nekprotectie

Over de ins en outs van helmen, motorkleding en bagage
Plaats reactie
Don

nekprotectie

Bericht door Don »

Naast rugprotectie, bestaat er ook nog nekprotectie.

http://www.youtube.com/watch?v=Ro1bCH709y0" opent="in(nieuw);venster;

Zinvol of overdreven ?

Zelf ben ik me in de loop der jaren als maar beter in gaan pakken.

In mijn jeugd reed ik rond op teenslippers, T-shirt en zonder helm (in tropische landen). Gelukkig NOOIT een ongeluk gehad. (afkloppen)

Nu draag ik altijd een leren jas, leren broek, stevige laarzen, integraalhelm, handschoenen, en binnenkort rugprotectie. Moet daar ook nog een nekprotectie bij ? :cf1 hummmss .... misschien een beetje te veel van het goeie.... alhoewel... je zult toch maar je nek breken en verlamd raken :( :cf1
PRE

Re: nekprotectie

Bericht door PRE »

Weer iets om in de topkoffer te stoppen na het afstappen... naast een col, handschoenen en helm.... wordt wel een beetje dringen daarbinnen. :lol:

Ik ben altijd erg van de veiligheid, en rijd nooit zonder beschermende kleren, ook niet een klein stukje, maar dit gaat me toch even iets te ver... en zou zo'n ding niet gaan flapperen op de snelweg?
Hans V.

Bericht door Hans V. »

Nee, ik geloof ook niet dat ik dit ooit ga gebruiken. Ook al is het wellicht nuttig in die éne situatie waarin het echt fout zou gaan...
roelof
Honda NT700V

Bericht door roelof »

je kunt ook gaan fietsen, alhoewel je ook dan lelijk kunt vallen hoor!!
wandelen dan? maar ja met al die weggebruikers die je van de sokken rijden op hun fietsen en motoren kun je beter thuis blijven.
veilig achter de geraniums?? zijn die planten niet gevaarlijk?
en hoe zit dat met te weinig bewegen eigenlijk?
leven is gevaarlijk, je kunt jezelf beschermen en je kunt overdrijven.
ik rijd wel eens een klein stukje zonder de juiste kleding en zelfs zonder helm!!
daar waar het kan rijd ik ook wel eens te hard, belangrijk is dat je je gezonde verstand gebruikt en uitkijkt.
betekend soms dus ook dat je moet denken voor anderen.
science flies you to the moon.
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
Don

Bericht door Don »

Ik heb hem zelf ook nog niet aangeschaft hoor, maar hier is de mening van motorfreaks:

http://www.motorfreaks.nl/uit-de-prakti ... brace.html" opent="in(nieuw);venster;
RonalT

Bericht door RonalT »

Stop met motorrijden.
Als je met rug-, nek-, nierprotectoren moet gaan rijden. Ik mis de TOK nog in dit verhaal.....

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Helmen, kleding en bagage”