Wat heb jij nieuw voor je motor aangeschaft?
Re: Wat heb jij nieuw voor je motor aangeschaft?
Spiegelverbreders, delrin blokken onder de originele voet.
-
- Honda ST1300
Hoi Ingrid,
Laptop in je topkoffer? Ik weet niet of dat een goed idee is. Zou dat niet teveel trillen of bonken? Zelf rij ik 2X per week een lange rit met m'n laptop maar die heb ik in m'n rugtas zodat hij niet zo trilt. De rugtas steunt wel licht op m'n zadel zodat hij niet zwaar is.
Heeft iemand anders daar ervaring mee?
Hennie
Laptop in je topkoffer? Ik weet niet of dat een goed idee is. Zou dat niet teveel trillen of bonken? Zelf rij ik 2X per week een lange rit met m'n laptop maar die heb ik in m'n rugtas zodat hij niet zo trilt. De rugtas steunt wel licht op m'n zadel zodat hij niet zwaar is.
Heeft iemand anders daar ervaring mee?
Hennie
Na ruim een jaar zeer tevreden op m'n Deauville gereden,
ga ik nu fluitend door het leven op m'n Pan.
-
- Honda ST1300
Vandaag gekocht een steun voor m'n Garmin op de ST1300. $#@&*!! wat is dat ding duur! Maar ik heb geen tijd om verder te zoeken.
Hennie
Hennie
Na ruim een jaar zeer tevreden op m'n Deauville gereden,
- Ingrid
- BMW R1200RT
Dan wordt de uitrusting met de navigatie erbij inderdaad duurder dan de motorfiets en de wensenlijst is nog best wel groot. Geen temperatuurmeter en geen benzinemeter. Die temperatuurmeter is een relatief simpel klusje. Benzinemeter moet ik denk ik maar vergeten.
Aan een rugzak voor de laptop had ik gedacht, echter weer een attribuut aan mijn lijf. De laptop zit in een tas die heel zacht is en als ik daar nog eens noppenfolie om heen draai?
Van een tanktas krijg ik het gevoel dat deze mij gaat hinderen in het beheersen van het voertuig.
Delrinblokken??
Zo'n TomTom is er vanaf € 199,- en die schijnt de tekst door te kunnen geven aan een headset.
Groetjes,
Ingrid
Aan een rugzak voor de laptop had ik gedacht, echter weer een attribuut aan mijn lijf. De laptop zit in een tas die heel zacht is en als ik daar nog eens noppenfolie om heen draai?
Van een tanktas krijg ik het gevoel dat deze mij gaat hinderen in het beheersen van het voertuig.
Delrinblokken??
Zo'n TomTom is er vanaf € 199,- en die schijnt de tekst door te kunnen geven aan een headset.
Groetjes,
Ingrid
Mijn werk is mijn verslaving waar iedereen beter van wordt.
Ja, maar zo'n TomTom is vast niet waterdicht...?
Een Rider dus wel, en Lifetime Maps is best wel erg fijn zeg maar, gebruik hem ook in de auto(Premium Pack).
Een headset is echt ideaal, telefoneren op snelheid(helm open of dicht)werkt echt perfect, de andere kant merkt het niet eens!
Muziekje aan kan ook nog
Delrin is een soort kunststof, in de vorm van de spiegelvoet, er onder monteren en ze komen 32mm naar buiten.
Een Rider dus wel, en Lifetime Maps is best wel erg fijn zeg maar, gebruik hem ook in de auto(Premium Pack).
Een headset is echt ideaal, telefoneren op snelheid(helm open of dicht)werkt echt perfect, de andere kant merkt het niet eens!
Muziekje aan kan ook nog

Delrin is een soort kunststof, in de vorm van de spiegelvoet, er onder monteren en ze komen 32mm naar buiten.
- Koen
- Honda Goldwing
Laptop op de motor zou wel moeten kunnen, maar inderdaad goed inpakken met dempend materiaal om schade door trillen tegen te gaan. Het zou wel altijd mijn voorkeur hebben boven een laptop in een rugzak. Ik ben een keer onderuit gegaan en tegen een auto aangekomen, als ik op dat moment een rugzak met iets hards erin had gedragen, zou het nog vervelender afgelopen zijn. Voor mij dus nooit meer een rugzak, tenzij met zachte/platte inhoud.
Grtz! Koen

- W Nesselaar
- Honda ST1300
Dankjewel Koen voor je advies mijn Michelinvoorband bevat ook goed dus dan maar ook voor achter op zoek naar een Michelin 

