Road-Rage !

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
Missy
Honda NT650V

Road-Rage !

Bericht door Missy »

Echt hoor, sommige automobilisten....

Gisterenochtend, na eindelijk uit de file te zijn ontsnapt die ontstaan was na het volledig afsluiten van de Botlektunnel, kwam ik bij Schiedam Vijfsluizen de snelweg af en moet dan beneden naar links en meteen naar rechts. Achter mij zat een manspersoon in zijn leasetrapper en had enorme haast.
Nu kon ie toeteren tot ie blauw zag, met een dieplader van Mammoet voor mij kon ik nou niet echt lekker doorrijden. Na de bocht moest diezelfde Mammoet wagen links afslaan, dus ik reed bijna 0.. :lol:
Voel ik vanaf links ineens mijn stuur weggeduwd worden, ik kijk links, staat die leasetrapper naast mij !!.. met zijn zijportier bijna tegen mijn been en zijn spiegel tegen mijn stuur..
En doorduwen, toeteren en gebaren dat ik op moest *****..
Nu is het daar een KRAPPE 1-baan.. dus het is op zich al een wonder dat het kon.
(aangezien de Mammoet uitsteekt als hij af zou buigen gaf ik links wat ruimte om er rechts makkelijker langs te rijden)
Dát gaatje zag leasetrapper ook dus.
Enfin, hij duwde nog even en was mij inmiddels bijna voorbij... bijna want hij kon niet verder. Alleen naar rechts, wat hij ging doen..
Dat idee heb ik even uit zijn hoofd getrapt.. Letterlijk.. zijn achterbumper was op een prima afstand van mij om genadeloos hard er tegenaan te schoppen.
Tuurlijk kon hij dat niet waarderen en alle ramen gingen open en mijnheer zette het op een schelden.. ik heb nog wel geroepen of ie wel lekker in zijn bovenkamer was, en dat ie dat soort geintjes gewoon moet laten.
Ik kon er inmiddels tussenuit en ben met de keurige snelheid van 50 km p/uur naar mijn werk gereden. (bewust er niet vandoor geblazen)
3 seconden later zat de leasetrapper achter mij, tegen mijn kentekenplaathouder* aan.. Hij is mij gevolgd tot aan mijn werk.

Wat hem tegengehouden heeft om ook niet de parkeerplaats op te rijden weet ik niet, maar ik was wel blij dat de magazijndeuren open waren, want ik was in dat geval gewoon het magazijn binnen gereden.
Ik bedoel... kom maar op.. ik heb mijn helm op, hele stevige laarzen en verstevigde knie-schijven.. Make-my-day.. Maar van mijn motor blijf je af.

De mannen op mijn werk stonden te trappelen toen ze het hoorden.. "laat hem maar komen om 17:00 uur.!."
Allemaal stuiterende testosteron-balletjes hahahaahah....zo schattig..

Wat een sukkel zeg..

*(ander woord voor bumper.. want die heeft een motor niet ;-))
Laatst gewijzigd door Missy op 20 aug 2011, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
"Er zijn van die dagen waarbij je de koffiepoeder gewoon direct door je neus
naar je hersens wilt snuiven"
"You're young only once, but you can be immature forever"
ikkieman
Triumph Trophy SE

Re: Road-Rage !

Bericht door ikkieman »

Missy, wat naar! Jammer genoeg is het voor mij ook geen onbekend fenomeen. En wat mij dan nog het meest verbaast is dat men zegt dat motorrijders maar asociaal zijn en lopen te blazen met hun fietsen. Ik weet niet of jullie het ook vaak genoeg horen, maar ik in ieder geval wel!
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Ruud

Bericht door Ruud »

Misselijkmakend gedrag. Je zou je haast schamen dat je ook automobilist bent.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Missy schreef:de leasetrapper achter mij, tegen mijn bumper aan..
Je bumper??? Die optie kende ik nog niet voor de Deauville :tg

Zonder gein, je hebt helaas inderdaad van die &*%^@^&@... Gelukkig bleef het bij ergernis en heeft ie geen schade of letsel veroorzaakt met z'n idioterie.

Twee weken geleden reed ik in de auto met de cruisecontrol netjes op 90 (bij wegwerkzaamheden). Ik haalde met die snelheid een vrachtwagen in die ws. ongeveer 85 reed. Een verhitte dame in klein Toyotaatje achter begon te gebaren en te seinen, maar ik kachelde rustig door. Maximum snelheid is maximum snelheid en ik laat mee door niemand opjagen.

