stxrider schreef:Maar ik zal je vertellen, dat als TT met een eigen routeprogramma op de proppen komt (en daar zijn ze misschien bij TT ook aan bezig),
Maak je niet blij. Ik geloof niet dat er zoiets ooit komt.
Volgens de reclameslogan maakte Tomtom als eerste een navigatiesysteem speciaal voor op de motor.
Maar als je de eerste versie Tomtom Rider goed bekeek was het een auto Tomtom in een waterdicht jasje. Ook de Rider II en III (in iets mindere mate) zijn dat ook.
De eerste twee systemen hadden niets in zich wat een motorrijder zocht. De Rider III heeft bv eindelijk een soort tracklog zodat je kan zien waar je geweest ben. Gemakkelijk tijdens een toerrit, ik zet de track zo om in een route.
Ook het systeem van routes maken was niet wat een motorrijder wil. Volgens mij is het 48 punten systeem van Tomtom gebaseerd op mensen die pakjes bezorgen of langs een aantal klanten rijden. Deze mensen maakt het niet uit hoe ze rijden, ze moeten op de adressen aankomen en wel zo snel mogelijk of via de kortste route. En dat is precies waar de Tomtom nog steeds doet.
stxrider schreef:dan zou ik niet weten welke de beste is. Dan zou TT, wel eens kunnen winnen al was het om gebruiksgemak
Dit is de meest onzinnige uitspraak die ik ooit gehoord heb. Maar wees gerust, je bent niet alleen. Dit is een stigma waar Tomtom en Garmin mee opgescheept zitten
Tomtom is gemakkelijk te bedienen. (onzin)
Er zijn best Garmins te vinden die heel veel mogelijkheden hebben en daardoor wat moeilijker te bedienen zijn. Maar de motornavigatiesystemen (220, 550 en de 660) zijn net zo eenvoudig te bedienen als een willekeurige Tomtom.
Mijn 550 heeft al jaren twee grote knoppen om de kaart te laten verschijnen of het invoeren van een bestemming.
Garmin is heel duur. (onzin)
Garmin is niets duurder dan een Tomtom. De ZUMO 220 is misschien wel goedkoper als je het goed bekijk.
De TomTom Urban Rider kost bij de GPSshop 260 euro. De GARMIN ZUMO 220 kost € 350,-
De Zumo wordt als kompleet pakket voor op de motor en in de auto verkocht.
De Urban Ride is een uitgekleede versie. Mocht je nu een actieve steun willen (die de TT oplaad op de motor) kost de TT ineens 330 euro) en als je hem dan ook nog eens in de auto wil gebruiken komt er nog eens 80 euro bij. Dus totaal wordt het dan 410 euro. (let op, zo heb je een vergelijkbaar pakket.)