Auto, tram, trein, metro .. toch maar liever de motor!

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
EricvZ
Honda NT700V
Contacteer:

Auto, tram, trein, metro .. toch maar liever de motor!

Bericht door EricvZ »

Hoi, even m'n frustraties wegschrijven hier na twee dagen auto en openbaar vervoer :-D

Gisteren begon het eigenlijk al .. de auto moest naar de garage .. even de oliepeilstok en houder vervangen .. zwaar verroest en breekt haast af .. wel nodig dus.

Dus gistermorgen om 8 uur de auto naar de garage gebracht, vanuit Hoogvliet naar Vlaardingen is het nog geen 15 minuten rijden, afgesproken dat ze me gelijk zouden helpen en dat het een uurtje werk zou zijn. Ik had wel tijd om te wachten dus zou goed komen. Half uurtje later komt de garage houder mij al vertellen dat het 'wat tegenzit' .. de houder is deels afgebroken en het carter moet er onderuit anders kunnen ze er niet bij .. ik niet blij want auto niet op tijd klaar en moet om 11 uur toch echt naar cursus vandaag. Goede man verleent mij prima service door mij een leenauto mee te geven voor de dag tegen vergoeding van de benzine. Aangezien ik pas 'savonds klaar ben met cursus afgeproken om hem de volgende dag weer op te gaan halen.

Zo gezegd zo gedaan, dus vanmorgen weer naar de garage voor het ruilen van de leenauto en m'n eigen auto weer op te pikken, rekening die ik mee kreeg viel natuurlijk ook weer tegen, paar uurtjes manwerk meer .. leuk bericht om 8 uur 'smorgens.
Ik dus op weg naar m'n werk .. aangezien het dinsdags meestal druk is op de weg had ik bij het wegrijden vanuit de garage twee keuzes ..
- of met de auto doorrijden naar het werk, hopende dat het mee zou zitten met het verkeer vandaag
- of met de auto weer naar huis rijden en de motor pakken om naar het werk te gaan ..

Omdat naar huis rijden en de motor pakken me zeker weer 3 kwartier kost besluit ik vandaag maar met de auto door te rijden naar het werk in Rijswijk in de hoop dat het eens een rustige dinsdag zou zijn ...

Maar dat viel toch effe tegen .. toen m'n collega om 4 uur naar huis ging belde hij op vanuit de auto .. de A13 staat een beetje vol vandaag .. als je op tijd thuis wil zijn moet je effe naar de file informatie kijken was de boodschap.
Ik gekeken op de website en zo rood en vol had ik de wegen lange tijd niet gezien .. grootste boosdoener was dat de Beneluxtunnel was afgesloten richting het zuiden door een technische storing, oorzaak niet bekend .. &@#&!! ..
Heb effe geteld wat er op de wegen vanuit Rijswijk richting huis stond .. 15km en 40 minuten op de A13, 7km en 20 minuten op de A20 richting tunnel .. en daar kan je dus niet verder .. A20 Kleinpolderpelin -> terbregsepelin .. 10km en 30 minuten tot de Brienenoord ..
Dan de route door het Westland, file op A4, afslag Delft, op de A20, Maassluis richting Brienenoord .. 22km en 102minuten ..
Uieindelijk besluit ik om effe wat langer te blijven werken in de hoop dat de files wat oplossen maar dat gebeurt dus niet .. om 6 uur zijn de files nog net zo lang of langer .. kwart over 6 besluit ik dan ook maar om met het openbaar vervoer naar huis te gaan .. om dan om uiterlijk half acht thuis te zijn want vrouwtje moet nog werken vanavond ..

Het ritje met het openbaar vervoer gaat boven verwachting aardig goed .. vanuit werk is de tram dicht bij, dat is maar 2 minuten lopen, tram komt al na 3 minuten dus dat valt niet tegen .. ritje naar het station in Delft gaat goed, kan zelfs nog zitten. Ook de trein werkt nog mee, hoef hiervoor ook maar 4 minuten te wachten, is nog een intercity ook dus rechtstreeks naar Schiedam .. hoe mooi kan het zijn .. overstappen in Schiedam duurt ook niet lang en de metro snapt ook dat ik graag naar huis wil en laat dan ook niet lang op zich wachten. Uiteindelijk kost het me een uur om vanuit werk naar huis te rijden met het openbaar vervoer en ben ik om iets voor half acht thuis .. zoals gezegd .. boven verwachting aardig goed ..

Maar ja .. wat morgen .. m'n auto staat dus nog bij m'n werk .. en de motor in de tuin .. dat is morgen dus geen optie .. de auto past niet in de koffers en de motor niet in de achterbak .. dus dan morgen maar weer met het openbaar vervoer .. heb ik het geluk dat een collega in schiedam woont .. kan ik daarheen met de metro en dan samen in de auto naar het werk .. zijn we weer goed bezig met carpoolen .. hopelijk valt het verkeer dan morgenavond weer mee en het ritje met de auto ook ..

