Verkeersbord voor motorrijders
-
- Motorloos
Verkeersbord voor motorrijders
Na Zaltbommel heeft nu ook de gemeente Culemborg speciale borden voor motorrijders langs de rivierdijken geplaatst, die vorig jaar in samenwerking met ondermeer de KNMV zijn ontwikkeld.
Lees verder:
http://motornieuws.blogspot.com/2010/11 ... rs-in.html
Lees verder:
http://motornieuws.blogspot.com/2010/11 ... rs-in.html
Groetjes,
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
Ed

- Koen
- Honda Goldwing
Tja, wel de voordelen willen hebben van mooi aan een dijkje wonen, maar niet de nadelen van druk (toeristisch) verkeer... Niet in groepen rijden is een van de oproepen? Hebben ze liever de hele dag "lonely bikers" langs dan enkele keren per dag een grote groep?
Lijkt me lood om oud ijzer.
Maarre, ik zie via de link wel een foto van zo'n bord, maar wil het ook wel 's in het echt zien. Ed, kun je niet een tourritje langs een paar van die borden uitzetten? Kunnen we met 50 HDC-leden erlangs rijden om te kijken hoe dat er uit ziet

Maarre, ik zie via de link wel een foto van zo'n bord, maar wil het ook wel 's in het echt zien. Ed, kun je niet een tourritje langs een paar van die borden uitzetten? Kunnen we met 50 HDC-leden erlangs rijden om te kijken hoe dat er uit ziet

Grtz! Koen

-
- Motorloos
De reden om te komen tot zo'n bord is duidelijk. Ooit wel eens een groep HD-rijders voorbij horen komen? Sommigen rijden met open pijpen. Niet alleen HD-rijders trouwens.
Ook zijn er genoeg motorrijders die onze mooie dijken beschouwen als hun circuit.
Ik mag wel zeggen dat ook hier de HDC het goede voorbeeld geeft
Wij toeren zoals het hoort.
Ook zijn er genoeg motorrijders die onze mooie dijken beschouwen als hun circuit.
Ik mag wel zeggen dat ook hier de HDC het goede voorbeeld geeft

Groetjes,
Ed
Ed

- Koen
- Honda Goldwing
HD-rijders? Dacht dat je 't over motorrijders hadEdVissers schreef:De reden om te komen tot zo'n bord is duidelijk. Ooit wel eens een groep HD-rijders voorbij horen komen? Sommigen rijden met open pijpen. Niet alleen HD-rijders trouwens.
Ik mag wel zeggen dat ook hier de HDC het goede voorbeeld geeft![]()

Grtz! Koen

- Koen
- Honda Goldwing
Volgens mij staat er bij Meije ook zo'n bord. Klopt dat? Daar hebben jullie pas gereden....CaveyH schreef:Maarre, ik zie via de link wel een foto van zo'n bord, maar wil het ook wel 's in het echt zien. Ed, kun je niet een tourritje langs een paar van die borden uitzetten? Kunnen we met 50 HDC-leden erlangs rijden om te kijken hoe dat er uit ziet
- Stephan
- Moto Guzzi Stelvio
Een vriend van mij woonde vroeger aan een dijk langs de Waal. In de zomer was het gewoon niet leuk meer om in de tuin te zitten als er racers, al doen niet in groep, en open uitlaatjes voorbij kwamen knetteren.
...alleen héél jammer dat wij, brave toerrijders, hier ook onder moeten lijden.
...alleen héél jammer dat wij, brave toerrijders, hier ook onder moeten lijden.
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. 

Ja dat dacht ik eerst ook, maar wat blijkt: doordat het in een dal ligt hoor je alles heel goed en hard. Dus als er een fanatieke motorrijder lekker door de bochten scheurt daarzo hoor je dat door het hele dal...CaveyH schreef:Dat vind ik wel heel ver gaan. Alsof er geen luidruchtige auto's, brommers enz. bestaan...mototaz schreef:Ik heb ook wel eens in luxemburg borden gezien. In een dal. Daar stonden borden dat er tussen 2200 en 0700 geen motorrijders mochten rijden. Ivm geluidsoverlast...
- Koen
- Honda Goldwing
Dat zal dan voor een beetje sportwagen hetzelfde zijn gok ik, maar dat mag blijkbaar wel. Discriminatie van motorrijders!mototaz schreef:Ja dat dacht ik eerst ook, maar wat blijkt: doordat het in een dal ligt hoor je alles heel goed en hard. Dus als er een fanatieke motorrijder lekker door de bochten scheurt daarzo hoor je dat door het hele dal...

