Collectieve motorverzekering. Ja of Nee

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden

Ben je bereid over te stappen naar het Collectief

Peiling eindigde op 04 mar 2010, 08:26

Ik ben niet bereid over te stappen
24
41%
Ik kijk eerst nog een poosje de kat uit de boom. Ik beslis later.
14
24%
Ik ben bereid over te stappen
12
21%
Ik heb geen Deauville
8
14%

Totaal aantal stemmen: 58

Ed Vissers
Motorloos

Collectieve motorverzekering. Ja of Nee

Bericht door Ed Vissers »

Beste forumleden,

De afgelopen tijd zijn wij druk doende geweest met het onderzoeken van mogelijkheden om met een verzekeraar een collectief contract af te spreken dat geldt voor de motorverzekering van de HDC leden. Ondanks het feit dat we geen vereniging zijn heeft één marktpartij ons inmiddels een aanbod gedaan. Dit aanbod geldt helaas alleen voor HDC-leden woonachtig in Nederland.

Dat ziet er als volgt uit.

Als basis wordt de normale motorverzekering van ‘de Europeesche’ genomen. Voor meer informatie over dit product en de mogelijke bijsluitingen verwijs ik graag naar de website van de Europeesche
http://www.europeesche.nl/

Naast de uitgebreide dekking van het standaard product kunnen wij clubleden de volgende extra’s bieden: - 10% collectiviteitskorting. Deze korting wordt met terugwerkende kracht naar 20 % gebracht als binnen 1 jaar het aantal deelnemers op het collectief boven de 20 uitkomt.
- Maximale no-claimkorting van 75% indien men dit ook op de autoverzekering heeft (deze mag bij een andere maatschappij verzekerd zijn).
- Bij meer dan 2 verzekeringen minimaal 3% pakketkorting;
- Indien voor 1 mei een motorverzekering wordt afgesloten ontvangt de verzekeringsnemer een gratis 'Meguiar's' poetspakket t.w.v. € 25,- cadeau!

In combinatie met de motorverzekering kunnen wij jullie ook een aantrekkelijk aanbod doen voor een doorlopende reisverzekering eveneens van ‘de Europeesche’. Als clubleden hebben jullie recht op 20% collectiviteitskorting op de normale premies. Voor meer informatie over deze reisverzekering verwijs ik ook graag naar de website van de Europeesche

Tot zover het aanbod.
De korting wordt dus gegeven op de premies zoals de Eurpeesche die vermeldt op hun website.
Die premie kun je hier berekenen:
https://eol.europeesche.nl/ebc/initMoto ... 9934#ebc=1

Let wel, de korting gaat daar nog van af !!

Wat opgemerkt moet worden is dat in de verzekering standaard pechhulp in Europa is meeverzekerd.
Het aanbod geldt alleen voor Deauvilles.
Voor ons maar ook voor belangstellenden voor dit collectief is te weten hoeveel leden de overstap wellicht gaan nemen. Vandaar onze vraag:

Ben je eventueel bereid voor de verzekering van je Deauville over te stappen naar het collectief. Ben je al bij de Europeesche verzekerd dan kun je, als het collectief gaat werken, zo overstappen.
Wat wij dus willen weten is of het collectief je aanspreekt. Vandaar de vraag in de Poll. Het antwoorden verplicht je uiteraard tot niets. Wij willen alleen weten of het zin heeft de onderhandelingen verder te voeren op basis van jullie antwoorden.
Bekijk het aanbod en de voorwaarden van de Europeesche eens goed en geef dan antwoord op de vraag in de Poll.

Heb je over het aanbod nog vragen dan kun je die hier stellen.

========================

We willen je ook nog mededelen dat ook andere marktpartijen gevraagd zijn een aanbieding te doen. We verwachten daar zeer binnenkort reacties op. Als nu blijkt dat daar een aanbieding bij zit die interessanter is voor de HDC-leden zullen we daar natuurlijk op ingaan.

Help ons door de Poll in te vullen. Daarvoor alvast onze dank.

Namens de Deauco’s,
Laatst gewijzigd door Ed Vissers op 10 mar 2010, 20:26, 3 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Suus

Collectieve motorverzekering

Bericht door Suus »

Ed,
Een prima optie, maar momenteel ben ik bij de Unigarant verzekerd en betaal voor mijn Deauville NT700 een bedrag van €.266,48 p/j (all risk, incl. kleding tot 1500 euro, wel winterstop van 2½ maand en 75% no-claim).
Unigarant verzekeringen lopen altijd via een tussenpersoon. Misschien dat je daar iets meer mee kunt regelen.
Daarnaast heb ik de ANWB wegenwacht (binnen- en buitenland) voor zowel auto als motor.
Het aanbod lijkt aantrekkelijk, maar niet voor mij .
Suus.
Ed Vissers
Motorloos

