Reparatie aan gescheurde kofferdeksel links

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
Droopy
Honda NT700V

Reparatie aan gescheurde kofferdeksel links

Bericht door Droopy »

Tijdens de tweede rit kwam ik er achter dat ik een scheur in mijn linker koffer deksel had.
Ik heb eerst de zijkant van de scheur schoongemaakt met een doek waarna ok het meerdere keren heb ingestreken met aceton door middel van een penseeltje, aceton lost het kunststof van de deksel wat op waardoor het weer aan elkaar kan hechten als je het de tijd geeft, door de capillaire kracht van de naad zuigt hij zich zelf vol.
Daarna heb ik een speciale ABS seconde lijm gebruikt die in over de naad heb laten lopen, het zag en voelde stevig.
Hierna heb ik met behulp van een bumper reparatie set van HBM krammen gesmolten in het kunststof over de naad en de overtollig lengte weeg afgeknipt. Hierna alle uitstekende delen van de krammen afgeslepen met een Dremel. En daarna heb ik de plek ingesmeerd met een mengsel van aceton en verknipte stukjes legoblokjes (van mijn kinderen maar misschien waren deze ook al eerder van mij zelf geweest) deze heb ik 24 uur in een potje laten weken, ik had hier soort papje van gemaakt, deze laatste handeling ga ik nog een paar keer herhalen en tussendoor wat schuren om weer een wat gladder oppervlakte te krijgen.
Het ziet er goed uit en de tijd zal het uitwijzen of het houd.
Laatst gewijzigd door Droopy op 02 mei 2025, 18:25, 3 keer totaal gewijzigd.
It's only a live time.
ikkieman
Triumph Trophy SE

Re: Reparatie aan gescheurde kofferdeksel links

Bericht door ikkieman »

Oh, dat heb je handig gedaan dan, Robert. Zou je dat ook met een spatbord aandurven?
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Droopy
Honda NT700V

Re: Reparatie aan gescheurde kofferdeksel links

Bericht door Droopy »

Je kan het denk ik zelf ook wel, je kan kram set wel lenen.
Maar voor €30.- kan je die kramset krijgen bij HBM in Moordrecht vlak naast jou Gouda.
https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-4 ... 200-nieten
It's only a live time.
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”