Toen madam er eenmaal langs kon, scheurde ze voorbij, sneed me af en ging vol in de rem. Ik zat met 3 kinderen in de auto en schrok me (ondanks dat ik wel iets lomps had verwacht) toch rot. Ik heb 2 seconden getwijfeld of ik die tr** zou volgen om haar onderaan de afrit die ze nam even aan te spreken, maar gezien de tijd (die ik niet had) ben ik toch maar doorgereden. Jammer, want ze had vast leuk gereageerd als ik met m'n 2 meter plus even op d'r af was komen stappen. Ze kwam met d'r boze knar nét boven het stuur uit dus ik schatte 'r hooguit 1.65m of zoiets :lol:

Waar is Blik op de Weg als je ze nodig hebt? ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Catbustingdog
Motorloos

Bericht door Catbustingdog »

Koen schreef:Jammer, want ze had vast leuk gereageerd als ik met m'n 2 meter plus even op d'r af was komen stappen. Ze kwam met d'r boze knar nét boven het stuur uit dus ik schatte 'r hooguit 1.65m of zoiets
denk aan het (bijbel)verhaaltje "david en goliath" !
sportieve groet :blg
Noël

Mooie meisjes zijn net eekhoorntjes...
ze vallen voor alle eikels!
barend
Honda NC750X DCT

Bericht door barend »

Ken ik niet , vertel eens. :evil: :twisted:
Laatst gewijzigd door Stephan op 19 aug 2011, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
:brrr NSU max CB 750 Deauville 650 Pan 1100 -st 1300 : Honda nc750X dct :brrr
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Moet nogal een knappe David zijn die mij als boze Goliath omver slingert ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Henk Engberts
BMW R1150RT

Bericht door Henk Engberts »

Op mijn reis terug vanuit engeland, ik reed inmiddels al weer in nederland op de A27, was er een achterliggende auto die ook aandrong dat ik sneller moest. Hij was maar aan het knipperen met zijn grootte lampjes. Ik kon niet sneller want een vrachtauto was begonnen met het inhalen van een collega, dus dit leverde enorme vertraging op. Wegens persoonlijke veiligheid ben ik uitgeweken naar de rechterrijstrook, en heb een aantal keren met mijn hoofd geschut en denkend wat er voor rare idioten zich op de weg bevinden. Nadat ik was uitgeweken kon toch niet sneller.

Het viel mij gelijk op dat als je eenmaal je eigen land weer binnenrijd het één en al aan agresieve stresskippen en hanen weer op de weg is.
Time flies when I drive my Honda Deauville.
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Henk, ik kan je niet anders als gelijk geven. Gisteren in de file op de A1 ook meegemaakt dat een autobestuurder dacht: "Ik in de file, jullie in de file" om zo voor mij en ongeveer 10 andere motorrijders de boel klem te rijden. Vervolgens gaat er een raampje omlaag en zit die man me toch een partij te glimlachen. Ik doe m'n vizier open en zeg dat hij zich nu wel een heel grote en grappige jongen vind zeker. Zijn commentaar was dat ik voldoende ruimte zou moeten hebben.. Uhu, met max 5 cm aan beide kanten van m'n knipperlichten...
Wat ik me dan overigens afvraag is of deze mensen niet een artikeltje 5 overtreding begaan. Het is tenslotte verhindering van medeweggebruikers en het belemmeren van de verkeersdoorstroming. Letterlijke tekst:
Wegenverkeerswet 1994

Artikel 5
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Ribari

Bericht door Ribari »

Ja maar art 5 gaat over het in gevaar brengen van je zelf en anderen, toch?

Ja dat bedoelde ik hihi
stxrider

Bericht door stxrider »

Missy schreef: 3 seconden later zat de leasetrapper achter mij, tegen mijn bumper aan.. Hij is mij gevolgd tot aan mijn werk...
Wat die koekblikrijderder soms bezield? :wn1 is mij ook een raadsel.

Dit heb ik ook eens gehad op de A12, ook door de file. Waardoor weet ik niet meer, en met kunst en vliegwerk ook achter mij aan......... :uh Helemaal naar het einde van de Utrechtse baan? Nu ben ik altijd allert en hij had geen schijn van kans om bij me te komen want daar zorg ik wel voor.
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”