Bert, ook een lijn-5 of V5 is gebruikt op motoren. De lijn-5 op de Honda RC149 uit 1966. De V5 is gebruikt in de Honda RC211V. Ook de Wankelmotor (zuigerloos) is al gebruikt in onder andere de Norton Classic en Norton Commander.

Ook dieselmotoren zijn allang geprobeerd. Deze worden zelfs in Nederland geproduceerd en ontworpen. Een voorbeeld hiervan is de Track T-800CDI.

(geen verkeerde fiets naar mijn mening.)
Overigens is het niet alleen het finetunen van motoren door mappings, maar onder andere ook het veranderen van inlaatkelken, het gebruik van andere materialen (minder gewicht), het aanpassen van flow binnen de inlaatkelken, het verhogen van retourdruk naar de uitlaatklep, verhogen van compressie, variabele kleppentiming, andere mappings, twinspark (twee bougies) en meer kleppen om zo meer power uit dezelfde pit te halen. Natuurlijk kun je ook andere inspuiting gebruiken om meer km/l uit je blok te halen, maar ik denk dat niet heel veel mensen zijn geïnteresseerd in een Honda CBR 1000 RR Repsol Replica die een 0-100 tijd heeft van 18 seconden maar wel 1:50 loopt. Dat is natuurlijk een kwestie van afstellen van de vraag van je klant tegenover wat je technisch kan bieden.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650