Beetje moeilijk
Beetje moeilijk
Onlangs heeft een kennis van ons zich aangemeld bij de club.
Ik wees hem er op dat hij zich nog moet voorstellen en het clubgeld nog moet betalen, maar
hij vind de site nogal moeilijk.
Zo kan hij bijvoorbeeld nergens vinden waar hij geld naar toe moet overmaken en weet niet hoe hij zich moet voorstellen.
Ik ben het met hem eens dat je toch wel een beetje thuis moet zijn met de pc om dit alles uit te vinden.
Wij zijn zelf gaan proberen en komen er wel uit, maar erg makkelijk is het niet.
Misschien een simpele handleiding voor de leken onder ons?
Ik wees hem er op dat hij zich nog moet voorstellen en het clubgeld nog moet betalen, maar
hij vind de site nogal moeilijk.
Zo kan hij bijvoorbeeld nergens vinden waar hij geld naar toe moet overmaken en weet niet hoe hij zich moet voorstellen.
Ik ben het met hem eens dat je toch wel een beetje thuis moet zijn met de pc om dit alles uit te vinden.
Wij zijn zelf gaan proberen en komen er wel uit, maar erg makkelijk is het niet.
Misschien een simpele handleiding voor de leken onder ons?
- Koen
- Honda Goldwing
Re: Beetje moeilijk
Eigenlijk wijst het zich zelf, zover ik kan zien:
Op de startpagina van het forum is het eerste onderwerp:
"Lid worden van dit forum en lid worden van de HDC
Lees hier over hoe je lid kunt worden van dit forum."
Als je dit aanklikt kom je bij het onderwerp:
"Lees hier hoe je lid kunt worden van het forum en van de HDC "
Je komt dan in het onderwerp waar Ed uitlegt hoe het zit met forumleden en HDC-leden:
) en je komt bij het registratieformulier, waar ook precies staat vermeld naar wie en hoe je het geld kunt overmaken als je clublid wilt worden.
Overigens is clublid worden niet verplicht, maar wel veel leuker
(je krijgt dan ook de kortingspas(sen)).
Voorstellen is eigenlijk nóg eenvoudiger: op de startpagina staat onder het kopje "Algemeen" het onderwerp "Voorstellen". Hierop klikken, bovenaan de pagina klik je op "Nieuw onderwerp" en voila, klaar is ...
Bijkomend voordeel van dit forum is dat je op vrijwel elke vraag van m,eerdere forumleden antwoord kunt krijgen, dus als je ergens niet uitkomt: vraag maar raak!
Op de startpagina van het forum is het eerste onderwerp:
"Lid worden van dit forum en lid worden van de HDC
Lees hier over hoe je lid kunt worden van dit forum."
Als je dit aanklikt kom je bij het onderwerp:
"Lees hier hoe je lid kunt worden van het forum en van de HDC "
Je komt dan in het onderwerp waar Ed uitlegt hoe het zit met forumleden en HDC-leden:
Klikken op de link (klik klikEdVissers schreef:Als je geïnteresseerd bent in dit forum kun je je op eenvoudige wijze registreren om toegang tot het forum te krijgen. Klik daarvoor bovenaan deze pagina op Registreren en vul de gevraagde gegevens in.
Daarna kun je van bijna alle mogelijkheden van dit forum gebruik maken. Je hebt -muv de geldende forumregels- geen verplichtingen. Je bent dan forumlid van het forum van de Honda Deauville Club. Je kunt dan ook deelnemen aan onze activiteiten.
Tot zover de forumregistratie.
Naast forumleden zijn er ook clubleden van de Honda Deauville Club.
De clubleden kunnen gebruik maken van onze collectieve motorverzekering. Ook ontvangen zij een clubpas en kortingspassen van Autogrill en Euromaster. Clubleden betalen een bijdrage van € 2 per 2 jaar.
Wil je clublid van de HDC worden dan moet je het betreffende aanvraagformulier invullen. Dat formulier vind je hier: klik klik

Overigens is clublid worden niet verplicht, maar wel veel leuker

Voorstellen is eigenlijk nóg eenvoudiger: op de startpagina staat onder het kopje "Algemeen" het onderwerp "Voorstellen". Hierop klikken, bovenaan de pagina klik je op "Nieuw onderwerp" en voila, klaar is ...
Bijkomend voordeel van dit forum is dat je op vrijwel elke vraag van m,eerdere forumleden antwoord kunt krijgen, dus als je ergens niet uitkomt: vraag maar raak!

