Graag jullie ervaringen!

Als ik je bericht zo lees heb ik het idee dat je nog niet veel ervaring heb met Mapsource. Ik kan je dan ten sterkste adviseren om Mapsource te laten voor wat het is. Mapsource wordt niet meer ontwikkeld en het is de vraag hoe lang het nog mee gaat.Henk Engberts schreef:Hoe krijg ik dast voorelkaar Frank? het mini sdkaartje uit de zumo halen en dan middels een kaartlezer installeren in mapsource? Graag tekst en uitleg hierover.
Op de motorbeurs heb ik deze oudere versie van Onroute gekocht voor 5 euro. Moest even wat aanpassingen doen om het onder Windows 7 aan de praat te krijgen. Maar nu begin ik het een beetje in de vingers te krijgen en blijkt dat je er hele mooie dingen mee kunt doen. Grappig is o.a. de mogelijkheid om vanaf een willekeurig punt een zo mooi mogelijke rondrit te genereren. Exporteren van gegenereerde of zelfgemaakte routes gaat probleemloos (zowel voor Garmin als TomTom).RonalT schreef:Het Onroute 2008-2009 was een programma. Het vergde inderdaad nogal wat toeren om er een leuke route uit te krijgen. Het had een voorkeur voor N-wegen.
Wat bedoel je met "even wat aanpassingen"???Hans V. schreef:
... Moest even wat aanpassingen doen om het onder Windows 7 aan de praat te krijgen ...
Dat klopt, want ik ben ze ook tegen gekomen. In België is de kans dat je ze tegen komt vele malen groter daar doorgaande wegen door mooiere gebieden vaak van die lokale wegen zijn....... en soms ook nog voorzien van die fijne beton-platenRonalT schreef:Zijn jullie nog nooit zandwegen ingestuurd door de motorkaart?
Mijn ervaring is dat er veel onverharde wegen als verharde (groene) weg wordt aangegeven. Misschien dat Koen het eens kan proberen.
Rij van het Belgische Horendonk naar Schijf (NL) en ga linksaf het weggetje Dondersteen in. (op de hoek staat een kappelletje). Volg deze weg. Op de motorkaart is het een groene lijn die uitkomt op de Achtmaalsebaan.
Maar als je dit probeer, rij dan voorzichtig. Want als je 600 mtr in Nederland ben eindig je in een bietenveld. De weg is maar 1200 mtr lang en je kan dan links of rechts een zandweg in.
En zo kan ik nog heel wat voorbeelden opnemen. Soms een zandweg, dan weer gravel.....
Ja, een roadbook op de motor monteren = papieren navigatiekempo.ben schreef:Als ik dit zo allemaal lees lijkt het mij toch behoorlijk ingewikkeld...!
Is er ook een simpele alternatief om een leuke route te rijden via de navigatie?
Je moet voor je zelf afvragen waarvoor je hem gaat gebruiken, en wat is je budget?Welke navigatie adviseren jullie.
Als je geen ervaring met navigatiessytemen heb lijkt het allemaal ingewikkeld. Maar op zich is het allemaal niet zo heel moeilijk. Je moet er, vooral in het begin, wel even voor gaan zitten.kempo.ben schreef:Als ik dit zo allemaal lees lijkt het mij toch behoorlijk ingewikkeld...!
Is er ook een simpele alternatief om een leuke route te rijden via de navigatie?
Welke navigatie adviseren jullie.
Koen: Heb ik geprobeerd maar kan de onroutemotorkaart niet overbrengen, er wordt een foutmelding gegeven dat de kaart niet is geinstalleerd op de pc. In Basecamp wordt de onroutemotorkaart wel weergegeven, maar dan moet de zumo aangeloten zijn op je pc.Koen schreef:Henk,
je kunt de kaarten in mapsource overbrengen van de PC naar de Zumo en andersom.
Zo heb ik ook de OnRoute op de pc gezet, geen gehannes met sd-kaartje oid.