Grtz! Koen

Mja eigenlijk wel, maar je kan het ook zo bekijken:CaveyH schreef:Dat zal dan voor een beetje sportwagen hetzelfde zijn gok ik, maar dat mag blijkbaar wel. Discriminatie van motorrijders!mototaz schreef:Ja dat dacht ik eerst ook, maar wat blijkt: doordat het in een dal ligt hoor je alles heel goed en hard. Dus als er een fanatieke motorrijder lekker door de bochten scheurt daarzo hoor je dat door het hele dal...
De gemiddelde motorfiets maakt meer lawaai dan de gemiddelde auto

- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
Dat klopt inderdaad. Zo'n soort bord staat daar ook.RonalT schreef:Volgens mij staat er bij Meije ook zo'n bord. Klopt dat? Daar hebben jullie pas gereden....CaveyH schreef:Maarre, ik zie via de link wel een foto van zo'n bord, maar wil het ook wel 's in het echt zien. Ed, kun je niet een tourritje langs een paar van die borden uitzetten? Kunnen we met 50 HDC-leden erlangs rijden om te kijken hoe dat er uit ziet
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Tussen 22:00 en 7:00 rijden volgens mij over het algemeen alleen de mensen die de motor als nuttig vervoersmiddel gebruiken i.p.v. als recreatief speeltje, en dat zijn dan over het algemeen ook de mensen die normaal rijden en niet zo'n idiote uitlaat eronder hebben hangen.
Typisch gevalletje van uitbreiding van het onzinnige-verkeersborden-bestand.
Typisch gevalletje van uitbreiding van het onzinnige-verkeersborden-bestand.
Een collega van mij heeft zo'n chromen 'lowrider' met van die lawaaipijpen en als we met een groep gaan touren vind hij het altijd gek dat hij binnen de kortste keren achteraan rijdt, ongeacht op welke positie hij na iedere stop vertrekt....EdVissers schreef:Sommigen rijden met open pijpen. Niet alleen HD-rijders trouwens.
Je krijgt absoluut koppijn als je achter die herriebak rijdt....
Rasen ist ausGustaf Larson schreef:In de omgeving van de Nurburgring heb ik ook 'motor'borden gezien
Volgens mij een racer die plat door de bocht gaat met een dikke streep er door en dan de tekst op een onderbord die vermeld dat deze wegen geen circuit zijn.
Ik kan alleen geen plaatje vinden...
ofzo iets staat er op die borden (dacht ik).
Allemaal leuk en aardig om te verkondigen dat de gemiddelde motor meer lawaai maakt dan de gemiddelde auto.De gemiddelde motorfiets maakt meer lawaai dan de gemiddelde auto
Maar het ging niet om de gemiddelde auto, er werd sportwagen genoemd. En die beschikken over uitlaten die meer lawaai dan nodig maken.
Verder zijn alle kleine autootjes waarin jongeren rijden voorzien van extra lawaai uitlaten.
(buurmeisje kocht een autootje, pa en ma stonden hem nog te bekijken en vriendje deed de kofferbak open. Schroefde de, originele goeie, uitlaat er onderuit en monteerde een nieuwe dikke lawaai uitlaat.)
Ht gaat niet om gemiddeld maar om gemakkelijk. Alle motorrijders rijden altijd te hard en maken altijd te veel lawaai. Dit is een vooroordeel wat wordt gevoed door programma's als "blik op de weg".
En daar zitten we mee.....
- Koen
- Honda Goldwing
En dat terwijl ze met dat "blik" meestal een koekblik bedoelen. Ik kijk overigen regelmatig dat programma en heb er volgens mij nog nooit een Deauville of überhaupt enig model tourmotor langs de kant gezet zien worden. Zijn altijd dezelfde types motoren...RonalT schreef:Dit is een vooroordeel wat wordt gevoed door programma's als "blik op de weg".
En daar zitten we mee.....
Grtz! Koen