Verkeersbord voor motorrijders

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
Ed Vissers
Motorloos

Verkeersbord voor motorrijders

Bericht door Ed Vissers »

Na Zaltbommel heeft nu ook de gemeente Culemborg speciale borden voor motorrijders langs de rivierdijken geplaatst, die vorig jaar in samenwerking met ondermeer de KNMV zijn ontwikkeld.

Lees verder:

http://motornieuws.blogspot.com/2010/11 ... rs-in.html
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Tja, wel de voordelen willen hebben van mooi aan een dijkje wonen, maar niet de nadelen van druk (toeristisch) verkeer... Niet in groepen rijden is een van de oproepen? Hebben ze liever de hele dag "lonely bikers" langs dan enkele keren per dag een grote groep? ;) Lijkt me lood om oud ijzer.

Maarre, ik zie via de link wel een foto van zo'n bord, maar wil het ook wel 's in het echt zien. Ed, kun je niet een tourritje langs een paar van die borden uitzetten? Kunnen we met 50 HDC-leden erlangs rijden om te kijken hoe dat er uit ziet :l
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Ed Vissers
Motorloos

Bericht door Ed Vissers »

De reden om te komen tot zo'n bord is duidelijk. Ooit wel eens een groep HD-rijders voorbij horen komen? Sommigen rijden met open pijpen. Niet alleen HD-rijders trouwens.
Ook zijn er genoeg motorrijders die onze mooie dijken beschouwen als hun circuit.

Ik mag wel zeggen dat ook hier de HDC het goede voorbeeld geeft :)
Wij toeren zoals het hoort.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

EdVissers schreef:De reden om te komen tot zo'n bord is duidelijk. Ooit wel eens een groep HD-rijders voorbij horen komen? Sommigen rijden met open pijpen. Niet alleen HD-rijders trouwens.
Ook zijn er genoeg motorrijders die onze mooie dijken beschouwen als hun circuit.

Ik mag wel zeggen dat ook hier de HDC het goede voorbeeld geeft :)
Wij toeren zoals het hoort.
HD-rijders? Dacht dat je 't over motorrijders had ;) Zonder gekheid, ik woon hier in Roosendaal vlakbij de overbekende "speeltuin" voor motorrijders, dus de herrie van motoren is 's zomers erg duidelijk (en dat zijn geen dijkweggetjes of HD's) :lol:
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
mototaz

Bericht door mototaz »

Ik heb ook wel eens in luxemburg borden gezien. In een dal. Daar stonden borden dat er tussen 2200 en 0700 geen motorrijders mochten rijden. Ivm geluidsoverlast...
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

mototaz schreef:Ik heb ook wel eens in luxemburg borden gezien. In een dal. Daar stonden borden dat er tussen 2200 en 0700 geen motorrijders mochten rijden. Ivm geluidsoverlast...
Dat vind ik wel heel ver gaan. Alsof er geen luidruchtige auto's, brommers enz. bestaan...
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
RonalT

Bericht door RonalT »

CaveyH schreef:Maarre, ik zie via de link wel een foto van zo'n bord, maar wil het ook wel 's in het echt zien. Ed, kun je niet een tourritje langs een paar van die borden uitzetten? Kunnen we met 50 HDC-leden erlangs rijden om te kijken hoe dat er uit ziet :l
Volgens mij staat er bij Meije ook zo'n bord. Klopt dat? Daar hebben jullie pas gereden....
Stephan
Moto Guzzi Stelvio

Bericht door Stephan »

Een vriend van mij woonde vroeger aan een dijk langs de Waal. In de zomer was het gewoon niet leuk meer om in de tuin te zitten als er racers, al doen niet in groep, en open uitlaatjes voorbij kwamen knetteren.

...alleen héél jammer dat wij, brave toerrijders, hier ook onder moeten lijden.
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. ;)
Gustaf Larson

Bericht door Gustaf Larson »

In de omgeving van de Nurburgring heb ik ook 'motor'borden gezien
Volgens mij een racer die plat door de bocht gaat met een dikke streep er door en dan de tekst op een onderbord die vermeld dat deze wegen geen circuit zijn.
Ik kan alleen geen plaatje vinden...
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Ik heb er ook zo gauw geen plaatje van, maar vond (internationaal) wel een paar andere speciale "motorborden":
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Geen motor-bord, wel grappig:
Afbeelding
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
mototaz

Bericht door mototaz »

CaveyH schreef:
mototaz schreef:Ik heb ook wel eens in luxemburg borden gezien. In een dal. Daar stonden borden dat er tussen 2200 en 0700 geen motorrijders mochten rijden. Ivm geluidsoverlast...
Dat vind ik wel heel ver gaan. Alsof er geen luidruchtige auto's, brommers enz. bestaan...
Ja dat dacht ik eerst ook, maar wat blijkt: doordat het in een dal ligt hoor je alles heel goed en hard. Dus als er een fanatieke motorrijder lekker door de bochten scheurt daarzo hoor je dat door het hele dal...
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

mototaz schreef:Ja dat dacht ik eerst ook, maar wat blijkt: doordat het in een dal ligt hoor je alles heel goed en hard. Dus als er een fanatieke motorrijder lekker door de bochten scheurt daarzo hoor je dat door het hele dal...
Dat zal dan voor een beetje sportwagen hetzelfde zijn gok ik, maar dat mag blijkbaar wel. Discriminatie van motorrijders! ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
mototaz