- Ingrid
- BMW R1200RT
Op het stuur heb ik een doorschijnend hoesje voor een navigatiegevalletje. http://www.motorkledingoutlet.nl/goride ... ?cPath=147" opent="in(nieuw);venster; Dat ding van € 199,... schijnt dus wel waterdicht te zijn. Het gevalletje waar die Tom Tom aan vast zit kost bijna € 100,-.
Iemand ervaring met de headset van Twiins type D2? < € 60,-
Het verhaal van Koen kan ik me wel in vinden. En als het even kan (laptop thuis laten) zonder topkoffer rijden, toch?
Dat wordt wennen: Tot nu toe: Klep open, alles erin kieperen en als het regent de ruitenwissers aan. Waar laat ik al die spullen? Dat moet ik dan verantwoord kwijt kunnen op de motorfiets. (Dus als je op de A2 een volgepakte groene Deauville tegenkomt, dan ben ik dat.)
Groetjes,
Ingrid
Iemand ervaring met de headset van Twiins type D2? < € 60,-
Het verhaal van Koen kan ik me wel in vinden. En als het even kan (laptop thuis laten) zonder topkoffer rijden, toch?
Dat wordt wennen: Tot nu toe: Klep open, alles erin kieperen en als het regent de ruitenwissers aan. Waar laat ik al die spullen? Dat moet ik dan verantwoord kwijt kunnen op de motorfiets. (Dus als je op de A2 een volgepakte groene Deauville tegenkomt, dan ben ik dat.)
Groetjes,
Ingrid
- Ingrid
- BMW R1200RT
even aanvulling anders ga ik me schuldig voelen:
http://www.motorkledingoutlet.nl/goride ... ?cPath=147" opent="in(nieuw);venster;
Voor dezelfde € 199,95 een waterdichte Tom Tom met bevestiging en aansluiting. (Scheelt 100 piek.)
http://www.motorkledingoutlet.nl/goride ... ?cPath=147" opent="in(nieuw);venster;
Voor dezelfde € 199,95 een waterdichte Tom Tom met bevestiging en aansluiting. (Scheelt 100 piek.)
- Ingrid
- BMW R1200RT
Inderdaad.
(TomTom is zo'n ingeburgerd merk dat ik het zonder erg als synoniem voor een navigatiesysteem hanteer.
Zou GoRider een inferieur merk zijn?
(TomTom is zo'n ingeburgerd merk dat ik het zonder erg als synoniem voor een navigatiesysteem hanteer.
Zou GoRider een inferieur merk zijn?
Geen idee!
TomTom en Garmin zijn dè merken waar ook veel over bekend is.
Het prijsverschil zal hem wel ergens in zitten, is namelijk de helft goedkoper.
TomTom en Garmin zijn dè merken waar ook veel over bekend is.
Het prijsverschil zal hem wel ergens in zitten, is namelijk de helft goedkoper.
- Ingrid
- BMW R1200RT
http://www.testmotor.nl/2013/test-gorid ... tiesysteem" opent="in(nieuw);venster;
Volgens de test is die gorider helemaal niet zo verkeerd. Het is maar net hoe hoog je de lat legt. Mijn lippen stiften doe ik ook niet met de handschoenen aan.
De testresultaten van de "dure" merken vind je ook als je naar beneden scrollt.
Dan nog iets uitvlooien voor als je in het buitenland bent. Veel navigatiesystemen schijnen te zijn uitgerust met melding voor snelheidscontroles. Gaan de gendarmes daar moeilijk over doen? Het hoeft er voor mij niet op te zitten.
Volgens de test is die gorider helemaal niet zo verkeerd. Het is maar net hoe hoog je de lat legt. Mijn lippen stiften doe ik ook niet met de handschoenen aan.
De testresultaten van de "dure" merken vind je ook als je naar beneden scrollt.
Dan nog iets uitvlooien voor als je in het buitenland bent. Veel navigatiesystemen schijnen te zijn uitgerust met melding voor snelheidscontroles. Gaan de gendarmes daar moeilijk over doen? Het hoeft er voor mij niet op te zitten.
Dat is waar, maar dat is met alles zo
Ik heb voor de Rider 5 gekozen omdat ik al jaren een Go XL heb(jaar of 8 )en dat ding doet het nog steeds perfect, op de verouderde kaart en slechter wordende accu na.
En omdat alles erbij zat, autohouder RAM-Mount en natuurlijk de Lifetime Updates
Heb ook wel een klein beetje een merkenfetish
Mijn vrouw is daarbij ook A technisch en blijft liever bij het bekende wat dit soort dingen betreft, dus mooi excuus voor mij.

Ik heb voor de Rider 5 gekozen omdat ik al jaren een Go XL heb(jaar of 8 )en dat ding doet het nog steeds perfect, op de verouderde kaart en slechter wordende accu na.
En omdat alles erbij zat, autohouder RAM-Mount en natuurlijk de Lifetime Updates