Al met al twee dagen mooi weer en niet op de motor naar het werk .. tref ik het dus niet met al die files ..
Zullen vast nog wel meer van jullie getroffen zijn door de files vandaag, maar hop dat jullie er tussendoor konden komen op de motor.

Nou, lucht wel weer op om het effe op te schrijven .. als je het verhaal tot hier gevolgd hebt .. bedankt voor het lezen!
Vriendelijke groet, Eric

Honda NSS350A Forza : 3/6/2021:0 -> 01/10/2023:750
Honda NT700VA Deauville : 5/9/2009:3835 -> 02/06/2021:72308
Ed Vissers
Motorloos

Bericht door Ed Vissers »

Tja... Wat zal ik zeggen.

Wat hebben we toch een geweldig forum. Dat je met een kwartiertje typen de frustraties kwijtraakt die je in 2 dagen hebt opgedaan. Alleen moet je de garagerekening wel zelf betalen. Dat zou anders wat ver gaan.. Ik bedoel.. De wil is er wel, maar de middelen niet.

Je verhaal eindigt natuurlijk met het onderschriftvan 2010. Dat moet ook wat waard zijn ;)
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
roelof
Honda NT700V

Bericht door roelof »

ik leef met je mee eric, moest er niet aan denken elke werkdag hetzelfde drama op de weg.
wat is het hier dan nog heerlijk rustig, ik moet 40km naar m'n werk en daar doe ik 25minuuten over en dan houd ik me netjes aan de regels wat snelheid betreft.
science flies you to the moon.
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Je verhaal bevestigt precies waarom ik al 9 jaar op de motor ga en ik sinds kort hiervoor een Deauvile tot mijn beschikking heb.

Afgelopen 3 dagen ben ik deels binnendoor naar mijn werk gereden (normaal ongeveer 45 km over de snelweg). Binnendoor duurt langer, is in KM korter, maar het rijden is een genot.

's Ochtends langs de Ringvaart, de Westeinder, en de Amstel, wat een feest !!! Zeker met dit weer.
's Avonds deels over de snelweg om niet heel erg laat thuis te komen.

Ik weet nu al dat ik heel veel plezier ga beleven aan de Deauville.

Groet

Marcel.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
roelof
Honda NT700V

Bericht door roelof »

ik ga vaak wat eerder weg van huis om langer onderweg te zijn.

klinkt goed toch? lekker binnendoor, meer km's echt geen straf met dit weer.
science flies you to the moon.
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
Lolbroek Smurf

Bericht door Lolbroek Smurf »

Tsssssssssssssss,

Mazzelkonten zijn jullie :lol:
Wachttijden van een paar minuten en hop weer lekker door :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Als hier de motor en de auto's het niet doen kunnen we niet eens met het openbaar vervoer naar ons werk.

Huh ??????? Tja en dan werkt er zelfs nog 1 in het OV.

Moet je proberen om een dienst om 5.16 te beginnen dan rijd er niks nada noppes :lol: :lol: :lol:

Hoezo sporen we niet?????
Jos
Honda NC750X DCT

Bericht door Jos »

laat mij maar lekker in het Oost-Brabantse wonen:
geen files tussen Uden en Heesch
mooi toch ?
Met de vriendelijke groeten uit het Brabantse,

Jos
M.Schulte

Bericht door M.Schulte »

Tja ik ga elke dag met het openbaar vervoer naar het werk.......
Weinig problemen hoor, als je maar buiten de spits reist.

Oké het is maar 10 minuten per trein dus dat scheelt en zijn er problemen dan wordt ik van tevoren toch gebeld door mijn collega's. 8)
En mocht het toch een keer echt fout gaan heb ik de ultieme smoes, men weet al dat mijn trein dan te laat is en ik dus later als normaal aflos.
Inderdaad ik werk bij het spoor.

Vanaf oktober gaan we echter verhuizen naar een andere lokatie, verder weg van het station.
Dat zou betekenen dat ik 20 minuten moet gaan lopen vanaf het station naar mijn werkplek, nu is dat nog geen 5 min.

Omdat ik dit vorig jaar al wist ben ik begonnen met mijn motorrijbewijs.
Dus vanaf oktober gaat Marco veel vaker op de motor naar het werk als nu.
Dan ben ik in 20 minuten op mijn werk. ;)

Groeten Marco
Lolbroek Smurf

Bericht door Lolbroek Smurf »

Tsja Marco.

Het is wel een heeeeeel goed excuus om dan te zeggen ik MOET op de motor.

HEEEEEEEERLIJK :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
M.Schulte

Bericht door M.Schulte »

Inderdaad, ben dan eerder thuis in plaats van later.
Dus een wereld excuus om lekker op de motor heen en weer te toeren. :lol:

Groeten, Marco
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”