hoi Marcel,
Het bmw gevoel;altijd lastig om een gevoel uit te leggen,maar ik zal toch een poging wagen
Het heeft denk ik te maken met de eigenzinnige manier van denken bij bmw ,gewoon hun eigen gang gaan bij het streven naar een zo goed mogelijke motor met de allernieuwste techniek zonder daarbij hun roots uit het oog te verliezen (bijvoorbeeld het boxerconcept).
Als instructeur op de designacademy ben ik daar gevoelig voor denk ik

Als ik op een bmw zit denk ik altijd,wat zit deze motor toch goed in elkaar ;alsof alles speciaal voor deze motor gemaakt is zo mooi en doordacht (maar ook bmw gebruikt veel dezelfde onderdelen op verschillende motoren natuurlijk ,maar omdat de bmw familie zeer uitgesproken familietrekken heeft passen de onderdelen op bijna elke bmw)en daar kan ik dagelijks weer van genieten!
Deze uitgesproken karakteristieke familietrekken mis ik een beetje bij honda ,waarmee ik zeker niet wil zeggen dat een honda niet goed in elkaar zit,in tegendeel zelfs!
Maar volgens mij is een gevoel gewoon niet goed uit te leggen het is een mix van bewuste en onbewuste gewaarwordingen.
Om een heel lang verhaal kort te maken;op een bmw voel ik me meer thuis dan op een honda
groetjes,
Dirk