
De intercom van onze witte
-
- Motorloos
- Berichten: 7378
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
- Locatie: NL
De intercom van onze witte
Onze witte is voorzien van een interne intercom (vanaf fabriek) De vorige eigenaar had een Tomtom rider en hij maakte gebruik van Bloe Toet voor de TT. Gisteren heb ik ivm verkoop van de TT de aansluiting daarvan op de boordspanning uitgebouwd. Toen kwam ik een aansluiting tegen voor naar ik hoopte het geluid van een GPS op de interne intercom. Net even getest en jawel Dat werkt ook op de SPIII die we nog hebben. Inmiddels de boordspanning voor de SPIII ook geregeld. Nu is nog het wachten op de bestelde headsets voor aansluiting op de interne intercom. Dan zijn we er weer helemaal klaar voor 

Groetjes,
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt

-
- Motorloos
- Berichten: 7378
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
- Locatie: NL
-
- Motorloos
- Berichten: 7378
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
- Locatie: NL
Ik ben nog aan het overwegen. Mn SPIII heeft redelijk recent kaartmateriaal (V9). Hij doet het nog steeds goed maar hij heeft de nadelen die bekend zijn. Hij werkt op de intercom van de GL1500. Alles is read op mn headsets na, maar dat heeft niets met de GPS te maken.
Mn Streetpilot levert niet veel meer op, mede gezien een kleine niet hinderlijke beschadiging van het scherm (kleine vlek aan de zijkant)
De aankoop van een nieuwe kan ik dus uitstellen want ik heb een werkende GPS. Nog even de kat uit de boom kijken is misschien wel zo slim
Mn Streetpilot levert niet veel meer op, mede gezien een kleine niet hinderlijke beschadiging van het scherm (kleine vlek aan de zijkant)
De aankoop van een nieuwe kan ik dus uitstellen want ik heb een werkende GPS. Nog even de kat uit de boom kijken is misschien wel zo slim

Groetjes,
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt

- Henk
- Honda NC750
- Berichten: 594
- Lid geworden op: 08 jun 2009, 19:59
- Locatie: Den Helder
-
- Motorloos
- Berichten: 7378
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
- Locatie: NL
- Geert
- Honda CBF600S
- Berichten: 3408
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
- Locatie: Hoorn (NL)
Hoi Ed,
Die deelbare kabel is makkelijk als je de hele steun van de Zumo wil verwijderen. Ik heb dat ook zo gemaakt.
Het schroefje wat standaard wordt geleverd met de zomu is werkelijk kl.......!!!!
Ik heb bij iemand die hier vlak bij woont een speciaal schroefje hiervoor gekocht voor een paar centen, nu kan ik ook zo de zumo los maken zonder dat speciale schroevendraaiertje.
Hier zie je er een afbeelding van:
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=13243
Het namelijk niet makkelijk om steeds de hele steun en alles eraf te halen als je even ergens op een terrasje zit. De zumo zelf is voldoende.
Je moet maar eens kijken bij mij op de motor hoe ik het heb zitten.
Mocht er belangstelling zijn voor zo'n schroefje wil ik er wel een paar halen voor de liefhebbers, je kan ze trouwens ook bestellen bij hem.
Die deelbare kabel is makkelijk als je de hele steun van de Zumo wil verwijderen. Ik heb dat ook zo gemaakt.
Het schroefje wat standaard wordt geleverd met de zomu is werkelijk kl.......!!!!
Ik heb bij iemand die hier vlak bij woont een speciaal schroefje hiervoor gekocht voor een paar centen, nu kan ik ook zo de zumo los maken zonder dat speciale schroevendraaiertje.
Hier zie je er een afbeelding van:
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=13243
Het namelijk niet makkelijk om steeds de hele steun en alles eraf te halen als je even ergens op een terrasje zit. De zumo zelf is voldoende.
Je moet maar eens kijken bij mij op de motor hoe ik het heb zitten.
Mocht er belangstelling zijn voor zo'n schroefje wil ik er wel een paar halen voor de liefhebbers, je kan ze trouwens ook bestellen bij hem.
Groetjes
Geert
& Marian
Geert


