Helaas geen korting

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
Don

Helaas geen korting

Bericht door Don »

Tijdens het salon van Brussel werd er door Honda België flinke kortingen gegeven.
Wat dacht je van 8.990 Euro voor een nieuwe Deauville incl. topbox ?

http://www.fl.honda.be/pdf/Motopromoposter0113NLc.pdf" opent="in(nieuw);venster;

Helaas heb ik niks kunnen vinden over kortingen tijdens het Utrechtse "motor-salon".

Jammer hoor Honda Nederland !!! :(
Koen
Honda Goldwing

Re: Helaas geen korting

Bericht door Koen »

Denk dat Honda Nederland hier misschien wel dezelfde prijs rekent voor een nieuwe Deauville. t Is de Nederlandse overheid die met allerlei heffingen voor die laatste 2500 euro prijsverhoging zorgt...
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
jack-f

Bericht door jack-f »

Ik denk dat het wel een flinke korting is omdat de vanaf prijs bijna hetzelfde is als in ons land nl. ruim 11000 euro.Misschien gaat de Deauv wel uit het Honda program en moet men er vanaf. :wn1 :wn1
BertG

Bericht door BertG »

Belgische (motorvoertuig)prijzen zijn in geen geval te vergelijken met Nederlandse.
In België zijn motoren altijd al voordeliger dan in Nederland.

Verder kan het goed dat de Belgische importeur een actieprijs hanteert.
Dat hoeft niet te betekenen dat de Nederlandse importeur dat ook moet.

Een derde mogelijkheid is dat de Nederlandse importeur voor dezelfde prijs inkoopt maar het voordeel op een andere manier besteedt.
Dat kan zijn door aankoopkredieten te verstrekken met uitgestelde betaling van 1 of 2 jaar bijvoorbeeld.
De rente die de koper dan niet hoeft te betalen wordt dan door de importeur overgenomen.

Het moet uit de lengte of de breedte komen.
Don

Bericht door Don »

Zou het lonen om een motor uit België te importeren ?

Vergis je niet in de Belgische belastingen, die zijn één van de hoogste van de EU.

Ik vind dat Jack wel gelijk heeft, de vanaf prijs die in de aanbieding staat is ongeveer hetzelfde als die in NL. Van 11.305 Euro naar 8.990 Euro. Het is dus een echte reële korting. Eindelijk een importeur die de economische wetten van vraag en aanbod snapt. Bij stagnerende verkopen mag je best wel wat van de prijs af doen, dan kom je tenminste van je voorraden af.
Een CBF125 voor de zoon van Nicolette kost daar 1990 Euro.
Een CBF1000F ABS even duur als een CB1000 R met ABS voor 9.990 Euro.

Bovendien is onze Euro aan het stijgen en doen ze er in Japan alles aan om de Yen naar beneden te krijgen. (ze hebben daar een nieuwe premier). Impulsen genoeg om ook hier in NL wat te stunten met de prijzen.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Don schreef:Zou het lonen om een motor uit België te importeren ?
Er zitten nogal wat haken en ogen aan het importeren, de overheid komt namelijk alsnog even de BPM innen en je hebt ook kosten voor een eventuele keuring en op kenteken zetten. het verschil moet wel erg groot zijn wil dit zinvol zijn.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
barend
Honda NC750X DCT

Bericht door barend »

ik weet wel dat het met een auto goed te doen is en een stuk voordeliger ,maar je moet de tijd nemen om hem te laten keuren en zorg dat hij op de dag van keuring in orde is , je kan zo een nieuwe keuring aanvragen, al is er maar een lampje kapot.
maar het is goed te doen.
succes.
:brrr NSU max CB 750 Deauville 650 Pan 1100 -st 1300 : Honda nc750X dct :brrr
Don

Bericht door Don »

jack-f schreef:Misschien gaat de Deauv wel uit het Honda program en moet men er vanaf. :wn1 :wn1
Nou je het zegt Jack, de laatste grote upgrade van de Deauville stamt uit 2002 is het niet ?
Dat is al weer 11 jaar geleden. Ik zou wel een paar punten weten die verbeterd kunnen worden.
Dat mag ook wel na 11 jaar.
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Don, de laatste grote update stamt uit 2008. Hierbij werd het scherm aangepakt. In 2003 is er niks noemenswaardigs veranderd. In 1999 uitgekomen, 2002 verbeterd met CBS, andere koffers en minder trillend blok, 2006 opgeboord naar de '700' (680cc) en in 2008 verstelbare ruit makkelijker gemaakt.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Volgens mij is in 2002 de 650 iets gewijzigd, de echte upgrade naar de Deauville 700 is van later, ik dacht iets van 2006.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Don

Bericht door Don »

Ja jullie hebben gelijk, in 2006 is ie van 3 naar 4 klepjes gegaan.
Maar hoe dan ook, het is nu 20013. Toch weer 7 jaar verder, waar blijft de tijd .... ?
barend
Honda NC750X DCT

Bericht door barend »

20013 dat zullen we niet meer meemaken :oops:
:brrr NSU max CB 750 Deauville 650 Pan 1100 -st 1300 : Honda nc750X dct :brrr
Don

Bericht door Don »

hihi klopt of we moeten minimaal nog 18.007 (achttienduizend en zeven) jaar leven.
Ed Vissers
Motorloos

