Ik ken jullie niet eens, en moet nog meerijden voor een ritje..... dus deze bijdrage is wel objectief
Mooi dat hier de 4 "K"s aan bod komen. De meeste mensen leren niet meer dan BRAVOK of zoiets.... Ik wil niets afdingen van de rijkwaliteiten van de diverse forumleden hier, maar ook al rij je veel kilometers en schadevrij wil nog niet betekenen dat je "goed" rijdt!
- Ik durf te beweren dat bij velen onder ons de rijvaardigheid minder is dan ze zelf denken. Of dat ze de perceptie hebben dat ze veilig rijden, maar dingen doen die er in de loop der jaren zijn ingeslopen die men nu als "normaal" ervaart.
Iedereen heeft het altijd over een circuittraining, maar ik denk dat een RMT of VRO-R misschien meer bijdragen dan steeds een circuittraining. En ja, het kost geld........ maar door training kan je (weet ik zeker) je letsel meestal verkleinen! Je neemt het mee, leert ervan, en stopt het onbewust in een tasje in je bovenkamer. Gebeurt er wat, dan "raar maar waar" zal jij die training onbewust aanspreken. Ik heb het namelijk eens mogen ervaren in de stromende regen........dat je plotseling

moet reageren. Mijn motor niets en ik ook niets. Een wonder

, nee die training...........
RMT:
http://www.knmv.nl/rijopleidingen/cursusaanbod/rmt_2
VRO-R:
http://www.knmv.nl/rijopleidingen/cursusaanbod/vro-r
En om weer on-topic te komen....... Door betere kijktechniek kom je ook toch een veiliger bochtenwerk