.
Dat schroefje heb ik ook en werkt inderdaad prima. Toch wil ik een kanttekening maken bij het alleen verwijderen van de Zumo. Een separate houder (nieuwe) aanschaffen is ook erg kostbaar voor wat plastic en een beetje koper!! Om te voorkomen dat men ook van mijn houder af blijft heb ik een knop aangeschaft met een ingewerkt slot. Zodra ik de houder vast zet op het stuur sluit ik gelijk de knop af. Dezen blijft dan "doordraaien" zonder dat de houder van de steun kan worden gehaald... Tijdens een sanitaire stop hoef ik alleen het schroefje van de Zumo los te draaien en de Zumo mee te nemen. Over de houder hoef ik me geen zorgen te maken omdat dezen niet op een simpele wijze gestolen kan worden. Oké oké, met de nodige gereedschap en wat beschadigen (en tijd) lukt het natuurlijk altijd. Maar daar gaan we even niet van uit..
Tippie dus:
Schaf voor enkele euro's ook een afsluitbare knop aan. Die voorkomt het stelen van je houder. Je zou de eerste namelijk niet zijn die de houder kwijt is. Een nieuwe aanschaffen is namelijk niet echt goedkoop..
Slakkie
Tippie dus:
Schaf voor enkele euro's ook een afsluitbare knop aan. Die voorkomt het stelen van je houder. Je zou de eerste namelijk niet zijn die de houder kwijt is. Een nieuwe aanschaffen is namelijk niet echt goedkoop..
Slakkie
- Geert
- Honda CBF600S
- Berichten: 3408
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
- Locatie: Hoorn (NL)
@Slakkie
Ik ga misschien nog wel zo'n slot kopen.
Maar ik doe normaal het volgende:
Met tochten / toerritten heb ik de Zumosteun met Zumo uiteraard op de motor.
Even een stop bij een terrasje dan haal ik de Zumo uit.
Als ik de motor gebruik voor woon werk verkeer gaat de hele steun er van af. Dat is bij mij ook makkelijk te doen. Ik heb een deelbare aansluiting gemaakt.
De contacten van de houder gaan makkelijk oxideren bij vocht, dus thuis heb ik ook altijd de steun er van af.
Ik ga misschien nog wel zo'n slot kopen.
Maar ik doe normaal het volgende:
Met tochten / toerritten heb ik de Zumosteun met Zumo uiteraard op de motor.
Even een stop bij een terrasje dan haal ik de Zumo uit.
Als ik de motor gebruik voor woon werk verkeer gaat de hele steun er van af. Dat is bij mij ook makkelijk te doen. Ik heb een deelbare aansluiting gemaakt.
De contacten van de houder gaan makkelijk oxideren bij vocht, dus thuis heb ik ook altijd de steun er van af.
Groetjes
Geert
& Marian
Geert


.
Hoi Geert,
Nou, dat heb ik ook hoor! Die deelbare aansluiting van 12V. Toch is die afsluitbare knop erg handig. In nog geen 10 seconden heb ik de Zumo van het stuur af terwijl de houder (afgesloten) kan blijven zitten. Als we weer thuis zijn gaat de hele houder van het stuur af. Het enige dat blijft zitten is de bevestigingsknobbel met de twee beugels die vast op het stuur zit. Aan het stuur heb ik de 12V aansluiting zitten.
Het gaat me hier dus om het voorkomen dat je houder word gestolen terwijl je even ergens lekker koffie aan het drinken bent of even naar het toilet gaat. Thuis haal ik ook alles van de motor af.
Groet,
Slakkie
Nou, dat heb ik ook hoor! Die deelbare aansluiting van 12V. Toch is die afsluitbare knop erg handig. In nog geen 10 seconden heb ik de Zumo van het stuur af terwijl de houder (afgesloten) kan blijven zitten. Als we weer thuis zijn gaat de hele houder van het stuur af. Het enige dat blijft zitten is de bevestigingsknobbel met de twee beugels die vast op het stuur zit. Aan het stuur heb ik de 12V aansluiting zitten.
Het gaat me hier dus om het voorkomen dat je houder word gestolen terwijl je even ergens lekker koffie aan het drinken bent of even naar het toilet gaat. Thuis haal ik ook alles van de motor af.
Groet,
Slakkie
- roelof
- Honda NT700V
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 28 sep 2008, 19:22
- Locatie: Emmen( nl )
jullie zullen ongetwijfeld gelijk hebben hoor, maar is het echt nodig?
je laat je spiegels toch ook zitten?
nu moet ik wel zeggen dat we al een keer bij een ac-restourant zijn doorgereden omdat we de motor moesten parkeren en dan onder de weg door lopen en dus de motor onbeheerd achterlaten.
ik zet de motor wel altijd zo dat ik er zicht op heb.
in belgie hebben we hem wel eens geparkeerd tussen andere motoren en dan het plaatsje bekeken, maar dan is er bewaking genoeg he?
je laat je spiegels toch ook zitten?
nu moet ik wel zeggen dat we al een keer bij een ac-restourant zijn doorgereden omdat we de motor moesten parkeren en dan onder de weg door lopen en dus de motor onbeheerd achterlaten.
ik zet de motor wel altijd zo dat ik er zicht op heb.
in belgie hebben we hem wel eens geparkeerd tussen andere motoren en dan het plaatsje bekeken, maar dan is er bewaking genoeg he?
science flies you to the moon.
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
Niet te goed van vertrouwen zijn Roelof.
Wij parkeerden ook een keer onze motoren in het zicht met de helmen er op.
We kwamen terug en ja, je raad het al, mijn helm en die van mijn vriendin (met haar handschoenen erin) waren weggenomen.
Even een onbewaakt ogenblik en er was een motorrijder naast gaan staan (om het zicht op onze motoren weg te nemen) en de duo had (vanaf de buddyseat)de helmen gepakt.

