Ik heb vorig jaar tijden s de motorbeurs in Groningen een setje gekocht bij Alpine. Mijn ervaringen hiermee zijn goed, dus ik kan je ze aanbevelen.Rene schreef:heeft iemand ervaring met die optoplastieken vanuit de hdc aanbieding bij alpine? ik overweeg een setje aan te schaffen.
Oordoppen en ervaringen
-
- BMW R1150RT
Time flies when I drive my Honda Deauville.
- Gerard (GTB)
- Honda NT650V
- Contacteer:
Kreeg vanmiddag al het eerste mailtje van Alpine:
De 1e sets worden rond 22 maart uitgeleverd, de laatste zal de 1e week van april worden opgestuurd.
De sets worden niet op volgorde van beursdagen gemaakt en verzonden. Het loopt door elkaar zodat bijvoorbeeld bestellingen van de donderdag niet altijd eerder worden geproduceerd dan bestellingen van de zondag.
De 1e sets worden rond 22 maart uitgeleverd, de laatste zal de 1e week van april worden opgestuurd.
De sets worden niet op volgorde van beursdagen gemaakt en verzonden. Het loopt door elkaar zodat bijvoorbeeld bestellingen van de donderdag niet altijd eerder worden geproduceerd dan bestellingen van de zondag.
Groetjes Gerard 

Pennant Red Metallic Honda Deauville NT650VX bj 1999

Pennant Red Metallic Honda Deauville NT650VX bj 1999
oordopjes
Gebruiken we allemaal oordopjes tijdens het motorrijden ?
Wel doen mensen, het gebulder van de wind om je helm kan meer dan 100 Decibel bereiken en dat is veels te veel. Zeker als je uren achter elkaar rijdt.
Voorkomen is beter dan genezen. Gehoorschade is NIET meer te repareren.
Van veel herrie word je niet alleen maar doof, maar je kunt er eeuwig durende suizingen van krijgen en/of vervorming van geluiden.
Wel doen mensen, het gebulder van de wind om je helm kan meer dan 100 Decibel bereiken en dat is veels te veel. Zeker als je uren achter elkaar rijdt.
Voorkomen is beter dan genezen. Gehoorschade is NIET meer te repareren.

Van veel herrie word je niet alleen maar doof, maar je kunt er eeuwig durende suizingen van krijgen en/of vervorming van geluiden.

-
- BMW R1150RT
Re: oordopjes
Ikzelf heb een constante pieptoon in mijn oren, wat zeer irritant is. Het vele discotheek, hardrock- en heavymeyalconcert bezoek hebben hier de nodige bijdragen aan geleverd. Sinds ik mijn A-rijbewijs heb, gelijk op maat gemaakte gehoorbescherming aangeschaft bij Alpine. Deze gebruik ik nu op motor, werk, en concertbezoek.
Time flies when I drive my Honda Deauville.
Re: Oordoppen en ervaringen
Heeft er iemand ervaringen met op maat gemaakte doppen en een communicatiesetje?
Zelf hebben we de scala rider G4 en we willen graag op maat gemaakte doppen, vraag me alleen af of je dan nog wel genoeg
geluid doorkrijgt van de intercom?
Iemand hier ervaringen mee en welk merk/soort hierin beter is?
Groeten van Elias en Annemarie
Zelf hebben we de scala rider G4 en we willen graag op maat gemaakte doppen, vraag me alleen af of je dan nog wel genoeg
geluid doorkrijgt van de intercom?
Iemand hier ervaringen mee en welk merk/soort hierin beter is?
Groeten van Elias en Annemarie
- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
Je zal merken dat de communicatieset beter hoorbaar is wanneer je de juist gehoorbescherming in de oren hebt zitten.
Gehoorbescherming onderdrukt namelijk de schadelijk tonen die je gehoor beschadigen bij het motorrijden, waardoor je het geluid van de intercom beter hoort.
Gehoorbescherming onderdrukt namelijk de schadelijk tonen die je gehoor beschadigen bij het motorrijden, waardoor je het geluid van de intercom beter hoort.