Heb ook wel een klein beetje een merkenfetish

Mijn vrouw is daarbij ook A technisch en blijft liever bij het bekende wat dit soort dingen betreft, dus mooi excuus voor mij.
De mogelijkheid om je door je Garmin navigatiesysteem te laten waarschuwen voor flitspalen en trajectcontroles is in het menu uit te zetten.
Maar voor de landen waar deze voorziening verboden is, is het uitzetten in het menu niet voldoende.
Op apparaten (van Garmin) die deze voorziening hebben vind je in de 'POI' map de bestanden met de informatie van flitspaal en trajectcontroles.
Maar voor de landen waar deze voorziening verboden is, is het uitzetten in het menu niet voldoende.
Op apparaten (van Garmin) die deze voorziening hebben vind je in de 'POI' map de bestanden met de informatie van flitspaal en trajectcontroles.
- BeluxCyclopsSample.gpi
EasternEuropeCyclopsSample.gpi
FranceCyclopsSample.gpi
ItalySloveniaCyclopsSample.gpi
NetherlandsCyclopsSample.gpi
NordicsCyclopsSample.gpi
SpainPortugalCyclopsSample.gpi
UKIrelandCyclopsSample.gpi
- Ingrid
- BMW R1200RT
Dat is een goede tip. Daar had ik niet aan gedacht: "bestandje wissen."
Rider 5. Kost een paar centen, maar daar betaal je dan ook voor.
Rider 5. Kost een paar centen, maar daar betaal je dan ook voor.
- HondaMaus
- Honda NT650V
Ik heb nieuwe remblokken voor gekocht én een spatbordverlenger voor mijn Deauville aangeschaft.
Alleen nog even monteren. Maar dat gaat morgen lukken, hoop ik dan
Alleen nog even monteren. Maar dat gaat morgen lukken, hoop ik dan

Past jouw spatbordverlenger naadloos?
De mijne lijkt een ronder dan het spatbord, niet mooi!
De mijne lijkt een ronder dan het spatbord, niet mooi!
- HondaMaus
- Honda NT650V
Ik ga het morgen zien. Morgen monteren. Maar ik denk positief, dus het gaat lukken 

Ben benieuwd, Bij mij gaat het niet lekker passen.
Zou zomaar aan m'n spatbord kunnen liggen dus ben benieuwd naar je bevindingen.
Zou zomaar aan m'n spatbord kunnen liggen dus ben benieuwd naar je bevindingen.
- HondaMaus
- Honda NT650V
- MrSkippy
- Motorloos
Laptop van mn werk gaat gewoon achterin de topkoffer (heeft ook een ssd-hardeschijf, dus al minder kans op problemen door schokken). Ik heb wel een Axio hardcase waarin ik mn eigen laptops soms in vervoer.Aan een rugzak voor de laptop had ik gedacht, echter weer een attribuut aan mijn lijf. De laptop zit in een tas die heel zacht is en als ik daar nog eens noppenfolie om heen draai?
Qua navigatie heb ik een Garmin Zumo 220, die is niet meer leverbaar, maar de 340LM (+/- 350 euro) is nu het instapmodel.

.

- Ingrid
- BMW R1200RT
Ik leer hier elke dag.
SSD: Solide State Drive. Een geheugending zonder draaiende delen, dus. Het is maar dat men het weet: Ik kom uit een ander tijdperk.(Van net ná de watersnoodramp.) Inderdaad: Laat maar trillen, want er zitten toch geen draaiende delen in de laptop. Dat is slim.
In de handbagagetrolley zit zo'n speciaal jasje voor de laptop. Met de combinatie topkoffer,het speciale jasje en dan nog tussen de kleding komt de laptop wellicht heel aan.
Groetjes,
Ingrid
SSD: Solide State Drive. Een geheugending zonder draaiende delen, dus. Het is maar dat men het weet: Ik kom uit een ander tijdperk.(Van net ná de watersnoodramp.) Inderdaad: Laat maar trillen, want er zitten toch geen draaiende delen in de laptop. Dat is slim.
In de handbagagetrolley zit zo'n speciaal jasje voor de laptop. Met de combinatie topkoffer,het speciale jasje en dan nog tussen de kleding komt de laptop wellicht heel aan.
Groetjes,
Ingrid
- Koen
- Honda Goldwing
Gisteren via Marktplaats aangeschaft (maar nog niet opgehaald
): een setje "highway steps".
Lijkt me ideaal voor de langere ritten, binnenkort eens ophalen in Berkel en Rodenrijs zodat ik ze kan uitproberen.

Lijkt me ideaal voor de langere ritten, binnenkort eens ophalen in Berkel en Rodenrijs zodat ik ze kan uitproberen.
Grtz! Koen

- jack-f
- Kawasaki Vulcan
Vraagje Koen, waar ga je die dan vastzetten?? Heb je een valbeugel op jouw Goldwing? 

Kawasaki Vulcan S Sport LT.
- Koen
- Honda Goldwing
- HondaMaus
- Honda NT650V
Nieuwe remblokken voor en spatbordverlenger gemonteerd.
ik ben erg blij met het resultaat

Frank bedankt voor je hulp

ik ben erg blij met het resultaat

Frank bedankt voor je hulp

Ik zie dat ie bij jou ook niet helemaal lekker aansluit....
Ligt het dus niet aan mij.
Ziet er desondanks toch goed uit!
Ga de mijne ook monteren.
Ligt het dus niet aan mij.
Ziet er desondanks toch goed uit!
Ga de mijne ook monteren.
- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
Als je op de motor zit zie je er niets van.

Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
- HondaMaus
- Honda NT650V
inderdaad M@rcel,
het ging mij meer om de funktie ervan, maar het misstaat zeker niet
groetjes
het ging mij meer om de funktie ervan, maar het misstaat zeker niet

groetjes