekaar storte met nul balans, een witte waas voor m'n ogen en geen besef van m'n omgeving voor een paar minuten.
Ja. Het is mij overkomen. Ik heb vanavond m'n eerste motorcrash gehad. Helaas ben ik bang dat m'n lieve vriendje total loss is, en ik op zoek mag naar een andere.
Gelukkig heb ik alleen een pijnlijke rechterhand, hoofdpijn en vaag zicht in m'n linker oog er aan over gehouden. Na wat checkups van het ambulance personeel mocht ik gewoon gelijk huiswaarts. M'n motor is opgehaald door Kuzee en zal afgeleverd gaan worden bij Motorport. Zullen zien wat de schade is, etc.
Heb geen idee of ik met de zeelandtour een eigen motor dan weer heb, maar ik doe wel mee. Mag de kleine suzuki van m'n vader lenen. Dat motoortje heeft niks voor niks de bijnaam Kalimero gekregen bij ons, maar kan dan in ieder geval nog even meedoen dit jaar.
Zo. Dat was mijn begin van het weekend...zullen zien wat er nog meer op m'n pad komt.
-
- Triumph Trophy SE
Erg naar om te lezen. Hopelijk komt alles weer goed met je stalen ros.
Verder wel fijn om te lezen dat je er met minimale fysieke schade van af bent gekomen.
Verder wel fijn om te lezen dat je er met minimale fysieke schade van af bent gekomen.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
-
- Triumph Trophy SE
Echt wel! Misschien zou je dit bij een klassikale theorieles kunnen vertellen. Misschien dat dan meer mensen daar zo over gaan nadenken. Levert gelijk minder idioten in korte broek, slippers en t-shirts op.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
-
- BMW R1150RT
- roelof
- Honda NT700V
- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
- Gerard (GTB)
- Honda NT650V
- Contacteer:
- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
Thanks allemaal.
Kwam erachter deze ochtend waarom ik er zo goed vanaf ben gekomen.
Heb met de paarden valtraining gedaan, dus mij eerste reactie toen ik in de lucht vloog was mezelf oprollen. Denk dat dat m'n redding is geweest.
Dinsdag wordt m'n maatje naar Motorport gebracht. Dan hoor ik van hoe of wat.
Heb met de paarden valtraining gedaan, dus mij eerste reactie toen ik in de lucht vloog was mezelf oprollen. Denk dat dat m'n redding is geweest.
uch ik voel met je meeFeanyth schreef:Thanks allemaal.
de mijne staat ook nog gestript in de tuin
ik heb alle onderdelen al wel in huis
maar heb de tijd om te gaan knutselen
want ik ben nog wel een tijdje zoet
het is vreselijk om zo iets te moeten beleven
maar je moet maar zo zien ,voor een aantal mensen loopt het fataal af
en wij kunnen er straks (als de ego weer een beetje intact is )smakelijk om lachen,ik heb al heel wat grapjes en opmerkingen rond mijn oren gekregen,
maar ik lach straks het hartst
je hoeft geen penis te hebben om ballen te hebben
dus ik stap er binnenkort weer net zo vrolijk op de motor
ik vond de schade aan mijn ego het belangrijkste
want als je bang bent dat is je grootste dooddoener
wondjes genezen en kuipschade is te herstellen
maar angst dat gaat er moeilijk uit
sterkte de komende weken
dat de schade aan je honda dieviel maar mee mag vallen

Hela,
Dat is balen.
Gelukkig kom je er zelf (vrij) goed vanaf.
Op zo een moment besef je pas het nut van de juiste kledij.
En gelukkig had je die dus aan.
De motor komt ook wel terug in orde of kan desnoods vervangen worden.
Ik wens jou en jouw deauville spoedig herstel
en hoop dat je snel terug aan het rijden bent.
mvg,
Peter
Dat is balen.
Gelukkig kom je er zelf (vrij) goed vanaf.
Op zo een moment besef je pas het nut van de juiste kledij.
En gelukkig had je die dus aan.
De motor komt ook wel terug in orde of kan desnoods vervangen worden.
Ik wens jou en jouw deauville spoedig herstel
en hoop dat je snel terug aan het rijden bent.
mvg,
Peter
- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
- Koen
- Honda Goldwing
Wendy, kijk ff bij http://deauville.forum2go.nl/post19839. ... ght=#19839wendy schreef:er grappig maar nu heb ik nog de link niet gelegd tussen Feanyth en diana
misschien dat iemand anders me daar iets over wilt zeggen
Grtz! Koen

nou he heCaveyH schreef:Wendy, kijk ff bij http://deauville.forum2go.nl/post19839. ... ght=#19839wendy schreef:er grappig maar nu heb ik nog de link niet gelegd tussen Feanyth en diana
bedankt hoor
eindelijk ik dacht wie is dat toch

-
- Motorloos
-
- Motorloos
Diana heeft het in haar "voorstelbericht" geschrevenwendy schreef:er grappig maar nu heb ik nog de link niet gelegd tussen Feanyth en dianaHenk schreef:Wendy,als je veel tijd heb zoals ik,kan je lang zoeken.
gr.Henk

Groetjes,
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt