In een aflevering van Blik op de weg of Wegmisbruikers oid kwam er overigens ook een keer één voor: stilgevallen met slechts 150km. op de teller, geen beste reclame voor Honda dus

Mwoah. Ik heb splinternieuwe Lexussen in de politiewerkplaats gezien, daar was het hele interieur en het halve dashboard uitgehaald om materiaal weg te bouwen.CaveyH schreef:stilgevallen met slechts 150km. op de teller, geen beste reclame voor Honda dus
Mmmmm. Het feit dat je een motor (of auto) in politieuitvoering ziet wil nog niet zeggen dat die ook als zodanig in gebruik is....ivom74 schreef:Nooit geweten dat politie nt650v in gebruik heeft of had...![]()
Ze kunnen nu van de KMAR afkijken hoe de FJR bevaltpaulB schreef:Ja, maar die rijden ook nu nog de 1300-Pan's en zijn dus merkentrouw. Maar ja, er is al half-en-half besloten dat het landelijk de BMW R1200RT moet worden, dussuhhhh.....EdVissers schreef:Politie Haaglanden heeft in ieder geval Deauvilles in gebruik gehad
Dat zal niet. De overheid verkoopt haar spullen via de Domeinen Roerende Zaken van het MvF. Leuke site om op rond te kijken, trouwens….CaveyH schreef:Als het landelijk allemaal BMW R1200RT's moeten worden komen er dus binnenkort een heleboel "ex-overheid" motoren op Marktplaats te staan
Rotterdam maakt geen gebruik van een roestige Alfa als flitswagen, en anderen ‘pliesies’ flitsen niet in Rotterdam….Cor schreef:Dat vertelde ik mijn zoon nadat hij in Rotterdam eerst een prent had gekregen voor parkeren zonder parkeerkaart (shit, waar is mijn chipkaart nou?) en daarna bij het Schieplein op de provinciale weg geflitst werd door een roestige Alfa. 90 waar je 70 mag.
Ook politiemotoren worden in de regel niet ‘verrapzakt’ maar met liefde bereden. Ze krijgen het weliswaar voor de kiezen, maar daar tegen staat dat ze vaak wel maximaal onderhouden worden, al-dan-niet door eigen werkplaats of locale dealer. En inderdaad, de ‘grote jongens’ hebben doorgaans voldoende vermogen om de extremere vraag van hun berijders aan te kunnen…Johan schreef:Ik dacht dat de Deauville in ieder geval bij de KLPD was afgevallen omdat de blokken de "maximaal accellereren met koude motor" test toch niet voldoende doorstonden. Het feit dat ze dat soort dingen testen geeft natuurlijk ook te denken over ex-politiemotoren. Een Pan of dikke BMW zal wel zodanig overgedimensioneerd zijn dat hij zulk gebruik overleeft, maar met een beetje pech heb je toch een flink minder exemplaar te pakken.
Toen ik vorig jaar een motor zocht kwam ik toch zeer regelmatig dit soort motoren tegen:paulB schreef:Dat zal niet. De overheid verkoopt haar spullen via de Domeinen Roerende Zaken van het MvF. Leuke site om op rond te kijken, trouwens….CaveyH schreef:Als het landelijk allemaal BMW R1200RT's moeten worden komen er dus binnenkort een heleboel "ex-overheid" motoren op Marktplaats te staan