Re: Collectieve motorverzekering

Suus schreef:Ed,
Een prima optie, maar momenteel ben ik bij de Unigarant verzekerd en betaal voor mijn Deauville NT700 een bedrag van €.266,48 p/j (all risk, incl. kleding tot 1500 euro, wel winterstop van 2½ maand en 75% no-claim).
Unigarant verzekeringen lopen altijd via een tussenpersoon. Misschien dat je daar iets meer mee kunt regelen.
Daarnaast heb ik de ANWB wegenwacht (binnen- en buitenland) voor zowel auto als motor.
Het aanbod lijkt aantrekkelijk, maar niet voor mij .
Suus.
Frans,
we zijn blij met je reactie want alle input is voor ons van belang. :up
Groetjes,

Ed

Irma

Goed plan maar helaas...

Bericht door Irma »

Ik wil eerst even zeggen dat ik dit een heel goed initiatief vind.

Wij hebben onze motoren verzekerd bij Centraal Beheer, doordat wij daar een verkeer pakket hebben hoeven we maar 1 keer een in/op zittende verzekering af te sluiten voor alle voertuigen, in ons geval 4, dus dat scheelt al aanmerkelijk in de kosten. Ook hebben zij de no-claim van 75% van onze auto 'over genomen' terwijl wij nog niet zo lang motorrijden.

Daarnaast hebben wij al een collectiviteitskorting via mijn werkgever van 28% dus helaas zullen wij niet overstappen...een lagere premie kunnen wij echt nergens anders krijgen.

Succes!

Irma :brrr
Ed Vissers
Motorloos

Irma,

dank voor je inbreng. Hoe meer we weten over wat de leden van dit onderwerp vinden, des te beter kunnen wij inschatten wat onze koers moet zijn :)
Groetjes,

Ed

sailor67

Re: Collectieve motorverzekering. Ja of Nee

Bericht door sailor67 »

Goed plan, ik doe mee.
De Goldwingclub heeft overigens een perfecte regeling met de Unive.
Dat scheelt echt heel veel geld.
Is daar al contact mee gezocht.
Mogelijk kun je iets regelen via deze club of rechtstreeks met Unive.
Groet, bart
Ed Vissers
Motorloos

Univé doet met ons geen zaken omdat we geen vereniging (lees rechtspersoon) zijn. Daar zijn we overigens wel lange tijd met Univé over in de weer geweest :cry:
Groetjes,

Ed

FreBa

Coll. motorverzekering

Bericht door FreBa »

Dag,
Ik ben verzekerd bij Univé; een pakketverzekering. Alles wat rijdt: auto, caravan, motor en statische zaken als rechtsbijstand en ziektekostenverzekering.
Voor de Deauville betaal ik op jaarbasis: € 349,14....omvat WA + volledig casco, verzekeraars hulpdienst, collectiviteitskorting, bonus 75 %
Dwz : brutojaarpremie € 1144,56 en de daadwerkelijke premie € 349,14

Daarnaast kan ik ook rekenen op hulp van de wegenwacht voor auto en motor in binnen- en buitenland.

Ik zal dus niet overstappen, omdat mij dat bij andere pakketonderdelen geld gaat kosten.

Het initiatief vind ik overigens zeer lovenswaardig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mhg, Fred
jren

Bericht door jren »

Goed initiatief.

Ik blijf echter bij m'n eigen verzekering waar ik collectief een aantal auto's en een motor in heb. Ik heb zo'n aantrekkelijk pakket (waarin al mijn verzekeringen e.d. zitten) dat ik onmogelijk over kan stappen.
Christian

Bericht door Christian »

Ik heb ook een pakket verzekering bij delta loyd ( via het werk) voor mijn auto en motor waardoor ik natuurlijk een korting krijg. Na berekening ben ik hier toch goed koper uit. Ik blijf bij mijn verzekering.
rodirida

Motorverzekering

Bericht door rodirida »

Vorig jaar bij aankoop van m'n motor bij Unive verzekering afgesloten.
Max no-claim ivm auto, casco, hulpdienst, ongeval-opzittende verz., geen winterstop voor 232,00 euro excl ass.belasting met collectiviteit.
is vlgs mij een zeer aantrekkelijk pakket.

