We worden gedemoniseerd!

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
Koen
Honda Goldwing

We worden gedemoniseerd!

Bericht door Koen »

Wat ik nu toch weer las: klikkerdeklik!!!!!

Belachelijk! Gelukkig staat er "bijna" en zijn wij uiteraard de uitzondering die de regel bevestigt, maar dit is op z'n minst "stemmingmakerij".
Laatst gewijzigd door Ed Vissers op 14 sep 2011, 23:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: We doen hier niet aan politie of politiek getinte uitspraken. Daar zijn andere fora voor.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
barend
Honda NC750X DCT

Re: We worden gedemoniseerd!

Bericht door barend »

ik heb het altijd al gedacht :oo :brtl
:brrr NSU max CB 750 Deauville 650 Pan 1100 -st 1300 : Honda nc750X dct :brrr
Ed Vissers
Motorloos

Bericht door Ed Vissers »

Koen schreef:Wat ik nu toch weer las: klikkerdeklik!!!!!

Belachelijk! Gelukkig staat er "bijna" en zijn wij uiteraard de uitzondering die de regel bevestigt, maar dit is op z'n minst "stemmingmakerij".
Het artikel op nu is op zijn minst tendentieus. Vrij Nederland brengt al een nuance aan. Zij hebben het over motorclubs zoals de H Angels. Zo zie je maar wat een persmuskiet teweeg kan brengen.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Henk Engberts
BMW R1150RT

Bericht door Henk Engberts »

Ik dacht al wat mis ik bij de HDC crimineel gedrag. :l :l :l :l :l :l Maar alle gekheid op een stokje, wat een belachelijk artikel. Alle motorclubs worden zo wel over één kam geschoren.
Time flies when I drive my Honda Deauville.
Geert
Honda CBF600S

Bericht door Geert »

Ik merk regelmatig dat motorrijders gelijk in een hokje worden geplaatst, en dan wel het hokje (aso of snelheidsduivel), dit hoor ik ook op mijn werk van collega's.
Als je dan uitlegt dat een groot deel motorrijders eigenlijk gewone mensen zijn, normaal rijden en houden van toeren dan gaat er opeens een wereld voor ze open.
H.D. rijders hebben regelmatig open uitlaten waardoor de overige weggebruikers schrikken, tevens als er een wegpiraat met 200+ voorbij komt, dit soort motorrijders blijft bij de mensen in het geheugen, motorrijders waar de overige weggebruikers geen last of hinder van hebben worden gauw weer vergeten. Hierdoor is het dus wel verklaarbaar dat men toch wat apart tegen motorrijders aankijkt.
De H.A. is hierin wel een aardig extreem voorbeeld.
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
henkbontekoe

Bericht door henkbontekoe »

Geert, je hebt volkomen gelijk. Vergelijk het maar met een pianist die achtergrondmuziek speelt. De hele avond hoor je hem niet, totdat hij ineens die ene valse noot speelt.
stxrider

Bericht door stxrider »

Wel toevallig dat ze hier een verschil maken. Het zijn "vooral de Harleyrijders"!

Afbeelding
Johan

Bericht door Johan »

Een nuancering is sowieso op zijn plaats. Zo ken ik via-via een Satudarah-lid (ik kom regelmatig in de Molukse wijk in Leerdam), en die man zou ik rustig een week lang op mijn huis laten passen. Natuurlijk is een MC een prima dekmantel voor mensen met criminele bedoelingen, maar dat die motorclubs als geheel crimineel zouden zijn, gaat mij te ver.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Lijkt een beetje op "Een koe heeft een staart, dus elk beest met een staart is een koe"
oftewel:
"Een lid van een motorclub is crimineel, dus elk lid van een motorclub is crimineel"
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
FreBa

Bericht door FreBa »

Ja, wat zal ik van deze dingen zeggen............................NIETS
Ik heb het afgeleerd me te verdedigen voor/tegen deze onzin.
Dat deze ongein bestaat is erg genoeg en onuitroeibaar.
Die verhalen bestaan ook over: petjesfiguren in VW-Golfjes of op opgevoerde scooters, BMW-3 rijders enz.
Het heeft wel een zekere grond, maar zie wel alles in perspectief.
Mhg,
FreBa
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”