ziek, zwak en ... *

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Rene,

Nadat ik nu bovenstaande heb gelezen ben ik eventjes stil... Heel veel sterkte zowel voor jou als je omgeving. Hoop dat er niet meer slecht nieuws komt en er vanaf nu steeds iets betere berichten komen voor je. Suc6!
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Henk Engberts
BMW R1150RT

Bericht door Henk Engberts »

Een behoorlijk aangrijpend verhaal dat je hier vertelt Rene. Veel sterkte en kracht toegewenst bij het verdere herstel.
Time flies when I drive my Honda Deauville.
eddy

Bericht door eddy »

Hoi Rene.

Net je verhaal gelezen en ben d,r behoorlijk van onder de indruk,ik wens je dan ook veel sterkte en van harte beterschap toe.

Groetjes Eddy
roelof
Honda NT700V

Bericht door roelof »

heel veel sterkte rene!!
ik zit momenteel ziek thuis, maar dat stelt nu even niets meer voor zeg!!
we hopen dat we je straks weer op de motor zien.
science flies you to the moon.
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
René

Bericht door René »

Ten eerste sorry dat ik zo weinig van me laat horen (lees zien) maar ik kom er eigenlijk niet aan toe. Wel vreemd als je in iedergeval geen ca 40 uur van huis bent om te werken.

Maar hier weer een update van mij.
6 en 7 november heb ik 2 injecties gehad op de behandeling van de week erop. Deze kosten samen slechts 1400 euro. Jaja het mag wat kosten allemaal.
8 november moest ik me om 10 uur melden in het UMC Utrecht. Eerst werd er (weer eens) bloed afgenomen voor diverse onderzoeken.
Daanra moest ik me op de Afdeling melden. We werden vriendelijk onthaald en werd er het één en ander uitgelegd door de zuster, later kwam de arts met de aanvulling hierop en over de behandeling. uiteindelijk na alles te weten en wij onze vragen hebben kunnen stellen was het zover. We mochten nog ca 15 min afscheid nemen, maar voor mn gevoel stond de arts al met 5 minuten weer in de kamer met het verzoek aan mn partner om te gaan.
Toen werd het ineens heel zakelijk en werd het protocol doorgenomen voor het RadioActiefJodium (RAJ). Hij kwam binnen met een loden kist in een ijzeren karretje, in die kist zat weer een loden potje met daarin een buisje waar het pilletje zat. Hij zou het potje open maken en ik moest hem aanpakken en aan mn mond zetten. Zodra ik het pilletje had ingenomen moest ik het potje (best wel zwaar) terug geven aan hem. Nadat ik een beker met water had genomen ging hij als de wiedeweerga weg, en viel de deur met een harde klap dicht. Het voelde net of ik mijn doodvonnis getekend had. Daar zit je dan helemaal remi en alleen in een kamertje van 4x4 een raam om naar buiten te kijken. Wat zie je een paar barakken, een zijvleugel van het ZH en lucht met wat bomen thats all. De kamer was eigenlijk van weinig luxe voorzien 3 stoelen 2 tafels bed douche toilet wastafel en een multimediacenter (tv, radio en internet).
De eerste dag 2 x heel even een hoofd om de hoek gezien met de vraag hoe het ging en of ik iets wilde drinken. ALs dit werd gebracht klopten ze op de deur en mocht ik het even later uit de gang (deursluis) halen.
De tweede dag was de straling nog te hoog, zelfs voor een kort bezoek van familie. Wederom niemand gezien. gelukkig kon ik ze bellen om even hun stem te horen. De minuten gingen traag. Af en toe zag je een paar tellen een zuster met de vraag hoe het ging en of je nog wat wou drinken.
Omdat het RAJ wat niet in je lichaam wordt opgenomen via lichaamsvocht eruit wordt gewerkt had ik me voorgenomen veel te drinken dus dronk ik van 7.00 tot 24.00 elk half uur een glas en 'snachts als ik wakker was probeerde ik er 2 te drinken. Om zo snel mogelijk onder de grens te komen om weer naar huis te mogen.
Woensdag kwam de dokter weer meten. Hij kon zijn ogen niet geloven en dacht eerst dat het apparaat kapot was dus deed hij nog een 2e en 3e meting. de stralingsgraad was met 50 gedaald dus mocht ik naar huis.
Terwijl er werd gezegd dat het pas op zijn vroegst donderdag maar dat het ook nog wel vrijdag kon worden. Zowel arts als ik en rest van de verpleegkundigen vonden het erg vreemd dat de daling van het RAJ zo snel ging. We denken dat het te maken heeft dat de chirurg weinig schildklierweefsel heeft laten zitten waardoor er in mijn hals minder RAJ word opgenomen en dat ik heeel veeel heb gedronken en natuurlijk naar het toilet ben geweest. Ik heb nog wel voor 3 weken leefregels meegekregen. zo'n 1,5 A4 vol. Hier is mee te leven, beter dan dat kamertje. Ik hoop dat ik er niet meer naar toe hoef, want het sloopt je compleet.
Afgelopen maandag moest ik terug voor foto's om te kijken waar in mijn lichaam het RAJ is opgenomen. Deze worden bekeken samen met de bloedonderzoeken van over een paar weken en vervolgens krijg ik de voorlopige uislag en evt verdere behandeling te horen. Het maken van de foto's duurde best lang 4 foto's a 10 minuten per stuk en 1 van een half uur en dat allemaal doodstil liggen omdat anders de foto's mislukken. Het was een lange lig maar wel de moeite waard.