Misschien is voor diegenen die geen collectiviteit hebben is een optie eens op PMA te kijken:
http://www.kiesmotorverzekering.nl/lp/m ... luiten.php
zij geven collectieve korting zonder dat lidmaatschap iets kost..
natuurlijk is een vergelijkingssite als independer oid een prima mogelijk om een goede en aantrekkelijke verzekering te zoeken.

succes verder met de inventarisatie

Ron
Ed Vissers
Motorloos

Re: Collectieve motorverzekering. Ja of Nee

sailor67 schreef:Goed plan, ik doe mee.
De Goldwingclub heeft overigens een perfecte regeling met de Unive.
Dat scheelt echt heel veel geld.
Is daar al contact mee gezocht.
Mogelijk kun je iets regelen via deze club of rechtstreeks met Unive.
Groet, bart
Dan moet je eigenaar zijn van een Goldwing:-)
Groetjes,

Ed

Tiesinga

Bericht door Tiesinga »

Op zich een heel goed idee,
Maar alles staat en valt met wat je nu hebt verzekerd. Ik heb b.v. een oudere moter welke ik niet meer all risk heb verzekerd. Mijn premie bedraagt €120,= bruto per jaar voor een WA verzkering + 2 opzittenden.

Daarnaast heb ik op dit moment 75% no claim en de nodige pakket kortingen.
Dus ik denk niet dat ik overstap i.v.m. teruggang van paketkortingen.

Groeten Johan Tiesinga
Ed Vissers
Motorloos

Tot nu toe een "opkomstpercentage" van 11,3 %
Groetjes,

Ed

Ed Vissers
Motorloos

Even gekopieerd uit een ander onderwerp
EdVissers schreef:
Jelle schreef:ik heb ook net gestemd op overig (Klaverblad).

Het geeft een slecht beeld dat de meesten voor overig (moeten) kiezen.
Daar haal je niet veel informatie uit.

overigens betaal ik 170 euro voor beperkt casco voor een 650 van 2001.
(75% no claim)
Bij de Europeesche op collectief Deauville

€ 8,52 pmnd incl ass belasting excl éénmalige poliskosten

Bij de berekening is uitgegaan van:

meer dan 20.000 km / jaar
14 schadevrije jaren (75%)
Leeftijd 33 jaar
13 jaar rijbewijs
Dagwaarde € 3.500
Incl € 1.000 kleding
incl ongevalopzittendenverzekering voor 2 personen.

Maak zelf eens een vergelijking op de site van de Europeesche.
Daar kun je heel makkelijk de premie berekenen.

Daar gaat dus ( bij voldoende deelname) 20 % vanaf.
Groetjes,

Ed

Ed Vissers
Motorloos

Ter vergelijking
==========

Gegevens

NT650V Deauville
Bouwjaar 2002
aanschafwaarde €9.570
Dagwaarde € 4.000
Onbeperkt kilometers
Kleding€ 1.000
Opzittendenverzekering 2 personen
Leeftijd 33 jaar
Aantal jaren rijbewijs 13
Incl ass belasting
Excl éénmalige poliskosten
=========================

Univé
WA+ € 10,23 per maand
All Risk € 27,49 per maand
Geen eigen risico opgegeven. Misschien staat daarover iets in de polisvoorwaarden.

Enra
WA+ €101,86 per jaar
Allrisk € 271,71 per jaar
Eigen risico € 125

Unigarant

WA € 13,97 per maand
Allrisk € 31,26 per maand
Eigen risico € 150

KNMV
All risk € 28,15 per maand
Geen gegevens eigen risico
Kleding € 750

Europeesche

WA+ € 10,98 per maand
All Risk € 28,27 per maand

Collectief Deauville bij de Europeesche
WA+ € 8,78 per maand
All Risk € 22,62 per maand

Eigen Risico's bij de Europeesche
Beperkt Casco
Deze rubriek verzekert de motor tegen belangrijke risico's zoals brand, diefstal, verduistering, hagel, storm en schade tijdens transport. Het Eigen Risico bedraagt € 150,-. Bij diefstal is het Eigen Risico € 450,- en dat bedrag wordt verlaagd naar € 150,- als de motor is voorzien van minimaal een klasse 1 SCM goedgekeurd anti-diefstalsysteem.

Volledig Casco
In aanvulling op de onder 'Beperkt Casco' genoemde risico's bent u bij een Volledige Cascodekking ook nog eens verzekerd tegen ander van buiten komend onheil. Zo is uw motor o.a. verzekerd tegen schade door botsen, stoten, slippen, te water of van de weg raken en tegen kwaadwillige beschadiging.
Het Eigen Risico bedraagt € 150,-. Als de bestuurder jonger is dan 24 jaar is het Eigen Risico € 200,-. Bij diefstal in Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Utrecht of de provincie Limburg is het eigen risico € 450,-. Als de motor is voorzien van minimaal een klasse 1 SCM goedgekeurd anti-diefstalsysteem, wordt dit Eigen Risico weer verlaagd naar € 150,-.
Laatst gewijzigd door Ed Vissers op 19 mar 2010, 22:16, 4 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,

Ed

Ed Vissers
Motorloos

Re: Motorverzekering

rodirida schreef:Vorig jaar bij aankoop van m'n motor bij Unive verzekering afgesloten.
Max no-claim ivm auto, casco, hulpdienst, ongeval-opzittende verz., geen winterstop voor 232,00 euro excl ass.belasting met collectiviteit.
is vlgs mij een zeer aantrekkelijk pakket.

