vrouwen en een NT 700
vrouwen en een NT 700
IK rijd al jaren een Deauville 700. IK heb nog even gewisseld naar een CBF 1000 maar door schouder en nekklachten snel terug naar de Deauville,. Nu wil vrowlief van haar CBF naar de Deauville maar denkt dat hij te hoog is. Tussen de oortjes ????? Zou zonde zijn om een nieuwe te kopen en dan .......of juist wel met evt. aanpassingen. Wat zijn jullie ervaringen als vrouwen op de NT 700
FRank en Claude, de levensgenieters !!!!!
Wij zijn rustige toerders die willen genieten wat motorrijden zo geweldig maakt. Wij gaan langzaam richting de 50 en willen genieten van elke dag die het leven je schenkt.
Laatst gewijzigd door levensgenieters op 07 mar 2011, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- Catbustingdog
- Motorloos
Wel, het feit of een motorfiets aldanniet te hoog is voor de berijder heeft niets te maken met het geslacht, maar met de (been)lengte van die berijder.levensgenieters schreef: IK rijd al jaren een Deauville 700. Nu wil vrowlief van haar CBF naar de Deauville maar denkt dat hij te hoog is. Tussen de oortjes ????? Zou zonde zijn om een nieuwe te kopen en dan ......!
Eigenlijk is het eenvoudig, laat "vrowlief" een poosje met jouw fiets rondkarren en je zal het snel weten!
sportieve groet 
Noël
Mooie meisjes zijn net eekhoorntjes...
ze vallen voor alle eikels!

Noël
Mooie meisjes zijn net eekhoorntjes...
ze vallen voor alle eikels!
- Hans van D
- Motorloos
Als Claude wat korte beentjes heeft, kan je ook denken aan een verlaagd zadel en/of verlaging op de veren. Dat laatste is mogelijk, omdat ik een proefrit op een 700 heb gemaakt die daarvoor iets was verlaagd.
Ik denk dat je bij elkaar toch gauw een centimeter of 5 kan zakken.
Claude, succes met de keuze.
Ik denk dat je bij elkaar toch gauw een centimeter of 5 kan zakken.
Claude, succes met de keuze.
Groeten,
Hans
Ik reed op een groene NT650V van 2002.
Hans
- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
-
- Honda ST1300
- Contacteer:
Hahahahahahahha geen idee, wat maf eigenlijk.....Frank schreef:Oké, ik herhaal??????
Een 650 is hoger, 81,4cm.
Waarom krijg jij je voeten dan niet plat op de grond bij een 700????
Misschien is mijn zadel verlaagd

Het zal wel tussen de oren zitten vermoed ik, ben bang om de 700 te laten vallen

- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
-
- Honda ST1300
- Contacteer:
Re: vrouwen en een NT 700
IK ben zelf 1.65 en zit prima op een 650. mvg Nicolettelevensgenieters schreef:IK rijd al jaren een Deauville 700. IK heb nog even gewisseld naar een CBF 1000 maar door schouder en nekklachten snel terug naar de Deauville,. Nu wil vrowlief van haar CBF naar de Deauville maar denkt dat hij te hoog is. Tussen de oortjes ????? Zou zonde zijn om een nieuwe te kopen en dan .......of juist wel met evt. aanpassingen. Wat zijn jullie ervaringen als vrouwen op de NT 700
Re: vrouwen en een NT 700
Maar dan heb je toch zeker wel een verlaagd zadel of een andere veerafstelling? Ik ben zo'n 1,71 m en ik krijg een voet plat op de grond als ik een beetje kontje schuifNicolette Steegeling schreef:IK ben zelf 1.65 en zit prima op een 650. mvg Nicolettelevensgenieters schreef:IK rijd al jaren een Deauville 700. IK heb nog even gewisseld naar een CBF 1000 maar door schouder en nekklachten snel terug naar de Deauville,. Nu wil vrowlief van haar CBF naar de Deauville maar denkt dat hij te hoog is. Tussen de oortjes ????? Zou zonde zijn om een nieuwe te kopen en dan .......of juist wel met evt. aanpassingen. Wat zijn jullie ervaringen als vrouwen op de NT 700

