Niet dat ik ons kantoor niet weet te vinden, maar in de spits is zo'n Tante Truus die weet waar het vast staat best handig.
Nou gebruikte ik in de auto (ondanks het feit dat die zelf navigatie aan boord had) al TomTom op mijn Android-telefoon. Dat kost €12,95 per jaar, inclusief een driemaandelijkse kaart-update. Google Maps kan er niet tegenop, en de navigatie in de auto al helemaal niet.
In mijn zoektocht liep ik tegen deze houder op. Voor net geen dertig euro kon ik me er geen buil aan vallen, dacht ik. Ik had er al eentje gekocht voor op de fiets van mijn vrouw, dus de tweede kon op de motor.
Zoals ik 'm er nu op heb, ziet dat er ongeveer als volgt uit:
Op de toerenteller zie ik niks beneden 1000rpm en kan ik nog net het rode gebied zien, maar de koelvloeistoftemperatuurmeter zie ik nog helemaal. Ik moest de scharnieren en het balhoofd wel een klein beetje strakker zetten dan af fabriek het geval was, maar niet zo dat je denkt dat je wat afbreekt als je 'm uit de weg scharniert.
Ik wil nog gaan proberen of ik, wanneer ik de houder op het verticale deel van het stuur zet, het balhoofd van de houder zo kan draaien dat ik de telefoon (horizontaal) in het midden heb. Dan moet ik 'm weliswaar wegklappen om de sleutel in en uit het contactslot te doen, maar dat is geen bezwaar.
Heb ik er wat aan? Reken maar! Afgelopen dinsdag vond Tante Truus dat het op de S107 wat te druk was (wat klopt, want er is daar, op de drukke doorgaande route van de afslag naar het centrum een baan afgesloten), dus stuurde ze me een afslag verder, en werd ik langs de Kuip, keurig netjes en zonder oponthoud, naar kantoor geleid.
Ik heb nu nog geen behoefte om het ding aan een voeding te koppelen... een ritje van drie kwartier kost me 10% batterij-capaciteit. En op de gesproken instructies zit ik al helemaal niet te wachten!