Ik ben in mijn auto reeds erg verwend met wireless Apple CarPlay / Android auto en inmiddels fan van CarPlay. Android auto werkt op dezelfde manier, maar ik ben nu eenmaal meer van de Apple. Nou zag ik dat steeds meer nieuwe motoren ook uitgerust worden met dit vernuft. Ook de NT1100.
Vandaar dat ik ben gaan kijken voor een aftermarket optie voor op de motor.
Ik vond deze en heb m besteld:
https://www.temu.com/nl/5-inch-motorcyc ... hnudyq7j3y
Soortgelijk ook uit China te bestellen.
Waarom? Omdat het heel makkelijk werkt, alle data op je telefoon blijft. (Accu gaat dus wel sneller leeg, daarom blijft bij mij de mobiel dus ook opladen op de motor) Daarnaast de vrijheid van apps die je het liefst gebruikt. Bijvoorbeeld Google Maps, Kaarten, MRA, Waze, Flitsmeister enz… En alles werkt ook stem gestuurd. B.v. Hé Siri, navigeer naar het dichtstbijzijnde tankstation. Of bv. Via spraak een appje sturen om te laten weten dat je er aan komt. Het lezen van een Whatsappje kan niet, maar Siri kan het wel voorlezen. Dus je ogen blijven op de weg. Dit alles met enkel voeding naar het scherm en evt telefoon. De onderlinge verbindingen zijn dus allemaal draadloos middels WiFi/bluetooth. Dit alles op een waterdicht scherm, dat makkelijker te bedienen is met bv je handschoenen aan, zoals op een Garmin of TomTom, maar met een vereenvoudigde interface van je eigen vertrouwde telefoon.
Het is dus eigenlijk een simpele weergave van je eigen telefoon. Waarbij je door de communicatie in de helm spraakopdrachten kunt geven van wat je telefoon moet doen. Die kun je, voor de korte ritjes, dus gewoon in je zak laten…
Ik heb het op dit moment nog niet ontvangen, maar zal een update sturen zodra binnen en gemonteerd!
Mocht je nog info missen, laat het dan even weten, dan kan ik waar mogelijk aanvullen