Groeten,
Hans
Hans
Deaville laten verlagen
Heb sinds april 2010 een verlaagde Deauville. Aangezien ikzelf maar 1.61 m lang ben en navenant korte benen heb
, was dat voor mij een absolute must bij de aankoop. Het werd anders voor mij moeilijk om de motorfiets bij stilstand stabiel te houden.
De dealer heeft mijn nieuwe (maar overjarige) Deauville toen laten aanpassen met (Duitse) Wilbers veerpoten (speciaal voor de NTV 700 Deauville) waardoor de motor uiteindelijk 35 mm is verlaagd. Eigenlijk zou de sidekick dan ook nog 30 mm noeten worden verlaagd, maar dat hebben ze niet gedaan waardoor de motor nu wel erg "recht" overeind staat. Is echter als je kijkt waar je de motor gaat parkeren niet echt een probeem.
Ben nu nog aan het nadenken over het aanpassen van de buddyseat want helemaal plat met beiden voeten aan de grond is het nog steeds niet.

De dealer heeft mijn nieuwe (maar overjarige) Deauville toen laten aanpassen met (Duitse) Wilbers veerpoten (speciaal voor de NTV 700 Deauville) waardoor de motor uiteindelijk 35 mm is verlaagd. Eigenlijk zou de sidekick dan ook nog 30 mm noeten worden verlaagd, maar dat hebben ze niet gedaan waardoor de motor nu wel erg "recht" overeind staat. Is echter als je kijkt waar je de motor gaat parkeren niet echt een probeem.

Ben nu nog aan het nadenken over het aanpassen van de buddyseat want helemaal plat met beiden voeten aan de grond is het nog steeds niet.
Re: Deaville laten verlagen
Je ben al aardig op de goede wegLinda1323 schreef: De dealer heeft mijn nieuwe (maar overjarige) Deauville toen laten aanpassen met (Duitse) Wilbers veerpoten (speciaal voor de NTV 700 Deauville) waardoor de motor uiteindelijk 35 mm is verlaagd.

Misschien is er iemand hier die de standaard kan inkorten en lassen? Misschien het mannetje van "desiellies", want die is ook aardig bezigEigenlijk zou de sidekick dan ook nog 30 mm noeten worden verlaagd, maar dat hebben ze niet gedaan waardoor de motor nu wel erg "recht" overeind staat. .

Ik heb eergisteren op de 700 van mijn man gereden en hij op mijn 650, ik wil wel ruilen, zit veel lekkerder op de 700 en mijn voeten kreeg ik ook prima aan de grond, de vorige keer stond ie op de middenbok denk ik hahahahahahaa.
Hij vond de mijne sneller en vlotter maar dat boeit mij toch niet zo, hij komt natuurlijk van een 1300 af en dan is dat iets belangrijker denk ik..
Volgend jaar dus maar eens op zoek naar een 700 voor mij, ruilen we de 650 er op in....
Hij vond de mijne sneller en vlotter maar dat boeit mij toch niet zo, hij komt natuurlijk van een 1300 af en dan is dat iets belangrijker denk ik..
Volgend jaar dus maar eens op zoek naar een 700 voor mij, ruilen we de 650 er op in....
-
- Triumph Trophy SE
Ik houd me dan WARM aanbevolen!desillies schreef:Ik heb eergisteren op de 700 van mijn man gereden en hij op mijn 650, ik wil wel ruilen, zit veel lekkerder op de 700 en mijn voeten kreeg ik ook prima aan de grond, de vorige keer stond ie op de middenbok denk ik hahahahahahaa.

I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Wil je nu al?ikkieman schreef:Ik houd me dan WARM aanbevolen!desillies schreef:Ik heb eergisteren op de 700 van mijn man gereden en hij op mijn 650, ik wil wel ruilen, zit veel lekkerder op de 700 en mijn voeten kreeg ik ook prima aan de grond, de vorige keer stond ie op de middenbok denk ik hahahahahahaa.
Mag ook hoor hahahahaaa
Maar je hebt geen 700 voor mij neem ik aan

Linda1323 Wat betreft het inkorten van de jifi, dat gaat niet zo gemakkelijk, is namelijk gietijzer, je zou hem wel in kunnen korten met een haakse slijper maar dan kun je voortaan alleen nog maar met een los plaatje eronder op grind en grond ondersoorten parkeren, ook niet echt fijn....