Nou dat was het wel voor nu, en ga ik even een kopje koffie zetten.
Ik wens jullie al het goeds toe en bedankt voor al jullie reacties.

René
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Zo Rene, da's weer een heftige periode geweest voor je. Blij dat je eerder naar huis kon dan ze dachten, want wat je omschrijft klinkt meer als een gevangenis dan als een ziekenhuis.

Ik hoop dat verder alles goed gaat verlopen en dat je snel profijt gaat hebben van de behandeling.

Suc6!!!
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Tanja

Bericht door Tanja »

zegguh! je hoeft je niet te verontschuldigen!!!!
Pff wat ontzetten heftig zeg wat jij allemaal meemaakt momenteel... en ik kan me voorstellen dat het voelt alsof je je eigen doodvonnis tekent (in slikt) ik wens je veel sterkte en kracht!
dikke knuff vanuit drenthe
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hoi Rene,

Jemenie wat een gedoe. Nooit geweten dat zo'n behadeling zoveel voeten in de aarde had/heeft. Dat je door de RAJ een soort van afgezonderd ligt is geen pretje.

Sterkte in ieder geval en natuurlijk beterschap.

Vriendelijke groet

Marcel.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Ed Vissers
Motorloos

Bericht door Ed Vissers »

Rene,

wel heftig hoor wat je meemaakt. Ik hoop voor je dat de vervolgbehandelingen tot een minimum beperkt hoeven te blijven.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Henk
Honda NC750

Bericht door Henk »

Rene,zware behandeling die je moet ondergaan,we hopen dat de resultaten van de uitslagen dan ook gunstig voor je zijn.
Veel sterkte toegewenst met je vervolgbehandelingen en dat de zon weer snel voor je mag schijnen.
gr.Henk
My hart beats for my red NC750S :brrr
René

Bericht door René »

Hallo allemaal.

Hier weer eens een berichtje van mij. De motor staat nog wel in de garage ... Maar het is nu toch geen weer om te rijden vind ik.
Het goede nieuws dat ik van de week te horen kreeg is dat er tot op heden geen uitzaaiingen gevonden zijn. Dus toch wat vrolijkere feestdagen. Het enige is dat mijn bloedspiegels nog niet goed zijn, dus we zijn druk bezig dit met medicatie goed te krijgen.
Ik kijk al uit naar het mooie weer om met jullie te toeren.
In maart moet ik weer voor controle terug.

Ook via dit topic wil ik iedereen hele fijne feestdagen toewensen.

Grtz Rene
Frank
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Frank »

René, dat is goed nieuws en dat is altijd fijn te horen.

Fijne dagen!
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
EricvZ
Honda NT700V
Contacteer:

Bericht door EricvZ »

Hoi Rene, fijn om goed nieuws van je te lezen.
Hou de moed erin en geniet van de feestdagen.
Vriendelijke groet, Eric

Honda NSS350A Forza : 3/6/2021:0 -> 01/10/2023:750
Honda NT700VA Deauville : 5/9/2009:3835 -> 02/06/2021:72308
Gerard (GTB)
Honda NT650V
Contacteer:

Bericht door Gerard (GTB) »

Hallo Rene,

fijn dat er geen uitzaaiingen zijn gevonden. dat is toch goed nieuws.

fijne feestdagen..
Groetjes Gerard :b
:brrr

Pennant Red Metallic Honda Deauville NT650VX bj 1999
Henk
Honda NC750

Bericht door Henk »

Rene,geen uitzaaingen=goed bericht.
Fijn voor je om zo de feestdagen in te gaan.
Wellicht tot ziens op een tourtje.
gr.Henk
My hart beats for my red NC750S :brrr
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hoi Rene,

Dat is nog eens een goed bericht!!
Mooi man.

Ik wens jou en je familie ook een prettige kerst en een heel goed 2011.

Vriendelijke groet

Marcel.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Stephan
Moto Guzzi Stelvio

Bericht door Stephan »

Fijn om te horen, Rene! Daarom wens ik jou een gezond 2011!
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. ;)
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Gelukkig wat goed nieuws zo voor de feestdagen. Ik wens je dubbel en dwars en gelukkig en vooral gezond 2011!
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
stxrider

Bericht door stxrider »

Helemaal beter wordt je dus niet meer, maar sterte met het herstel.

