Na ruim 8 jaar en ruim 120.000 km. op de teller gezet te hebben, was de koek op.
Ik wilde al langer overstappen, maar kon moeilijk de finale stap nemen.
De Trophy heeft echter zelf de beslissing genomen voor mij....
Wat is het geval?
Enige tijd geleden ging ik naar mijn werk en de motor liep na de start al niet lekker. Voordat ik de snelweg op reed besloot ik om te keren en naar huis te gaan. De Trophy kwam niet echt op stoom.... De motor liep maar er zat geen power in.
Lang verhaal kort....
De monteur heeft er uitgebreid naar gekeken en verschillende tests gedaan.
Nieuwe bougies >> geen resultaat
Vervangen (omwisselen) bobines >> nada
Compressie test >> Niet om over naar huis te schrijven. Minder compressie dan gebruikelijk zou moeten zijn, maar dit wordt niet gezien als het euvel.
Lektest >> Teveel verlies op 1 van de cilinders......
Remolie in de cilinders en starten maar..... >> Motor loopt prima tot alle vloeistof verbrand is (en de straat blauw staat van de rook), daarna begint het gesputter weer.
Wat overblijft is het verwijderen van de cilinderkop en dan maar hopen dat er weinig schade is. Dan ben ik wel een paar duizend euro verder en dat is de machine, economisch gezien, niet waard.
Tel daarbij op dat ik toch al iets anders wilde en dan is de keus relatief snel gemaakt.
Inmiddels is de Trophy verkocht voor de export en heeft het land verlaten.
Sinds lange tijd zal ik dus weer deelnemen aan een toerrit op mijn vertrouwde Deauville want die is niet stuk te krijgen

Wat nu?
Honda NT 1100 ? Triumph Tiger 1200? Kawasaki Versys 1000? Ducati Multistrada V4? Yamaha Tracer 900 GT? Elektrisch.....?
To be continued.....