Bericht door mototaz »

CaveyH schreef:
mototaz schreef:Ja dat dacht ik eerst ook, maar wat blijkt: doordat het in een dal ligt hoor je alles heel goed en hard. Dus als er een fanatieke motorrijder lekker door de bochten scheurt daarzo hoor je dat door het hele dal...
Dat zal dan voor een beetje sportwagen hetzelfde zijn gok ik, maar dat mag blijkbaar wel. Discriminatie van motorrijders! ;)
Mja eigenlijk wel, maar je kan het ook zo bekijken:
De gemiddelde motorfiets maakt meer lawaai dan de gemiddelde auto ;)
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

RonalT schreef:
CaveyH schreef:Maarre, ik zie via de link wel een foto van zo'n bord, maar wil het ook wel 's in het echt zien. Ed, kun je niet een tourritje langs een paar van die borden uitzetten? Kunnen we met 50 HDC-leden erlangs rijden om te kijken hoe dat er uit ziet :l
Volgens mij staat er bij Meije ook zo'n bord. Klopt dat? Daar hebben jullie pas gereden....
Dat klopt inderdaad. Zo'n soort bord staat daar ook.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

mototaz schreef:De gemiddelde motorfiets maakt meer lawaai dan de gemiddelde auto ;)
Om over de gemiddelde bromscooter maar te zwijgen... :?
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Gustaf Larson

Bericht door Gustaf Larson »

Tussen 22:00 en 7:00 rijden volgens mij over het algemeen alleen de mensen die de motor als nuttig vervoersmiddel gebruiken i.p.v. als recreatief speeltje, en dat zijn dan over het algemeen ook de mensen die normaal rijden en niet zo'n idiote uitlaat eronder hebben hangen.
Typisch gevalletje van uitbreiding van het onzinnige-verkeersborden-bestand.
paulB

Bericht door paulB »

EdVissers schreef:Sommigen rijden met open pijpen. Niet alleen HD-rijders trouwens.
Een collega van mij heeft zo'n chromen 'lowrider' met van die lawaaipijpen en als we met een groep gaan touren vind hij het altijd gek dat hij binnen de kortste keren achteraan rijdt, ongeacht op welke positie hij na iedere stop vertrekt....
Je krijgt absoluut koppijn als je achter die herriebak rijdt....
RonalT

Bericht door RonalT »

Gustaf Larson schreef:In de omgeving van de Nurburgring heb ik ook 'motor'borden gezien
Volgens mij een racer die plat door de bocht gaat met een dikke streep er door en dan de tekst op een onderbord die vermeld dat deze wegen geen circuit zijn.
Ik kan alleen geen plaatje vinden...
Rasen ist aus

ofzo iets staat er op die borden (dacht ik).
RonalT

Bericht door RonalT »

De gemiddelde motorfiets maakt meer lawaai dan de gemiddelde auto
Allemaal leuk en aardig om te verkondigen dat de gemiddelde motor meer lawaai maakt dan de gemiddelde auto.
Maar het ging niet om de gemiddelde auto, er werd sportwagen genoemd. En die beschikken over uitlaten die meer lawaai dan nodig maken.
Verder zijn alle kleine autootjes waarin jongeren rijden voorzien van extra lawaai uitlaten.

(buurmeisje kocht een autootje, pa en ma stonden hem nog te bekijken en vriendje deed de kofferbak open. Schroefde de, originele goeie, uitlaat er onderuit en monteerde een nieuwe dikke lawaai uitlaat.)

Ht gaat niet om gemiddeld maar om gemakkelijk. Alle motorrijders rijden altijd te hard en maken altijd te veel lawaai. Dit is een vooroordeel wat wordt gevoed door programma's als "blik op de weg".
En daar zitten we mee.....
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

RonalT schreef:Dit is een vooroordeel wat wordt gevoed door programma's als "blik op de weg".
En daar zitten we mee.....
En dat terwijl ze met dat "blik" meestal een koekblik bedoelen. Ik kijk overigen regelmatig dat programma en heb er volgens mij nog nooit een Deauville of überhaupt enig model tourmotor langs de kant gezet zien worden. Zijn altijd dezelfde types motoren...
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
RonalT

Bericht door RonalT »

CaveyH schreef:heb er volgens mij nog nooit een Deauville of überhaupt enig model tourmotor langs de kant gezet zien worden. Zijn altijd dezelfde types motoren...
Nee, maar voor de goe-gemeente zijn wij motorrijders en zijn zij motorrijders. En daar zitten wij mee. Die andere motorrijders niet :shock:
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”