Trouwens met de medicijnen kunnen ze tegenwoordig veel regelen. Mijn nichtje is geboren zonder schildklier en die is al 17 ;)
eddy

Bericht door eddy »

Hallo Rene.
Dat is toch wel mooi nieuws zo vlak voor de feestdagen,en nu op voor een voorspoedig herstel,en ik wens je een heel gezond 2011 toe.
Gr. Eddy
henkbontekoe

Bericht door henkbontekoe »

Rene,
Ondanks dat mijn behandeling een stuk minder zwaar was weet ik zo ongeveer hoe je je voelt en alles ervaart. Blijf positief (dat is je als ik alles zo lees wel toevertrouwd) en blijf voor het beste gaan. Dat je pas in maart terug moet komen is op zich al fantastisch. Ik wens je fijne kerstdagen en een in alle opzichten voorspoedig 2011
René

Bericht door René »

stxrider schreef:Helemaal beter wordt je dus niet meer, maar sterte met het herstel.

Trouwens met de medicijnen kunnen ze tegenwoordig veel regelen. Mijn nichtje is geboren zonder schildklier en die is al 17 ;)
Niet alleen m'n schilklier is er uit maar door de operatie ook al mijn bijschildklieren werken niet meer beschadigd cq dood.

Dus slik nu ca 10 pillen op een dag. Om te zorgen dat ik ookvoldoende calcium vitamine d schildklierhormoon en bijschildklier hormoon binnen krijg.

Gelukkig voor mij en andere bestaat deze medicatie.
Cor
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Cor »

wow man, heftig.
In elk geval fijn dat je ons erin laat delen.
Veel succes met aansterken en zorgen dat de medicatie in orde komt.
Er zijn allerlei voorbeelden te noemen maar dat doe ik niet. Blijf positief (dat kan oook niet anders met zo'n leuk forum) en leef.

Fijne dagen toegewenst voor jou en allen die je lief zijn. (en dat zijn er een boel. :D
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
stxrider

Bericht door stxrider »

Rene schreef: Niet alleen m'n schilklier is er uit maar door de operatie ook al mijn bijschildklieren werken niet meer beschadigd cq dood.

Dus slik nu ca 10 pillen op een dag. Om te zorgen dat ik ookvoldoende calcium vitamine d schildklierhormoon en bijschildklier hormoon binnen krijg. .
Sorry :oops: oeps, ik wilde er een positieve draai eraan geven, maar het is nog heftiger dan ik al dacht......... sterkte man!
René

Bericht door René »

Het scheelt dat er medicatie voor is om zonder bij en schilklier te kunnen leven. Anders was ik ..... Laten we het daar maar niet over hebben. Nu alleen goed de klok in de gaten houden en gediciplineerd er mee om gaan.
stxrider

Bericht door stxrider »

Eigenlijk is het belangrijkste dat je er weer boven op komt en je ritme weer vind. Daarna weer lekker met anderen kan deelnemen.........met allerlei dingen die je leuk vond / vind in de caroussel van het dagelijkse leven. Dan kan je weer plannen maken en vooruit kijken.

Het verleden kunnen we niet meer veranderen, maar de toekomst kunnen we nog zo aangenaam mogelijk maken waaronder :brrr het rijden op de motor, een :dri pilsje te drinken op een terras of iets anders ;)

Tot volgend jaar tijdens een toerrit met een :pro . Klingt ver, maar volgend jaar is dicht bij :mrgreen: .
Laatst gewijzigd door stxrider op 26 dec 2010, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Tanja

Bericht door Tanja »

Rene,
Ik hoop dat 2011 een gigantisch goed jaar voor jou en je naasten gaat worden!
Cor
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Cor »

Rene,
Veel succes in het nieuwe jaar (en alle jaren daarna).
Alle goeds voor jou en allen die je lief zijn.

Tip van de dag. Kijk uit voor vuurwerk.

Hé, de koffie is klaar :!: en de zon die schijnt, 8) en ik ben alleen op mijn werk :shock: en er komt een klant. Maar samen een bakkie doen. :idea:
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Hans V.

Bericht door Hans V. »

Hoi René,

Hoe gaat het inmiddels met je? Als je tijd en zin hebt, laat dan maar 'ns wat weten. Hopelijk geniet je net als wij van het naderende voorjaar en de mooie tochten die ongetwijfeld gaan komen.
Groeten!

Hans & Anita
René

Bericht door René »

Als ik er aan denk zal ik a.s. dinsdag vertellen wat mn behandelend arts er op dit moment van denkt. ze zijn bezig met enkele onderzoeken en daar krijg ik dinsdag de uitslag van en hopelijk is het positief nieuws. Ik voel me iig al wel beter dan vorig jaar dus als dat een graadmeter is zit het wel snor
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”