Grtz! Koen

- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
Koen, RESPECT!
(dat is Hyves)

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Kijk, die Koen kan zo een handleidinkje uit de mouw schudden!
Waarschijnlijk zal dat wel enigszins helpen.
Voor 'n enkeling zou je nóg een stap verder terug moeten doen.
Dan gaat het om diegenen die (vrijwel) geen computerervaring hebben.
Zelfs de eenvoudigste instructies over klikken op een link in een menu leveren dan nog vragen op.
(Wat is een link, wat is klikken). Dan kan een basiscursus pc-gebruik nuttig zijn.
Voor de beginner op het forum is het handig om te weten dat je op elk moment terug kunt gaan naar de beginpagina door te klikken op het woord "Forumoverzicht":

Waarschijnlijk zal dat wel enigszins helpen.
Voor 'n enkeling zou je nóg een stap verder terug moeten doen.
Dan gaat het om diegenen die (vrijwel) geen computerervaring hebben.
Zelfs de eenvoudigste instructies over klikken op een link in een menu leveren dan nog vragen op.
(Wat is een link, wat is klikken). Dan kan een basiscursus pc-gebruik nuttig zijn.
Voor de beginner op het forum is het handig om te weten dat je op elk moment terug kunt gaan naar de beginpagina door te klikken op het woord "Forumoverzicht":

-
- Motorloos
Voor de enkeling die nog wat onwennig is schrijven we geen handleiding. Als hij/zij daarover een vraag stelt wordt hij/zij vriendelijk geholpen zoals nu. Dat heeft natuurlijk zo zijn charme 

Groetjes,
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt

Enige voorwaarde is dan dat men moet weten hóe & waar een vraag gesteld kan worden.. 

- roelof
- Honda NT700V
bij elk apparaat komt ook gelijk een handleiding dus ook bij een computer en daar zijn de ontwikkelingen zo snel gegaan dat we geen tijd meer hebben om alles bij te houden.
ik prut ook wel eens wat aan en zie wel waar ik beland, en ook hier dus!!
al denk ik wel eens, O fors, o fatum scelaratum atque impium!!
ik prut ook wel eens wat aan en zie wel waar ik beland, en ook hier dus!!
al denk ik wel eens, O fors, o fatum scelaratum atque impium!!
science flies you to the moon.
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
- Koen
- Honda Goldwing
Nou nou Roelof, wordt wel een intelligent forum zo. Studeo linguae Latinae discendae...
Grtz! Koen

- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
Ach ja, om in de sfeer te blijven....
Nec scire fas est omnia
Nec scire fas est omnia
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Tja, had ik maar goed op moeten letten bij de colleges Latijn.
Ach nou ja, ad impossibile nemo tenetur
Ach nou ja, ad impossibile nemo tenetur
- roelof
- Honda NT700V
ik zeg ook wel eens zo iets als ik op m'n duim geslagen heb, maar je mag hier niet in het Nederlands vloeken!! 

- roelof
- Honda NT700V
om even op het onderwerp terug te komen, het is niet moeilijk en hulp is altijd wel te vinden toch?
je hebt wel een computer nodig natuurlijk, want als je enige gereedschap een hamer is ziet elk probleem er uit als een spijker!!
je hebt wel een computer nodig natuurlijk, want als je enige gereedschap een hamer is ziet elk probleem er uit als een spijker!!

- Koen
- Honda Goldwing
Die Egyptenaar bedoel je Hans? Ik heb tenminste wel 's van de piramide van Maslow gehoord
Heb nooit de (basis)behoefte gehad me er verder in te verdiepen 

Grtz! Koen

-
- Honda ST1300
- Contacteer:

Ik stel voor dat we naar de handleiding gaan, aanmelding, overmaken van bedragen e.d.
Gisteren trouwens mooi spul van mijn buurman gekregen om mijn motor te poetsen. Hij doet dit naast zijn gewone werk. Hij had ook spul om de zijkant van de banden weer mooi zwart te krijgen. ERRUG MOOI DIEP ZWART.
Gaan 4 dagen door de Ardenne toeren en ik denk dat hij mijn motor dan een keer mag poetsen.
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
- Koen
- Honda Goldwing
Cor,
kan niet in 't Praatcafé 
En da's maar goed ook:

En da's maar goed ook:
om dan vervolgens door te gaan met:Cor schreef:Ik stel voor dat we naar de handleiding gaan, aanmelding, overmaken van bedragen e.d.
Cor schreef: Gisteren trouwens mooi spul van mijn buurman gekregen om mijn motor te poetsen. Hij doet dit naast zijn gewone werk. Hij had ook spul om de zijkant van de banden weer mooi zwart te krijgen. ERRUG MOOI DIEP ZWART.
Gaan 4 dagen door de Ardenne toeren en ik denk dat hij mijn motor dan een keer mag poetsen.

Grtz! Koen

(kwou er niet over beginnen, maar kwiswel dat Koen dat niet zou nalaten) 

- Koen
- Honda Goldwing