Elfstedenboetes

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
Koen
Honda Goldwing

Elfstedenboetes

Bericht door Koen »

Ik kreeg dit artikeltje door via Motor.nl. Tja, als je je tijdens een toertocht niet gedraagt dan kun je dus ook tegen de lamp lopen.

Wat ik wel vreemd vind, is dat de politie Haaglanden blijkbaar ook in Friesland actief is (getuige de foto bij dit artikel) ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Ed Vissers
Motorloos

Re: Elfstedenboetes

Bericht door Ed Vissers »

Een goede zaak dat de wegpiraten op de bon zijn geslingerd danwel hun rijbewijs zijn kwijtgeraakt. Dit soort lieden verzieken het voor de rest. Denk maar aan de latente dreiging dat mooie dijkwegen worden afgesloten agv te hard rijden door dit soort lui.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Geert
Honda CBF600S

Bericht door Geert »

Ik heb de elfstedentocht in friesland ook gereden, kan me niet herinneren dat ik ze ergens heb zien controleren.
Nou ben ik er ook niet bang voor, heb toch nergens te hard gereden. :lol:
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Harcer

Bericht door Harcer »

Volgens mij hebben de controles ook niet plaats gevonden op de route maar op de uitvalwegen voor diegenen die klaar waren. In het routeboekje werd trouwens wel voor controles gewaarschuwd.
BertG

Bericht door BertG »

Binnenkort zijn er geen regiokorpsen meer maar worden de regiokorpsen districten van politie-Nederland.
Dan zijn er maar circa 10 districten over en wordt materiaal zoals camera-auto's en high-tech afdeling nog beter verdeeld.
Weg met de eilandjes en de koninkrijkjes. Hoera.

En weg met de bestikkering Haaglanden ;)
Gerard (GTB)
Honda NT650V
Contacteer:

Bericht door Gerard (GTB) »

Ik heb tussen Dokkum en Leeuwarden wel een onopvallende motor en een politie auto gezien. Die bezig waren een man (in auto) te bekeuren..
Groetjes Gerard :b
:brrr

Pennant Red Metallic Honda Deauville NT650VX bj 1999
stxrider

Bericht door stxrider »

Met de TT van Assen wordt er ook beroep gedaan op de verschillende korpsen in den lande... dat is niets nieuws. Nu nog eens die blaerpijpen / en HD plofbakken aanpakken met gerichte controles
Harcer

Bericht door Harcer »

Koen schreef:Ik kreeg dit artikeltje door via Motor.nl. Tja, als je je tijdens een toertocht niet gedraagt dan kun je dus ook tegen de lamp lopen. ;)
Bij mijn mede tourgenoten zijn de eerste binnen.
Een tijdens de tocht (10.15 uur) 86 km waar 80 mag, ergo €35.
En een net na de tocht (16.48 uur) 82 km waar 70 mag, ergo €54.
Op verschillende lokaties, dus dat kan leuk worden.
Dus over niet gedragen kan je hier niet echt spreken, misschien wel over makkelijk scoren.
Mijn ervaring is dat je bijna niet te hard kan, vanwege de vele motoren. Misschien als je even de ruimte krijgt dat je dan net iets te hard open draait.
Het vreemde is dat de kinderen staan te juichen bij een wheelie, en daar stond toch echt blauw bij, en dat je niemand daarover hoort ivm bekeuringen.
Ik hou nog met spanning een paar dagen de brievenbus in de gaten, zou wel de eerste met de motor zijn.
BertG

Bericht door BertG »

Altijd dat gezeur. Je rijdt zelf te hard, toch?

Je hoeft ook niet op de maximale snelheid te rijden met het risico dat je er ergens overheen zit.
Je kunt ook 5 km. marge aanhouden onder de maximum snelheid.
Maar dat is niet stoer natuurlijk. Dat snap ik ook. :mrgreen:

En als er een flitspaal staat remt iedereen effe snel.
Als er een verborgen camera staat wordt de politie kinderachtig genoemd.
Wie is er kinderachtig? Rem dan ook niet als je een camera ziet, toch?
En die 86 waar je 80 mag...daar is al 5 km afgetrokken.

En ik ben niet roomser dan de Paus...maar als ik een bekeuring krijg dan is het een geaccepteerd resultaat van mijn rijgedrag.
Ik betaal hem, al is het niet juichend, maar ik geef daar nooit een ander de schuld van.

Als ze bij mij in de straat te hard rijden vind ik ook dat de politie daar wat aan moet doen.
Dus ik vind dat een ander in zijn straat ook dat recht heeft dat te vinden en dat de politie het recht heeft daar dan wat aan te doen.

:D
Jos
Honda NC750X DCT

Bericht door Jos »

Bert,
ik ben het helemaal met je eens.
Met de vriendelijke groeten uit het Brabantse,

Jos
Harcer

Bericht door Harcer »

Gaat mij niet om het betalen, of wel of niet terecht de bekeuring, maar het snelle oordeel van misdragen, waar het onderwerp mee begon.
Misdragen is als een g******e over een dijk of door een woonwijk met 120, dan ben je je rijbewijs geeneens waard.
En ja er zijn er nog vier bij gekomen.
BertG

Bericht door BertG »

Ik begrijp misschien niet helemaal wat je bedoelt met 'het snelle oordeel'.

Als de overschrijding klein is dan spreek je over een overtreding en is de boete laag.
Als de overschrijding groter is dan is het een misdrijf en is de boete hoog of wordt het een intrekking rijbewijs of zelfs een artikel 5 en/of een inname en een melding bij het CBR.

Lijkt me alleszins redelijk.
BertG

Bericht door BertG »

stxrider schreef:Met de TT van Assen wordt er ook beroep gedaan op de verschillende korpsen in den lande... dat is niets nieuws. Nu nog eens die blaerpijpen / en HD plofbakken aanpakken met gerichte controles
Wist je dat er geen eenduidige geluidslimiet is voor motoren-uitlaat-geluid?!

Per motor staat het in je kenteken wat de limiet is.
Dat kan voor de ene 82 dB zijn en voor de ander 94 dB. (ik noem maar iets)

Honda's worden standaard aangeboden bij de typegoedkeuring met een heel beschaafd uitlaatgeluid.
Maar er zijn er bij die standaard veel (en soms heel veel) meer herrie maken en zo een typegoedkeuring ontvangen.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Michel,

ik sprak inderdaad van "niet gedragen" en dat is snel geconcludeerd uit het bericht. Geldt overigens dan alleen voor degenen die een boete hebben opgelopen, ik zeg niet dat iedereen die aan die tocht meedeed zich misdragen heeft. Natuurlijk zullen er tussen de motorrijders die een boete hebben gekregen ook rijders zijn die nét even te hard reden en de pech hadden gelijk geflitst te worden, maar als het aantal zo groot is dan spreek ik (heel generaliserend, dat geef ik gelijk toe) over "niet gedragen".
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Harcer

Bericht door Harcer »

Beste Koen
:up
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”