Vandaag de nieuwe VIZU Extreme tijdelijk achter het windscherm gemonteerd en een proefritje gemaakt.
De camera valt me wat tegen ...of wellicht is dit gewoon de kwaliteit die je mag verwachten van een camera van 80 Euro.
Het beeld is niet top. Wel was ik tegen de zon aan het opnemen, dus mogelijk dat het tegenlicht de beeldkwaliteit beïnvloedt.
De camera verdeelt de opnames in bestanden van 2 minuten lang. Mogelijk is dit nog in te stellen, maar dat moet ik nog ontdekken. Echter na 4 filmpjes, dus 8 minuten, stopte de camera zelf met opnemen. Ik kan ook tijdens het rijden niet zien of de camera daadwerkelijk aan het opnemen is. Er brand geen rood of groen lampje of iets dergelijks tijdens het rijden. Verder trilt het beeld heel erg, alsof je tijdens een aardbeving aan het rijden bent. Toch maar eens kijken naar een ander bevestigingspunt.
Kortom tot op heden nog geen succes, maar mogelijk valt er nog het een en ander aan te passen en te verbeteren. ...to be continued.
Edit: ik heb nu de videoresolutie op 4K 30FPS gezet. Stond op 1080P 60FPS en de lusopname verlengd van 2 minuten naar 5 minuten. De LED-indicator (mogelijk dat er dus dan wel een lampje brand) staat aangevinkt. Maar ik denk dat de houder van de camera over het lampje zit, zodat je het dan niet ziet. Als je de camera in de waterdichte en transparante behuizing plaats, dan zie het het blauw knipperend lampje wel.