Misschien is voor diegenen die geen collectiviteit hebben is een optie eens op PMA te kijken:
http://www.kiesmotorverzekering.nl/lp/m ... luiten.php
natuurlijk is een vergelijkingssite als independer oid een prima mogelijk om een goede en aantrekkelijke verzekering te zoeken.

succes verder met de inventarisatie

Ron
Ik heb op die site de gegevens ingevuld die ik ook gebruikt heb bij de vergelijking die ik hierboven heb gegeven voor meerdere maatschappijen.
Dit is het resultaat.

WA+ € 6,75
All risk € 36,87

Eigen risico € 130
Kleding € 750
Groetjes,

Ed

Ed Vissers
Motorloos

Re: Motorverzekering

rodirida schreef:http://www.kiesmotorverzekering.nl/lp/m ... luiten.php
Hier is het lidmaatschap ook gratis :)
Groetjes,

Ed

André

Bericht door André »

Hoi

Lees net over de poll en initiatief voor collectief. Kreeg de poll niet ingevuld :roll: vandaar doe ik het maar even zo:

Momenteel heb ik alles via ANWB bij Unigarant lopen, dus zowel motor als auto. Ben daar op zich wel tevreden over en zie eigenlijk geen directe noodzaak om over te stappen. Mij gaat het niet alleen om de laagste prijs, maar ook om vlotte afhandeling, bereikbaarheid etc.

Sluit me dus eigenlijk beetje bij Suus aan.

Maar waardeer het initiatief zeer!

groet,
André
Ed Vissers
Motorloos

Vreemd dat je de poll niet ingevuld krijgt. Heb je het al een 2e keer geprobeerd?
Groetjes,

Ed

Ed Vissers
Motorloos

Beste leden

ik wil u graag nog een keer attent maken op hoe belangrijk het voor ons is als u deze poll invult. Het geeft ons namelijk een goed inzicht in of er onder de leden voldoende belangstelling is om met een verzekeraar afspraken te maken over een collectieve verzekering.

Dus daarom mijn vraag.

Als u nog niet heeft gestemd. Neem aub even de tijd voor ons en breng uw stem uit.

Namens de Deauco's onze hartelijke dank.
Groetjes,

Ed

Piet Ververs

Bericht door Piet Ververs »

Hallo, ik ben via mijn werkgever (collectief) bij AON verzekerd, ook met 2 auto's, daardoor krijg ik veel korting. Veel succes.
Ed Vissers
Motorloos

Deze poll ligt vandaag wel een beetje op zijn gat :) 49 van de 330 Uhm..... :roll:
Groetjes,

Ed

Jos
Honda NC750X DCT

Bericht door Jos »

Voor mij is het niet interessant om over te stappen.
Met de vriendelijke groeten uit het Brabantse,

Jos
André

Bericht door André »

EdVissers schreef:Vreemd dat je de poll niet ingevuld krijgt. Heb je het al een 2e keer geprobeerd?
Hoi Ed,

Ik bedoelde eigenlijk die andere poll. Waarin gevraagd werd bij welke verzekeringsmij je verzekerd bent. Maar weet ook niet meer waar ik die gezien heb, dus dat doet er niet toe. De poll hierboven heb ik uiteraard wel ingevuld.

Jammer dat er maar zo weinig reacties zijn. De meesten zijn zeker nog bezig met hun winterslaap :lol: :lol: :roll:

groet
André
Ed Vissers
Motorloos

Die staat ook in het praatcafe maar wat meer naar beneden gezakt. Hij is gesloten omdat we in die poll input voldoende heben.

Hier kan er nog wel wat bij :)
Groetjes,

Ed

zwartmans
Honda ST1300

Bericht door zwartmans »

Ik heb mijn motor vezekerd bij Centraal Beheer. + dekking, 30% collectiviteitskorting, 75% bonus-maluskorting voor € 32,43.
Ed Vissers
Motorloos

zwartmans schreef:Ik heb mijn motor vezekerd bij Centraal Beheer. + dekking, 30% collectiviteitskorting, 75% bonus-maluskorting voor € 32,43.
Misschien is het de moeite waard om eens uit te rekenen welke verzekering voordeliger is.
:)
Groetjes,

Ed

zwartmans
Honda ST1300

Bericht door zwartmans »

sorry per kwartaal. of is dat aan de prijzige kant?
Ed Vissers
Motorloos

Dat is een concurrernde prijs voor WA+. Overstappen zou een voordeel opleveren van € 2 per maand.
Groetjes,

Ed

Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”