Bericht door Ed Vissers »

ikkieman schreef: In 1999 uitgekomen
Dat moet 1998 zijn :)
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Oeps. Je hebt gelijk, Ed.
Dan nog mag van mij de Honda importeur wel rustig €2500 korting geven. Zou wel een mooie stimulans zijn voor de verkoop.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
Don

Bericht door Don »

Renault heedt het merk Dacia in het leven geroepen en verkoopt hiermee goed.
Auto's met wat ouderwetse techniek en bijbehorend prijskaartje zijn best gewild.
I.p.v. dure retro modellen, zou Honda ook gewoon oudere fietsen van stal kunnen halen.
Een CB1300 van 10 jaar geleden voor pak hem beet 6.500 Euro ?
Wie zou dat niet willen. Eventueel onder een andere naam.
(prijsvraagje voor een andere naam misschien ?)

Alleen even fabriekje in Roemenië neerzetten en gaan met die banaan.
lexter

Bericht door lexter »

Ik hoop niet dat Honda hier aan begint....iets verkopen onder een andere naam betekent volgens mij een dikke sprong in het duister. De kwaliteit is vaak minder goed, en ook de inruil zal minder zijn, mocht het niet bevallen, en je wilt weer een "echte" Honda gaan rijden moet je flink in die oude sok gaan zoeken of er nog wat inzit. :( En ik heb diverse nieuwe Honda's in de showroom gezien, en ik vindt de prijzen allezins meevallen. En, als je een Honda hebt gereden, doe je niet graag een stapje terug denk ik.. :wn1
12-03-2021 Black Gloss - 2009 Honda NT 700 V Deauville
16-10-2024 Black Gloss - 2020 Honda Forza 300

'Four wheels move the body.....Two wheels move the soul....'
Don

Bericht door Don »

Maar 10 of 15 of 20 jaar of nog langer geleden bouwde Honda toch ook al betrouwbare machines ?
Als ze nu weer gebouwd zouden worden, dan worden ze er toch niet minder betrouwbaar van ?
De naam maakt niet uit, "what's in a name" zei Shakespeare ooit.

De Dacia's zijn ook niet minder betrouwbaar dan de Renaults, misschien zelfs betrouwbaarder omdat er geen ingewikkelde electronica op zit.
Stephan
Moto Guzzi Stelvio

Bericht door Stephan »

Hmmm, Dacia... Ik heb daar toch een haat-liefdeverhouding mee. Wij hebben zelf twee jaar een Dacia Sandero 1.6 mpi Laureate gehad. Nieuw gekocht en aanvankelijk dolenthousiast. We zijn zelfs nog lid geweest van het Dacia-forum, was een leuk clubje. Maar al na een jaar kwamen de gebreken ...roestend plaatwerk, mysterieuze lekkages en een klevende gasklep. De garantieservice was ronduit slecht. Althans bij mijn dealer. Motorisch was 'ie prima. Dacia maakt inderdaad gebruik van oude doorontwikkelde techniek van Renault (motorblok, versnellingsbak, platform en enkele interieurdelen). Bij die van ons zat er een 1.6 8-klepper van Renault in, een tamelijk rauw maar betrouwbaar blok. Maar stel verder niet teveel eisen aan de carrosserie en het lakwerk. En verwacht al helemaal niet teveel service van de dealer. Uiteindelijk al na twee jaar ingeruild voor onze huidige auto.

Onze dwaze Daas van destijds:
Afbeelding
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. ;)
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

lexter schreef:...iets verkopen onder een andere naam betekent volgens mij een dikke sprong in het duister...
Ga dat maar eens uitleggen aan BMW, Yamaha en Buell. Zij gebruiken een Rotax blok. Maar ja, Honda gebruikt ook Mitsubishi onderdelen, net als Yamaha en een paar andere producenten voor hun onderdelen.
Don

Bericht door Don »

....... Zo zit er een minarelli tweetakt blok onder de Yamaha Neo scooter, maar goed we wijken af.......

De vraag was: als Honda een voorgaand model opnieuw zou maken tegen een sterk gereduceerde prijs met volledige garantie, zou hier een markt voor bestaan ? m.a.w. zouden jullie interesse hebben ?

Bijvoorbeeld een heruitgave van de Revere voor een zeer concurerende prijs ?
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Ik ben sowieso niet in de markt voor een nieuwe motor. Zonde van het geld, ik laat liever een ander de afschrijving voor z'n rekening nemen ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Don

Bericht door Don »

Ik was aan het fantaseren over een sterk gereduceerde nieuwprijs Koen....
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Altijd leuk om ergens van te dromen Don ;) Maar dan nog, zelfs als de nieuwprijs gehalveerd wordt :up , heeft de eerste eigenaar alsnog te maken met een hogere afschrijving dan een tweede of derde eigenaar. Ongeacht de nieuwprijs.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Als je een heel lage aanschafprijs wil, kun je het beste voor een nieuwe motor, voor een KTM gaan. Een Duke 200 voor onder de €5000 of een Duke 390 voor €5500. Geen geld voor een nieuwe fiets, maar wel heel lichte, extreme gooi en smijt fietsen.
Don

Bericht door Don »

Honda schijnt geluisterd te hebben, wat dacht je van de nieuwe CTX 700 ?
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”