Is een duur slot zijn prijs waard?

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
bmwpiet

Is een duur slot zijn prijs waard?

Bericht door bmwpiet »

Geert schreef:Hoi,

Ik had bij mijn deauville 650 dit slot
http://www.slotenonline.nl/abus-schijfr ... -p-61.html" opent="in(nieuw);venster;

Het slot is ART4 gekeurd, was een beetje pielen om de beugel door de remschijf te krijgen maar het ging op zich wel prima.

Het slot gebruik ik nu op mijn Pan.
Te duur voor een motor van 10 jaar oud, vind ik
barend
Honda NC750X DCT

Re: Is een duur slot zijn prijs waard?

Bericht door barend »

ja , te duur voor een motor van 10 jaar ?? maar als je 400km van huis bent en ze hebben geprobeert hem te stelen , en is dat niet gelukt ben je blij dat er een duur slot op zat denk ik.
:brrr NSU max CB 750 Deauville 650 Pan 1100 -st 1300 : Honda nc750X dct :brrr
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Om de vraag te beantwoorden: Alleen als het slot van een goede kwaliteit is anders heb je de bekende kat in de zak gekocht.

Zelf heb ik hetzelfde slot als waar je naar verwijst.
Een slot kan ook meerdere motoren mee.
Je hebt er inderdaad ook niets aan als je motor gestolen wordt omdat je 4 tientjes hebt bespaard op een slot.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Ik heb voor mijn Deauville van (toen ik 'm kocht) 9 jaar oud 2 ART4-sloten gekocht: een beugelslot voor onderweg en een 2 meter lange ketting voor thuis. Heeft er ook deels mee te maken dat ik 'm all-risk verzekerd heb (ja, ondanks dat ie nu dus al ruim 10 jaar is, nog steeds all-risk) en dat de verzekering minimaal 1 zo'n ART4-slot vereist. Daarnaast wil ik er altijd zo zeker mogelijk van zijn dat ie er nog staat als ik terug kom.

Motor staat in de voortuin aan de schutting vast (ja die kunnen ze kapot zagen, maar dan ga ik er toch van uit dat iemand dat hoort/ziet in ons doodlopende straatje). Als ik ergens heen ga waar ik het risico hoger inschat dan normaal (TT Assen, grote steden etc.) dan gaat ook het kettingslot mee en staat ie dus met 2 sloten vast. Dure sloten ja, maar in geen verhouding tot de waarde van de Deauville, ondanks z'n leeftijd. Bovendien is het m'n belangrijkste vervoermiddel, dus dat moet goed beschermd worden.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
BertG

Bericht door BertG »

Heb ik ook. (Heeft iedereen die dan?)

Heb BTW van een stukje PVC 40mmx 5cm een waarschuwingspijpje gemaakt.
Over de lengtje heb ik een nauwkeurige hoeveelheid uitgezaagd.
Zoveel, dat het net met enige druk op het handvat te duwen is.

Ik had geen spiraalkoord en het was me al 2x kort na elkaar overkomen dat ik het slot bijna vergeten was.
Dus wilde het niet op een 3e keer aan laten komen.

Na verwijderen past het om de V van het slot en merk amper dat het in mijn jaszak zit bij mijn slot.
roelof
Honda NT700V

Bericht door roelof »

art 4 zou ik inderdaad kopen als de verzekering het vereist, anders heb je ook nog wel andere sloten die goedkoper zijn en zelfs wel betere!
het werkt een beetje hetzelfde als hang en sluitwerk met een politiekeurmerk, er zijn spullen die beter zijn en goedkoper maar de fabrikant wenst niet mee te werken met de keurinstantie ( lees fondsen overmaken voor het begeerde keurmerk) ergo geen keurmerk .
mijn verzekering heeft het gelukkig niet over gekeurde sloten, al heb ik volgens mij wel een disk-slot met art4.
science flies you to the moon.
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
Ed Vissers
Motorloos

Bericht door Ed Vissers »

Ik gebruik een art4 gekeurd beugelslot. Als ik het slot goed onderhoud zal het wel een jaar of 10 meegaan. Dan zijn de kosten ca € 7 per jaar. Voor mij beslist niet te duur :)
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Tanja

Bericht door Tanja »

liever iets meer centjes kwijt aan een goed slot....... dan heeel veel centjes kwijt voor een deauville!
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Inderdaad, iedere keer dat ik bij m'n motor terugkom en hij staat nog netjes op de plek waar ik 'm op slot had gezet, dan heeft het slot z'n geld dubbel en dwars opgebracht ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Cor
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Cor »

Ik heb de oudere versie van dit slot ondertussen een jaar of 15. Is financiëel al afgeschreven en ik verdien er dus aan.
:b
:tg
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”