MP3 en weggedrag
- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
MP3 en weggedrag
Jullie kennen vast wel het nieuwe fenomeen MP3 mag ik aannemen.
Een motor met 2 voorwielen die je met een autorijbewijs mag besturen.
Gezien de drukte op de weg en het aantal files zal waarschijnlijk een toenemend aantal automobilisten overwegen een overstap te maken naar een MP3.
Hopelijk gaan deze bestuurders zich op een MP3 ook wat meer als een motorrijder gedragen. Vandaag nl. een voorbeeld gezien hoe het (in mijn ogen) absoluut NIET moet.
Op de A10 reedt een MP3 die zig-zaggend door het verkeer ging met als hoogtepunt tussen een vrachtauto en een wagen door met 100 km per uur.
Hierbij werd niet of nauwelijk gekeken of het wisselen van baan wel mogelijk was.
Hou me te goede: Er zijn ook motorrijders die zich niet gedragen zoals het hoort in het verkeer, maar hopelijk is dit geen voorbode van hetgeen ons nog te wachten staat.
Een motor met 2 voorwielen die je met een autorijbewijs mag besturen.
Gezien de drukte op de weg en het aantal files zal waarschijnlijk een toenemend aantal automobilisten overwegen een overstap te maken naar een MP3.
Hopelijk gaan deze bestuurders zich op een MP3 ook wat meer als een motorrijder gedragen. Vandaag nl. een voorbeeld gezien hoe het (in mijn ogen) absoluut NIET moet.
Op de A10 reedt een MP3 die zig-zaggend door het verkeer ging met als hoogtepunt tussen een vrachtauto en een wagen door met 100 km per uur.
Hierbij werd niet of nauwelijk gekeken of het wisselen van baan wel mogelijk was.
Hou me te goede: Er zijn ook motorrijders die zich niet gedragen zoals het hoort in het verkeer, maar hopelijk is dit geen voorbode van hetgeen ons nog te wachten staat.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
-
- Triumph Trophy SE
Misschien zou het een goed idee zijn voor mensen om even een herhalingslesje autorijden te nemen voor dat ze op een kwetsbaar apparaat als de mp3 stappen.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Re: MP3 en weggedrag
Huh?mp1963 schreef:Hou me te goede: Er zijn ook motorrijders die zich niet gedragen zoals het hoort in het verkeer, maar hopelijk is dit geen voorbode van hetgeen ons nog te wachten staat.

- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
Bij de aanschaf van een (nieuwe) MP3 wordt meestal een (verplichte?) les gegeven in het gebruik hiervan.ikkieman schreef:Misschien zou het een goed idee zijn voor mensen om even een herhalingslesje autorijden te nemen voor dat ze op een kwetsbaar apparaat als de mp3 stappen.
Ik ben wel benieuwd hoe "verstokte" automobilisten zo'n les, en het gebruik van een MP3 in het algemeen, ervaren.
- Koen
- Honda Goldwing
-
- BMW R1150RT
Ik denk dat de rijles voor een MP3 georienteerd moet zijn als een motorrijles. Je mag dan wel 2 voorwielen, en een achterwiel hebben, deze voertuigen lijken meer op een motor. Als voorbeeld noem ik de Piaggio.mp1963 schreef:Bij de aanschaf van een (nieuwe) MP3 wordt meestal een (verplichte?) les gegeven in het gebruik hiervan.ikkieman schreef:Misschien zou het een goed idee zijn voor mensen om even een herhalingslesje autorijden te nemen voor dat ze op een kwetsbaar apparaat als de mp3 stappen.
Ik ben wel benieuwd hoe "verstokte" automobilisten zo'n les, en het gebruik van een MP3 in het algemeen, ervaren.
Time flies when I drive my Honda Deauville.
Volgens mij leer je daar een paar basisdingen (halve draai, achtje) en wordt je daar vooral ingeprent dat je heel kwetsbaar bent.mp1963 schreef:
Bij de aanschaf van een (nieuwe) MP3 wordt meestal een (verplichte?) les gegeven in het gebruik hiervan.
Let wel, die les is alleen voor de kopers van een nieuwe MP3!
- Koen
- Honda Goldwing
Dus een beetje zoals motorrijles bij onze Zuiderburen?Johan schreef:Volgens mij leer je daar een paar basisdingen (halve draai, achtje) en wordt je daar vooral ingeprent dat je heel kwetsbaar bent.

Grtz! Koen

^^CaveyH schreef:Dus een beetje zoals motorrijles bij onze Zuiderburen?Johan schreef:Volgens mij leer je daar een paar basisdingen (halve draai, achtje) en wordt je daar vooral ingeprent dat je heel kwetsbaar bent.
Als meer automobilisten de MP3 gaan gebruiken om de file te ontwijken zal dit gedrag veel meer gaan voorkomen.mp1963 schreef:Gezien de drukte op de weg en het aantal files zal waarschijnlijk een toenemend aantal automobilisten overwegen een overstap te maken naar een MP3.
Deze mensen hebben zo'n ding gekocht om snel door de file te zijn. En dat zullen ze ook doen, onder alle omstandigheden.
- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
Daar ben ik dus ook bang voor.RonalT schreef:Als meer automobilisten de MP3 gaan gebruiken om de file te ontwijken zal dit gedrag veel meer gaan voorkomen.mp1963 schreef:Gezien de drukte op de weg en het aantal files zal waarschijnlijk een toenemend aantal automobilisten overwegen een overstap te maken naar een MP3.
Deze mensen hebben zo'n ding gekocht om snel door de file te zijn. En dat zullen ze ook doen, onder alle omstandigheden.
Beter dan niksCaveyH schreef: Dus een beetje zoals motorrijles bij onze Zuiderburen?

Maar zoals gezegd, alleen bij een nieuwe MP3. Niet bij de exemplaren die tweedehands worden aangeboden.
Ik heb ook al wat capriolen gezien van deze MP3 bestuurders. Het is naar mijn mening inderdaad zaak om de kopers van zo'n driewieler goed voor te bereiden op het rijden ermee. Ik zou me kunnen voorstellen dat de gedragscode filerijden zoals we die nu kennen komt te vervallen en dat we vervolgens allemaal in de rij staan. En dan maakt het niet meer zoveel uit of je er op 2, 3 of meer wielen staat. Gewoon stil dus 0 km/u.