Nu heb ik steeds last van mijn rechter oor.
Eerst dacht ik dat het van de bril kwam, maar de binnezijde
van de helm drukt op bovenste gedeelte van oor.
Heeft daar nog iemand last van ?

CaveyH schreef:Ik heb een HJC FS-Max systeemhelm. Niet echt zwaar, past (voor mijn hoofd) goed en qua windgeruis vind ik het meevallen. Ik rij wel altijd met doppen in, zeker op de snelweg.
Mijn ervaring met het vizier is minder, als er vocht tussen het vizier en de pinlock komt vreet dit het vizier aan, eerste werd onder garantie vervangen maar de tweede (die dat probleem volgens de leverancier niet zou moeten hebben) begint nu ook.
Bij flinke regenbuien druppelt er af en toe een druppeltje van bovenaf tussen helm en vizier door. Wel irritant maar verder geen ramp.
Ventilatiemogelijkheden vind ik voldoende, ik rij wel vaak met vizier op of klep open. Qua betaalbaarheid is het een prima helm, was voor de fluor-versie ongeveer 280 kwijt...
Als je een lichte systeemhelm wil zou ik toch gaan voor een C3. Weegt niet meer dan een integraalhelm en is zo stil als op dit moment maar kan. Ik ben zelf ook aan het sparen voor deze helm.Nicolette Steegeling schreef:Hallo,
Ik heb ook een Airoh helm en ik doe altijd een buff over mijn hoofd zodat de oren goed blijven zitten en niet dubbel klappen.
Ik vind een juiste helm toch heel moeilijk. Ik heb heel wat helmen gehad maar ben nog niet tevreden. De meeste helmen zijn te groot en te zwaar voor een dameshoofd. De vorige helm kreeg ik last van mijn nek omdat hij te zwaar was. Deze helm zit wel goed en is lekker licht, alleen veel windgeruis. De volgende helm wordt denkelijk een systeem helm. Wie heeft hier ervaring mee?
mvg Nicolette
Ho, ho, een redelijk bolle kop, hè. Da's toch wat anders. Wel vreemd dat die Shoei helmen ook goed zaten terwijl jij aangeeft dat deze meer voor een langwerpig hoofd zijn.jean-marie schreef:Jij zegt zelf dat je een bolle kop hebt.
Dus pas die Nolan nu beter op je bolle kop !
![]()