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Dank voor je antwoord Frank!
Inmiddels een afspraak gemaakt bij Schoonenberg voor Exinore oordoppen.
Donderdagmiddag afdrukken laten maken...ben benieuwd naar het resultaat!
Inmiddels een afspraak gemaakt bij Schoonenberg voor Exinore oordoppen.
Donderdagmiddag afdrukken laten maken...ben benieuwd naar het resultaat!
Ik kan slechts zeggen:
Ik had hoge verwachtingen van op maat gemaakte oordoppen.
Ik reed altijd met 'schuimpjes'
in mijn oren en dacht aan een ervaringsverbetering met op maat gemaakte filter-oordoppen.
Derhalve tot twee keer toe doppen laten maken en beide keren niet het gewenste resultaat.
De oorzaak blijkt bij mij mede te liggen in de vorm van mijn gehoorgang en de pasvorm van mijn helm.
De uitsparing tbv de oren in mijn helmvoering zit net iets te hoog waardoor deze, minimaal maar genoeg, tegen de onderkant van mijn oorschelp duwt.
Nooit last van gehad of gevoeld overigens toen ik zonder oordoppen reed.
Ik kwam er pas achter bij het dragen van op maat gemaakte doppen.
Hierop werden de doppen, kosteloos (goede service!), aangepast door buiten de gehoorgang meer 'vulling' aan te brengen.
Hierna Alpines geprobeerd maar de 'steeltjes' doen zeer en steken schuin uit mijn gehoorgang en raken mijn oorschelp als ik mijn helm op heb.
Inkorten van het steeltje maakte weer dat ik ze niet meer te pakken kreeg. Heb ik weer. Ook dat hielp dus niet.
E.e.a. blijkt een kwestie van een slechte combi van helm/pasvorm/vorm van gehoorgang en oorschelp.
Uiteindelijk heb ik besloten om weer met Moldex schuimpjes te rijden.
Iets meer demping (totaaldemping) maar geen pijn of lekkage.
En in een doos van 200 paar ca € 30 ,00 (15 cent/paar) of in een dispencer van 500 paar voor ca € 69,95 (14 cent/paar).
Je kunt ze meerdere dagen achtereen gebruiken. Zelfs in je broekzak meewassen kan
.
Ook aan twee kanten gebruiken kan... (rechts past links en omgekeerd hihi)
Een tip: te lang bewaren van nieuwe schuimpjes maakt dat ze verdrogen, schraal en taaier worden. Doe ze in een luchtdicht tupperware bakje.
En altijd 'een stuk of wat' reserve bij me onderweg. Dus nooit de pech dat je zonder zit omdat je ze bent verloren of 'kwijtgeraakt'.
Ik moet erbij zeggen dat ik (nog) geen intercom gebruik. Binnen niet al te lange tijd wel.
Misschien dat dat mijn positieve beoordeling van schuimpjes weer doet afnemen
.
Kortom: het is erg persoonlijk, en een gevoelskwestie.
Als je over(de)weg kunt met totale gehoorafsluiting zijn schuimpjes een optie.
De één vindt het niets de ander vindt niet bezwaarlijk.
Ik had hoge verwachtingen van op maat gemaakte oordoppen.
Ik reed altijd met 'schuimpjes'

Derhalve tot twee keer toe doppen laten maken en beide keren niet het gewenste resultaat.
De oorzaak blijkt bij mij mede te liggen in de vorm van mijn gehoorgang en de pasvorm van mijn helm.
De uitsparing tbv de oren in mijn helmvoering zit net iets te hoog waardoor deze, minimaal maar genoeg, tegen de onderkant van mijn oorschelp duwt.
Nooit last van gehad of gevoeld overigens toen ik zonder oordoppen reed.
Ik kwam er pas achter bij het dragen van op maat gemaakte doppen.
Hierop werden de doppen, kosteloos (goede service!), aangepast door buiten de gehoorgang meer 'vulling' aan te brengen.
Hierna Alpines geprobeerd maar de 'steeltjes' doen zeer en steken schuin uit mijn gehoorgang en raken mijn oorschelp als ik mijn helm op heb.
Inkorten van het steeltje maakte weer dat ik ze niet meer te pakken kreeg. Heb ik weer. Ook dat hielp dus niet.
E.e.a. blijkt een kwestie van een slechte combi van helm/pasvorm/vorm van gehoorgang en oorschelp.
Uiteindelijk heb ik besloten om weer met Moldex schuimpjes te rijden.
Iets meer demping (totaaldemping) maar geen pijn of lekkage.
En in een doos van 200 paar ca € 30 ,00 (15 cent/paar) of in een dispencer van 500 paar voor ca € 69,95 (14 cent/paar).
Je kunt ze meerdere dagen achtereen gebruiken. Zelfs in je broekzak meewassen kan

Ook aan twee kanten gebruiken kan... (rechts past links en omgekeerd hihi)

Een tip: te lang bewaren van nieuwe schuimpjes maakt dat ze verdrogen, schraal en taaier worden. Doe ze in een luchtdicht tupperware bakje.
En altijd 'een stuk of wat' reserve bij me onderweg. Dus nooit de pech dat je zonder zit omdat je ze bent verloren of 'kwijtgeraakt'.
Ik moet erbij zeggen dat ik (nog) geen intercom gebruik. Binnen niet al te lange tijd wel.
Misschien dat dat mijn positieve beoordeling van schuimpjes weer doet afnemen