Wij parkeerden ook een keer onze motoren in het zicht met de helmen er op.
We kwamen terug en ja, je raad het al, mijn helm en die van mijn vriendin (met haar handschoenen erin) waren weggenomen.
Even een onbewaakt ogenblik en er was een motorrijder naast gaan staan (om het zicht op onze motoren weg te nemen) en de duo had (vanaf de buddyseat)de helmen gepakt.



- roelof
- Honda NT700V
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 28 sep 2008, 19:22
- Locatie: Emmen( nl )
.
Met deze uitspraak zal ik wel weer het hele forum over me heen krijgen, doch ik ben een echte controle freak. We proberen de motor altijd in het zicht te zetten. Ondanks dat gaat er een goedgekeurd slot op het voorwiel en het liefst aan moeder aarde, hetzelfde aan het achterwiel. En dan nog een xena-fluitje op de wielschijf. De helmen proberen we altijd mee te nemen. Als het eens niet gaat lukken heb ik ook nog een goedgekeurd slot met alarm bij me voor de helmen. Dan gaat de zumo nog de binnenzak in en altijd de papieren uit het koffer. Zo, met alles ben ik wel ruim 10 minuten bezig. Uiteraard heb ik niet de suggestie dat ze mijn motor dus nooit zouden kunnen stelen, doch het geeft een goed gevoel om te weten dat ik het meest haalbare heb gedaan om het te voorkomen. Het enige vervelende is wel dat ik enkele kilo's aan ijzer met me meezeul aan sloten.
Sommige zullen het overdreven vinden, doch een nieuwe motor is ook geen kleinigheid. We proberen het de dievengilde zó moeilijk mogelijk te maken.
Slakkie
Sommige zullen het overdreven vinden, doch een nieuwe motor is ook geen kleinigheid. We proberen het de dievengilde zó moeilijk mogelijk te maken.
Slakkie
Ach waarom zou je het hele forum over je heen kijken. Een ieder moet doen waar hij/zij zich het prettigst bij voelt. Helaas zijn wij door ervaring (2x) wijs geworden en je kunt de "hele wereld" er aan vast maken maar als het dievengilde wil, nemen ze hem toch mee.
Meest opmerkelijke wat ik tot nu toe gehoord heb. Vrachtauto stopt zodanig dat het zicht op 2 aan elkaar vastgebonden motoren wordt weggenomen. Alarm van een van die motoren gaat af en wat blijkt... beide motoren hangen al in een kraan die in de gesloten laadbak van de vrachtauto was gemaakt.
Meest opmerkelijke wat ik tot nu toe gehoord heb. Vrachtauto stopt zodanig dat het zicht op 2 aan elkaar vastgebonden motoren wordt weggenomen. Alarm van een van die motoren gaat af en wat blijkt... beide motoren hangen al in een kraan die in de gesloten laadbak van de vrachtauto was gemaakt.
.
Tja, het is ook meer het goede gevoel. Wij laten echt maar zelden de motor uit het ook. En als het al gebeurd dan proberen we het met de meest mogelijke zorgvuldigheid te parkeren en af te sluiten. Eigenlijk is het van de zotte dat je (soms) bang bent je motor ergens neer te zetten en dat alleen omdat anderen niet met de fikken eraf kunnen blijven.
Slakkie
Slakkie
- roelof
- Honda NT700V
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 28 sep 2008, 19:22
- Locatie: Emmen( nl )
beide motoren hangen al in een kraan die in de gesloten laadbak van de vrachtauto was gemaakt.
allemachtig dan moet je wel erg graag die motor willen he?
dan maar een halve kilo semtex onder het zadel, dat zal ze leren
allemachtig dan moet je wel erg graag die motor willen he?
dan maar een halve kilo semtex onder het zadel, dat zal ze leren

science flies you to the moon.
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
- roelof
- Honda NT700V
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 28 sep 2008, 19:22
- Locatie: Emmen( nl )