vrouwen en een NT 700

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
levensgenieters

vrouwen en een NT 700

Bericht door levensgenieters »

IK rijd al jaren een Deauville 700. IK heb nog even gewisseld naar een CBF 1000 maar door schouder en nekklachten snel terug naar de Deauville,. Nu wil vrowlief van haar CBF naar de Deauville maar denkt dat hij te hoog is. Tussen de oortjes ????? Zou zonde zijn om een nieuwe te kopen en dan .......of juist wel met evt. aanpassingen. Wat zijn jullie ervaringen als vrouwen op de NT 700

FRank en Claude, de levensgenieters !!!!!
Laatst gewijzigd door levensgenieters op 07 mar 2011, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Catbustingdog
Motorloos

Bericht door Catbustingdog »

levensgenieters schreef: IK rijd al jaren een Deauville 700. Nu wil vrowlief van haar CBF naar de Deauville maar denkt dat hij te hoog is. Tussen de oortjes ????? Zou zonde zijn om een nieuwe te kopen en dan ......!
Wel, het feit of een motorfiets aldanniet te hoog is voor de berijder heeft niets te maken met het geslacht, maar met de (been)lengte van die berijder.
Eigenlijk is het eenvoudig, laat "vrowlief" een poosje met jouw fiets rondkarren en je zal het snel weten!
sportieve groet :blg
Noël

Mooie meisjes zijn net eekhoorntjes...
ze vallen voor alle eikels!
Hans van D
Motorloos

Bericht door Hans van D »

Als Claude wat korte beentjes heeft, kan je ook denken aan een verlaagd zadel en/of verlaging op de veren. Dat laatste is mogelijk, omdat ik een proefrit op een 700 heb gemaakt die daarvoor iets was verlaagd.

Ik denk dat je bij elkaar toch gauw een centimeter of 5 kan zakken.

Claude, succes met de keuze.
Groeten,
Hans

Ik reed op een groene NT650V van 2002.
Tanja

Bericht door Tanja »

kweenie is een 700 hoger dan een 650???? ik ben 1.68 en kan prima met mijn voetjes bij de grond op mijn 650!
desillies

Bericht door desillies »

Een 650 is hoger dan een 700, de ene is namelijk 81,4 cm hoog en de andere 80,6 cm.
Zadel verlagen is natuurlijk altijd mogelijk.
Ik zit zelf beter op een 650 dan op een 700, puur omdat ik bij laatsgenoemde net mijn voeten niet goed plat op de grond krijg.
Frank
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Frank »

Oké, ik herhaal??????

Een 650 is hoger, 81,4cm.
Waarom krijg jij je voeten dan niet plat op de grond bij een 700???? ;)
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Frank schreef:Oké, ik herhaal??????

De bijpassende motorlaarzen hebben een 8mm. dunnere zool???
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Cor
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Cor »

:idea: Motorbroek met vulling :?: :oops:
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
desillies

Bericht door desillies »

Frank schreef:Oké, ik herhaal??????

Hahahahahahahha geen idee, wat maf eigenlijk.....
Misschien is mijn zadel verlaagd :D ??

Het zal wel tussen de oren zitten vermoed ik, ben bang om de 700 te laten vallen :oops: **grinnik**
Frank
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Frank »

Breder zadel misschien? :roll:
Afbeelding

Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Per abuis op de topkoffer gaan zitten?
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Frank
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Frank »

Probeer ik het onderwerp weer serieus te krijgen, komt CaveyH ........... :lol: :lol: :lol:
Afbeelding

Cor
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Cor »

ja, doen we zo ons best om het binnen de perken te houden. Wat vervelend toch :lol:
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Tja, praatcafé hè ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Nicolette Steegeling

Re: vrouwen en een NT 700

Bericht door Nicolette Steegeling »

levensgenieters schreef:IK rijd al jaren een Deauville 700. IK heb nog even gewisseld naar een CBF 1000 maar door schouder en nekklachten snel terug naar de Deauville,. Nu wil vrowlief van haar CBF naar de Deauville maar denkt dat hij te hoog is. Tussen de oortjes ????? Zou zonde zijn om een nieuwe te kopen en dan .......of juist wel met evt. aanpassingen. Wat zijn jullie ervaringen als vrouwen op de NT 700

Hans van D
Motorloos

Re: vrouwen en een NT 700

Bericht door Hans van D »

Nicolette Steegeling schreef:
levensgenieters schreef:IK rijd al jaren een Deauville 700. IK heb nog even gewisseld naar een CBF 1000 maar door schouder en nekklachten snel terug naar de Deauville,. Nu wil vrowlief van haar CBF naar de Deauville maar denkt dat hij te hoog is. Tussen de oortjes ????? Zou zonde zijn om een nieuwe te kopen en dan .......of juist wel met evt. aanpassingen. Wat zijn jullie ervaringen als vrouwen op de NT 700