Kortom: het is erg persoonlijk, en een gevoelskwestie.
Als je over(de)weg kunt met totale gehoorafsluiting zijn schuimpjes een optie.
De één vindt het niets de ander vindt niet bezwaarlijk.
- Koen
- Honda Goldwing
Ik gebruik ook van die schuimpjes nu (nadat ik m'n Alpine-dopjes kwijt ben geraakt) en ik heb sinds kort wel een intercomsetje in de helm. Die gebruik ik vooral om muziek te beluisteren of om de aanwijzingen van m'n GSM-GPS te horen. Tot een snelheid van ongeveer 80 km/u zijn de muziek danwel aanwijzingen verstaanbaar, rond de 100 km/u alleen als er weinig wind staat, anders is het nog slechts hoorbaar. Boven de 100 km/u hoor ik er niets meer van, waarschijnlijk deels vanwege de demping van de schuimdopjes.
Grtz! Koen

- Koen
- Honda Goldwing
Je hoeft niet zo te schreeuwen hoor Gustaf, IK VERSTA JE WEL! 

Grtz! Koen

Hmmm, misschien moet Gustaf eens dopjes MET filter proberen 

Ik heb uit luiïgheid een aantal maanden woon-werk verkeer zonder dopjes gereden. Mijn vrouw de tv en collega's begonnen steeds onduidelijker de praten concludeerde ik 2 weken geleden...
Niet dus, mijn gehoor is gewoon slechter geworden in die korte tijd, ik moet me echt concentreren op wat er gezegd wordt en als ik mij op 1 geluidsbron concentreer (tv/radio) hoor ik echt niet dat er iemand wat tegen mij probeert te zeggen,
al met al mooi tuk...
Tip van de dag: met gehoorbescherming rijden! Al is ook maar een kort ritje.
Niet dus, mijn gehoor is gewoon slechter geworden in die korte tijd, ik moet me echt concentreren op wat er gezegd wordt en als ik mij op 1 geluidsbron concentreer (tv/radio) hoor ik echt niet dat er iemand wat tegen mij probeert te zeggen,
al met al mooi tuk...
Tip van de dag: met gehoorbescherming rijden! Al is ook maar een kort ritje.
- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
Vandaag nieuwe doppen aan laten meten.
Zijn over 2 weken klaar.
Zijn over 2 weken klaar.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
- Koen
- Honda Goldwing
Vandaag m'n op de Motorbeurs aangemeten oordoppen van Alpine ontvangen. Gelijk gepast en het is wel even wennen... om die dingen in je oor te krijgen! Als je steeds de universele bent gewend is het even lastig om deze voorgevormde dingen goed erin te krijgen, maar als ze zitten dan zitten ze ook gelijk echt goed.
Morgenochtend op weg naar Aalsmeer maar eens uitproberen of ze goed bevallen.
Morgenochtend op weg naar Aalsmeer maar eens uitproberen of ze goed bevallen.
Grtz! Koen

-
- Honda NC750X DCT
Ik zou ze vanacht maar in laten dan kan je er aan wennen

- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
Koen, die ene is voor links en die ander voor rechts. Past altijd.Koen schreef:Gelijk gepast en het is wel even wennen... om die dingen in je oor te krijgen!

Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
- Koen
- Honda Goldwing
@Marcel Natuurlijk past 't altijd en ze hebben er gelukkig aan gedacht een kenmerk op te nemen zodat je weet welke links en rechts is, maar toch was 't ff wennen om die dingen in te doen. Ben gewend van die universele dingen te gebruiken die je gewoon fijnknijpt en in je oor stopt, waarna ze uitzetten en de juiste vorm aannemen. Dit is toch net ff wat anders, maar als ze eenmaal zitten dan zitten ze ook als gegoten. Logisch, want dat zijn ze ook 

Dan sta je morgenochtend tevergeefs te wachten bij de oprit Fijnaart, want dan slaap ik lekker door als de wekker af gaatbarend schreef:Ik zou ze vanacht maar in laten dan kan je er aan wennen![]()

Grtz! Koen

- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
Koen dat zal wel meevallen.
Deze oordoppen filteren gesnurk, maar de wekker hoor je wel!
Tot hopelijk morgen.
Deze oordoppen filteren gesnurk, maar de wekker hoor je wel!

Tot hopelijk morgen.

- Hans van D
- Motorloos
Frank, dan kan je ze 's nachts wel aan Yvonne uitlenen. Kan ze ook eens rustig slapen. 

Groeten,
Hans
Ik reed op een groene NT650V van 2002.
Hans
Ik reed op een groene NT650V van 2002.
hai allemaal
wij hebben doppies laten aanmeten bij hans anders
gekozen voor de zachte versie ongeveer 80 euro per paar zitten perfekt
je kan er redelijk een gesprek mee voeren (teminste met elkaar niet met de doppies)
groet Ineke en Leo
wij hebben doppies laten aanmeten bij hans anders
gekozen voor de zachte versie ongeveer 80 euro per paar zitten perfekt
je kan er redelijk een gesprek mee voeren (teminste met elkaar niet met de doppies)
groet Ineke en Leo
- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
@Hans van D, even geen commentaar!