Deauville inruilen

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
Ed Vissers
Motorloos

Deauville inruilen

Bericht door Ed Vissers »

Je rijdt een Deauville met al flink wat kilometers. Je wilt eigenlijk een wat jonger exemplaar die als nieuw is.

Zoeken want ze zijn er.

Als voorbeeld:

http://www.motortotaal.nl/motoren/occasions/?id=610
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Zo, eentje met pas 8100 km. op de teller. Dat rij ik er in een half jaar mee weg, dus die stand zou niet lang zo laag blijven ;) Ik hou het dan ook maar bij m'n (voor mij nieuwe) Deauf. Heeft er nu net 34000 op staan, dus ook pas nauwelijks ingereden :lol: Ik kocht de mijne overigens voor de helft van wat deze "nieuwe" kost, dus da's ook wat waard...
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Re: Deauville inruilen

Bericht door Marcel »

EdVissers schreef:Je rijdt een Deauville met al flink wat kilometers. Je wilt eigenlijk een wat jonger exemplaar die als nieuw is.

Zoeken want ze zijn er.

Als voorbeeld:

http://www.motortotaal.nl/motoren/occasions/?id=610
Waarschijnlijk van een oud vrouwtje geweest. ;)
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Koen
Honda Goldwing

Re: Deauville inruilen

Bericht door Koen »

mp1963 schreef:Waarschijnlijk van een oud vrouwtje geweest. ;)
Boodschappen-Deauf? Altijd binnen gestaan? Nooit snelweg gezien? Yeah, right... :l
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Lucvh

Bericht door Lucvh »

Foto's van 2004?
Alhoewel ze bestaan wel, motoren en auto's die extreem weinig km doen.
Ooit eens een reportage gelezen over mensen die zeer weinig km doen met de wagen en het record was ongeveer 650km op één jaar.

Groetjes Luc
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Lucvh schreef:Foto's van 2004?
Alhoewel ze bestaan wel, motoren en auto's die extreem weinig km doen.
Ooit eens een reportage gelezen over mensen die zeer weinig km doen met de wagen en het record was ongeveer 650km op één jaar.
Neem dan voor die enkele rit de taxi, scheelt je kapitalen aan wegenbelasting/onderhoud/benzine/verzekering enz. ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Ed Vissers
Motorloos

Bericht door Ed Vissers »

Onze witte kochten we vorig jaar met nog geen 34.000 km gereden. Hij was toen 19 jaar oud. Wel ieder jaar gebruikt maar alleen voor wat plezier.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Hans V.

Bericht door Hans V. »

Onze Deauville van 1998 kocht ik dit jaar met amper 25000 kilometers op de teller (ongeveer 2000 per jaar dus). Hij kan nog een hele tijd mee!
paulB

Bericht door paulB »

Lucvh schreef:Alhoewel ze bestaan wel, motoren en auto's die extreem weinig km doen.
Oh, jawel hoor; mijn Deauville is uit 2006 en had bij aankoop (bij een gerenomeerde Honda-dealer) nog net geen 7000 echte kilometers afgelegd. Hij had nog meer van dat soort motoren in de winkel staan, elk met een eigen verhaal.
Ook mijn vorige 'fiets' had, toen ik 'em kocht, bij zijn vorige baas slechts 1500 km. per jaar hoeven werken.
Moraal: geen haast hebben als je zoiets wilt hebben; ze komen vanzelf een keer voorbij en zijn dan niet per-sé véél duurder :P
mototaz

Bericht door mototaz »

Ik heb er ook wel eens over nagedacht, en het besproken...

Het enige wat steeds weer voorbij kwam in mijn gedachte en in de gesprekken dat je niet weet wat je op je hals haalt.

Bijvoorbeeld: Ik heb nu 96000 op de teller staan, inmiddels de uitlaat vervangen, radiator en nog wat dingetjes. Ik weet precies wat de sterke punten en de zwakke punten zijn van mijn motor.

Als ik hem dus zou inruilen voor een jonger/minder gebruikt exemplaar weet ik dat niet meer. En natuurlijk zal er waarschijnlijk helemaal niets mis zijn met die nieuwe motor, maarja je weet het maar nooit...
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

He Mototaz,

als je 'm al op 96000 hebt staan zou ik er zeker gewoon mee doorrijden. Voor je het weet sta je weer op 00000 ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
mototaz

Bericht door mototaz »

CaveyH schreef:He Mototaz,

als je 'm al op 96000 hebt staan zou ik er zeker gewoon mee doorrijden. Voor je het weet sta je weer op 00000 ;)
Ja dat sowieso, ik ga er dan ook een mooie foto van maken ;) . "Nieuwe" deauville :P
Johan

Bericht door Johan »

mototaz schreef: Bijvoorbeeld: Ik heb nu 96000 op de teller staan, inmiddels de uitlaat vervangen, radiator en nog wat dingetjes. Ik weet precies wat de sterke punten en de zwakke punten zijn van mijn motor.
Ik heb mijn vorige motor (xj600) ook tot over een ton gereden, zonder problemen. Hij is de deur uitgegaan toen er een dure reparatie aankwam. Ik zou ook liever mijn eigen motor houden, die ik ken, dan hem inruilen voor een nieuwe met weliswaar minder kilometers maar een onbekende historie.
Hans V.

Bericht door Hans V. »

Ach, aan de andere kant moet je ook weer niet te bang zijn. Een goede gebruikte motor kopen bij een goede motorzaak, betekent altijd een fatsoenlijke garantie. En in de meeste gevallen heb je die niet eens nodig omdat de machine gewoon in orde is. :D
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Aan een relatief jong occasion met weinig kilometers op de teller zullen weinig technische mankementen zitten. Deze ontstaan pas na vele kilometers.

Maar hoe is iemand met z'n Motor omgegaan in de kilometers die hij/zij er wel mee gereden heeft? Dat is bijna niet te achterhalen. Wellicht helpt een technische keuring dan door bijv. de ANWB.

Advies is om na aanschaf veel te rijden zodat eventuele mankementen binnen de garantietermijn aan het licht komen.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”