Maar dan heb je toch zeker wel een verlaagd zadel of een andere veerafstelling? Ik ben zo'n 1,71 m en ik krijg een voet plat op de grond als ik een beetje kontje schuif :lol:
Groeten,
Hans

Ik reed op een groene NT650V van 2002.
Nicolette Steegeling

Bericht door Nicolette Steegeling »

Niet dat ik weet maar ik kan gewoon met mijn voeten bij de grond. Niet alle twee plat op de grond wel met mijn tenen maar ik sta altijd met mijn rechtervoet op de grond en de andere op het stepje.

mvg Nicolette
Linda1323

Deaville laten verlagen

Bericht door Linda1323 »

Heb sinds april 2010 een verlaagde Deauville. Aangezien ikzelf maar 1.61 m lang ben en navenant korte benen heb 8) , was dat voor mij een absolute must bij de aankoop. Het werd anders voor mij moeilijk om de motorfiets bij stilstand stabiel te houden. :oops:
De dealer heeft mijn nieuwe (maar overjarige) Deauville toen laten aanpassen met (Duitse) Wilbers veerpoten (speciaal voor de NTV 700 Deauville) waardoor de motor uiteindelijk 35 mm is verlaagd. Eigenlijk zou de sidekick dan ook nog 30 mm noeten worden verlaagd, maar dat hebben ze niet gedaan waardoor de motor nu wel erg "recht" overeind staat. Is echter als je kijkt waar je de motor gaat parkeren niet echt een probeem. :lol:

Ben nu nog aan het nadenken over het aanpassen van de buddyseat want helemaal plat met beiden voeten aan de grond is het nog steeds niet.
stxrider

Re: Deaville laten verlagen

Bericht door stxrider »

Linda1323 schreef: De dealer heeft mijn nieuwe (maar overjarige) Deauville toen laten aanpassen met (Duitse) Wilbers veerpoten (speciaal voor de NTV 700 Deauville) waardoor de motor uiteindelijk 35 mm is verlaagd.
Je ben al aardig op de goede weg :D .
Eigenlijk zou de sidekick dan ook nog 30 mm noeten worden verlaagd, maar dat hebben ze niet gedaan waardoor de motor nu wel erg "recht" overeind staat. .
Misschien is er iemand hier die de standaard kan inkorten en lassen? Misschien het mannetje van "desiellies", want die is ook aardig bezig ;)
desillies

Bericht door desillies »

Ik heb eergisteren op de 700 van mijn man gereden en hij op mijn 650, ik wil wel ruilen, zit veel lekkerder op de 700 en mijn voeten kreeg ik ook prima aan de grond, de vorige keer stond ie op de middenbok denk ik hahahahahahaa.
Hij vond de mijne sneller en vlotter maar dat boeit mij toch niet zo, hij komt natuurlijk van een 1300 af en dan is dat iets belangrijker denk ik..

Volgend jaar dus maar eens op zoek naar een 700 voor mij, ruilen we de 650 er op in....
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

desillies schreef:Ik heb eergisteren op de 700 van mijn man gereden en hij op mijn 650, ik wil wel ruilen, zit veel lekkerder op de 700 en mijn voeten kreeg ik ook prima aan de grond, de vorige keer stond ie op de middenbok denk ik hahahahahahaa.
Hij vond de mijne sneller en vlotter maar dat boeit mij toch niet zo, hij komt natuurlijk van een 1300 af en dan is dat iets belangrijker denk ik..

Volgend jaar dus maar eens op zoek naar een 700 voor mij, ruilen we de 650 er op in....
Ik houd me dan WARM aanbevolen! ;)
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
desillies

Bericht door desillies »

ikkieman schreef:
desillies schreef:Ik heb eergisteren op de 700 van mijn man gereden en hij op mijn 650, ik wil wel ruilen, zit veel lekkerder op de 700 en mijn voeten kreeg ik ook prima aan de grond, de vorige keer stond ie op de middenbok denk ik hahahahahahaa.

Ik houd me dan WARM aanbevolen! ;)
Wil je nu al?
Mag ook hoor hahahahaaa
Maar je hebt geen 700 voor mij neem ik aan :D

Linda1323 Wat betreft het inkorten van de jifi, dat gaat niet zo gemakkelijk, is namelijk gietijzer, je zou hem wel in kunnen korten met een haakse slijper maar dan kun je voortaan alleen nog maar met een los plaatje eronder op grind en grond ondersoorten parkeren, ook niet echt fijn....
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”